Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#948984
Ik wil Chico bachbloesem gaan geven. Omdat hij de laatste weken een verdrietige indruk maakt (buiten niet).
Hij is ook erg jaloers op de pup, vraagt erg veel bevestiging. die krijgt hij ook. En het jeuk probleem word niet minder.
Dus alle redenen om aan zijn psygisch welzijn te werken.
Het is een Jack russel reu, maar een ontzettend zachtaardig en gevoelig hondje. Erg onderdanig naar andere honden.
En als tie een grote mond krijgt van ons, is hij echt van slag. Dus je moet hem ''voorzichtig" corrigeren. wat ook bijna nooit nodig is.
Ik zat aan crap apple te denken. Maar hoe doseer je dat? hij weegt 8 kg.
Door keetje
#948998
Heb er even een boekje bijgepakt.
Je moet eerst een gebruiksflesje maken.

een flesje met niet koolzuurhoudend bronwater van circa 30 ml. daar voeg je 2 druppels van je remedie aan toe, behalve van de rescue daar voeg je 3 druppels van toe.schudden klaar!

je geeft dagelijks minimaal 4xdaags 4 druppels. Bij ernstige gevallen 4x6druppels en bij werking terug naar 4x4 druppels

In de bek anders op een stukje brood.
Er staat niets bij over gewicht van de hond dus dat zal wel niet belangrijk zijn.

Ik hoop dat dit allemaal goed is anders is er wel iemand die het verbeterd! ;)
Door Lizzy
#948999
Je kunt een donderbruin glazen flesje nemen waar 30 ml water in past. Met een pipetje. Deze kun je bij de apotheek of drogist wel kopen. Daar doe je voor 3/4 bronwater in. En dan doe je er 4 druppeltjes bach remedie in. Je kunt aan dit flesje dan nog wat alcohol toevoegen zodat je het langer kunt bewaren maar ik doe dat niet. Honden vinden de smaak van alcohol vies. Dan geef je 4 maal per dag 4 druppels van dit mengsel aan de hond.
#949841
een ontzettend zachtaardig en gevoelig hondje. Erg onderdanig naar andere honden.
En als tie een grote mond krijgt van ons, is hij echt van slag.
Dan zou ik er zeker ook Centaury in doen.
Mijn bazin is gediplomeerd bachbloesemtherapeute. Als wij een flesje (30ml) maken, gaan daar altijd twee druppels van de enkelvoudige bloesems in en eventueel 4 druppels rescue(zou in dit geval zeker ook geen kwaad kunnen). Idd. bronwater gebruiken en vooral goed schudden. Dosering is min. 4x daags 4 druppels, ongeacht het gewicht.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#956192
Gebruikersflesjes zijn inderdaad van die 30 ml pipetflesjes, waar je 2 druppels per remedie aan toevoegd, en als je er rescue bij wilt doen daar 4 druppels van. Maximaal 6 remedies tegelijk, liefst (veel) minder! Misschien vloek ik nu een beetje voor sommigen, maar met gewoon kraanwater werkt het net zo goed, als je er geen alcohol bij doet moet je opletten dat er geen vlokjes inkomen (als je het pipetje niet aanraakt zal dat niet zo snel gebeuren) en als je vlokjes ziet kan je het gewoon aan de plantjes geven, die varen er ook wel bij vaak!

Mijn ervaring is bij met name katten dat 4x 4 druppels echt te veel is, maar het kan natuurlijk ook zijn dat net al die hypergevoelige katten bij mij terecht komen  :D
Wat bij dieren, is mijn ervaring, dan ook beter werkt is als je de druppels in een bakje water doet (en daarnaast altijd wel ook 'gewoon' drinkwater aan blijven bieden!!!!), dan kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze nodig hebben. Dieren zijn daar veel beter in dan wij ;) Is echt ook heel leuk om te zien, en meteen een bevestiging dat je de goede remedie te pakken hebt als ze juist van dat water gaan drinken! Zo zou de kat van mijn buren never nooit niet uit een waterbakje binnen drinken, want hij drinkt altijd alleen maar buiten... totdat we een bakje met bach bloesems erin neerzetten. Ik doe altijd een druppel of 6 in een bakje water, en dat ververs ik dan elke dag. Let wel, nogmaals, op dat je ook 'gewoon' water blijft aanbieden, met name in het asiel heb ik gemerkt dat katten die alleen maar water met bach bloesems krijgen daardoor 'overprikkelt' raken en alleen nog maar banger/agressiever werden...
#956204
Saille schreef: Gebruikersflesjes zijn inderdaad van die 30 ml pipetflesjes, waar je 2 druppels per remedie aan toevoegd, en als je er rescue bij wilt doen daar 4 druppels van. Maximaal 6 remedies tegelijk, liefst (veel) minder! Misschien vloek ik nu een beetje voor sommigen, maar met gewoon kraanwater werkt het net zo goed, als je er geen alcohol bij doet moet je opletten dat er geen vlokjes inkomen (als je het pipetje niet aanraakt zal dat niet zo snel gebeuren) en als je vlokjes ziet kan je het gewoon aan de plantjes geven, die varen er ook wel bij vaak!

Mijn ervaring is bij met name katten dat 4x 4 druppels echt te veel is, maar het kan natuurlijk ook zijn dat net al die hypergevoelige katten bij mij terecht komen :D
Wat bij dieren, is mijn ervaring, dan ook beter werkt is als je de druppels in een bakje water doet (en daarnaast altijd wel ook 'gewoon' drinkwater aan blijven bieden!!!!), dan kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze nodig hebben. Dieren zijn daar veel beter in dan wij ;) Is echt ook heel leuk om te zien, en meteen een bevestiging dat je de goede remedie te pakken hebt als ze juist van dat water gaan drinken! Zo zou de kat van mijn buren never nooit niet uit een waterbakje binnen drinken, want hij drinkt altijd alleen maar buiten... totdat we een bakje met bach bloesems erin neerzetten. Ik doe altijd een druppel of 6 in een bakje water, en dat ververs ik dan elke dag. Let wel, nogmaals, op dat je ook 'gewoon' water blijft aanbieden, met name in het asiel heb ik gemerkt dat katten die alleen maar water met bach bloesems krijgen daardoor 'overprikkelt' raken en alleen nog maar banger/agressiever werden...
Vloeken ach ;D met kraanwater werken de remedies ook prima, maar kraanwater bederft gewoon veel sneller dan bronwater, met een dag of 4 á 5 is het bedorven. En wellicht dat een dier daar niet zo vlot problemen mee krijgt, met mensen/kinderen moet je er wel mee oppassen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#956252
[quote="Angelique"]
Vloeken ach ;D  met kraanwater werken de remedies ook prima, maar kraanwater bederft gewoon veel sneller dan bronwater, met een dag of 4 á 5 is het bedorven. En wellicht dat een dier daar niet zo vlot problemen mee krijgt, met mensen/kinderen moet je er wel mee oppassen.
[/quote]

Nou, ik maak het voor mezelf ook altijd met gewoon kraanwater, en stop het dan gewoon in mijn tas, en dat gaat echt wel lang genoeg mee om op te gaan zonder dat er vlokjes in komen (tenzij ik met mijn mond aan het pipetje kom natuurlijk, wat, moet ik toegeven, wel eens per ongeluk gebeurd, dan krijg je wat sneller vlokjes, maar daar zal je bij dieren geen last van hebben als je het in een apart bakje water doet). Het is eigenlijk maar water met een paar druppeltjes alcohol erin, daar kan weinig aan kapot gaan. De energie zit 'in' het water, en zit daar zelfs nog in als je vlokjes hebt, maar dan is het gewoon niet meer zo'n fris idee om ze te gebruiken. Ik schud de flesjes dan ook altijd voor gebruik, deels om de energie 'wakker te maken' (heb ik waarschijnlijk overgehouden aan het feit dat je homeopathische LM potenties altijd moet schudden voor gebruik ;) ) deels zodat ik kan zien of er vlokjes op de bodem liggen.

Groetjes,
Saille
Gebruikersavatar
Door EllenL
#957239
[quote="202spots"]
Ik gebruik alleen de rescue remedy, maar verdun het nooit.
het gaat vanuit 't pipetje gelijk in de bek. :-\


[/quote]

Dat kan ook best, maar 4 druppels in een 'gebruikersflesje' van 30 ml is net iets goedkoper  ;)
#958044
[quote="Saille"]
Dat kan ook best, maar 4 druppels in een 'gebruikersflesje' van 30 ml is net iets goedkoper  ;)
[/quote]

Wanneer je 't verdund,duurt het dan niet langer voordat het gaat werken?
Ik vind 't zo uit de fles en uit de pipetje vandaan,atijd vrij vlug resultaat hebben.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#958122
[quote="202spots"]
Wanneer je 't verdund,duurt het dan niet langer voordat het gaat werken?
Ik vind 't zo uit de fles en uit de pipetje vandaan,atijd vrij vlug resultaat hebben.
[/quote]

De flesjes zoals je ze koopt zijn sowieso niet bedoelt om zo, onverdunt, te gebruiken..
en het hangt wat van het dier af, bij de meeste dieren werkt juist de verdunde versie minstens net zo goed omdat dat een meer dan groot genoege prikkel is...
Door Lil
#960338
[quote="Saille"]
De flesjes zoals je ze koopt zijn sowieso niet bedoelt om zo, onverdunt, te gebruiken..
en het hangt wat van het dier af, bij de meeste dieren werkt juist de verdunde versie minstens net zo goed omdat dat een meer dan groot genoege prikkel is...

[/quote]

Dat klopt, maar de rescue is wél gemaakt om zo vanuit het flesje te gebruiken. Ik vind trouwens de spray voor de hond makkelijker dan de druppels, maar dat verschilt per hond.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#960673
[quote="Lil"]
Dat klopt, maar de rescue is wél gemaakt om zo vanuit het flesje te gebruiken. Ik vind trouwens de spray voor de hond makkelijker dan de druppels, maar dat verschilt per hond.
[/quote]

In principe kàn je alle remedies zo uit het flesje gebruiken, maar daar wordt het allemaal iets kostbaarder van ;)
Die spray kan inderdaad erg handig zijn bij sommige dieren! Reden dat ik zelf liever met verdunde remedies werk is omdat ik nou eenmaal een kattenmens ben en katten en alcohol...  :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door