Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#955903
Hallo Allemaal

Allereerst wil ik even zeggen dat het met Jake de pup fantastisch gaat. Hij is een superbarfer hahahaha
Ik heb alleen 1 probleempje.....Hij lust absoluut geen groenten...hebben jullie tips voor me om dit wat aangenamer te maken voor Jake...
Graag jullie hulp.

Nog een vraagje....over de satin balls.....wat voor stroop gebruiken jullie hierin...

Alvast bedankt voor de reacties

groetjes Ellen
Door Laura2004
#955916
Een tip (van Lizzy) waar ik veel aan heb gehad is de groentes een tijd (minimaal een uur) voor je het geeft mengen met vlees en orgaanvlees, zodat de vleessappen in de groentes trekken, op deze manier krijg ik mijn groentehater zo ver dat ze haar groentes opeet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#955919
Ellen44 schreef: Hallo Allemaal

Allereerst wil ik even zeggen dat het met Jake de pup fantastisch gaat. Hij is een superbarfer hahahaha
Ik heb alleen 1 probleempje.....Hij lust absoluut geen groenten...hebben jullie tips voor me om dit wat aangenamer te maken voor Jake...
Graag jullie hulp.

Nog een vraagje....over de satin balls.....wat voor stroop gebruiken jullie hierin...


Alvast bedankt voor de reacties

groetjes Ellen
Wat wil je daarmee?

Geef je rauwe groente?  misschien eens geblancheerde groente proberen, daar geven ze hier in ieder geval unaniem de voorkeur aan.
Door Lizzy
#955940
Ik ben ook benieuwd naar of je de satinballs aan de pup wil geven of aan een volwassen hond. Voor een pup vind ik het namelijk zeer beslist ongezond.
Door Ellen44
#955945
Het was de bedoeling om het aan de volwassen honden te geven...Jake heeft zijn compleet voer en daarmee weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt.
Ik wou de volwassen honden eens verwennen.......
De groenten geef ik rauw, maar blancheren is een idee....of mengen met het vlees enz. Ik ga het uitproberen!
Wat voor stroop gebruiken jullie voor de satin balls?

groetjes Ellen
Door *Natasja*
#955946
Ellen44 schreef: Het was de bedoeling om het aan de volwassen honden te geven...Jake heeft zijn compleet voer en daarmee weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt.
Ik wou de volwassen honden eens verwennen.......
De groenten geef ik rauw, maar blancheren is een idee....of mengen met het vlees enz. Ik ga het uitproberen!
Wat voor stroop gebruiken jullie voor de satin balls?

groetjes Ellen
Maar zijn ze te mager dan? Verwennen kun je ook met een lekker stuk vlees of vleesbot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#956036
Ellen44 schreef: Het was de bedoeling om het aan de volwassen honden te geven...Jake heeft zijn compleet voer en daarmee weet ik zeker dat hij alles binnen krijgt.
Ik wou de volwassen honden eens verwennen.......
De groenten geef ik rauw, maar blancheren is een idee....of mengen met het vlees enz. Ik ga het uitproberen!
Wat voor stroop gebruiken jullie voor de satin balls?

groetjes Ellen
Geef ze dan een gewone bal gehakt i.p.v deze vetmestdingen.
Door Happy Tail
#956038
groenten maakte ik hier in het begin lekker met wat vis en dan met name sardien uit blik erdoor. En dan dit goed op kamertemp laten komen. Ook met pensvocht is dan jummie. En anders probeer eens met een eitje, yoghurt, kwark, wat gehakt erdoor en dan het groenten aandeel groter maken.
Door dorinekok
#956065
ik kook de groenten altijd licht in de bouillon van b.v. stukken kip, of lever of iets dergeliks, wat ik zo'n beetje over heb. Daarna doe ik er vaak ook een paar verse knoflooktenen bij en pureer dat alles (ook het vlees trouwens erbij) tot een mooie brei. Trouwens wel met zo min mogelijk vocht!
Altijd handig als je wat vergelijkings materiaal hebt.
Door Ellen44
#956134
;D Ik maar denken dat die satinballs goed voor ze zijn...en ja het was bedoeld voor 2 honden(volwassen) die wel een extraatje konden hebben, maar nu geef ik ze wel een extra stuk vlees.....

en ik ga de tips uitproberen.....mijn hartelijke dank voor jullie reacties

groetjes Ellen
Door Red_Hunter
#956460
Ireen liet ookm altijd haar groenten staan, maar sinds ik er een scheutje olie doorheen doe, gaat het schoon op.

Groetjes Trudie
Door Nynke
#956504
Ik meng de groentemix een nachtje met het vleesvocht (bloed) en dan eten/slurpen ze het wel op.
Door 202Spots
#956619
Ellen44 schreef: ;D Ik maar denken dat die satinballs goed voor ze zijn...en ja het was bedoeld voor 2 honden(volwassen) die wel een extraatje konden hebben, maar nu geef ik ze wel een extra stuk vlees.....
De satinballs is eigenlijk bedoeld om in hele korte tijd wat extra gewicht aan de hond te geven.
Meer vlees of meer "gewoon" eten geven duurt meestal iets langer om resultaat te zien.
Dus wanneer je vlug resultaat wil zien dan geef je satinballs, en wanneer het je niet uitmaakt dat het langer duurd
dan geef je meer van het "gewone" eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door