Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#955881
Ik heb dit bericht oorspronkelijk in de 'BIBLIOTHEEK' geplaatst. Ik was nog niet helemaal wakker, misschien kan een mod het daar weghalen? Mijn excuus hiervoor.

***************

Ik zal proberen dit zo kort maar precies mogelijk uit te leggen, het zal een beetje lang worden, sorry daarvoor.

Over de winter heeft Harry (Franse bulldog, 9 jaar, 11-12 kg) niet-voedsel gerelateerde problemen gehad. Hij heeft wel steeds goed gegeten en goede ontlasting gehad.

Hij heeft verschillende ab kuren gehad. De laatste was ongeveer 10 dagen geleden over.

Het laatste doktersbezoek en x-rays toonden dat:

a.  hij een soort verzakking heeft in zijn slokdarm, een zakje, waarin water en voedsel kan blijven steken, waarvan hij ongelooflijke hoest- en stikverschijnselen krijgt.

b. Waar z'n slokdarm aan z'n maag vastzit, de slokdarm vergroot is wat het makkelijker maakt om over te geven nadat hij heeft gegeten. Zowel de da als ik dachten dat het een goed idee is om hem 3 of 4 kleinere maaltijden te geven.

Ik voer nu een week ongeveer boonloos vlees in hapklare brokken, of grote stukken die ik vasthoud waarvan hij dan hapklare brokken kan afscheuren/bijten.

Hij heeft na de ab diaree gekregen, die dus al zo'n 8-10 dagen aanhoudt en natuurlijk door zijn 'dieet' niet wordt genezen.

Sinds gisteravond geef ik hem fijngemaakte eierschaal maar het is nog te kort om het resultaat daarvan te zien.
Ook heb ik hem gisteravond een hele kleine hoeveelheid gegeven van een vezelpil maar dat heeft volgens mij een behoorlijke winderigheid tot gevolg gehad....

Ik ben aan het eind van mijn Latijn. Hij moet konstant poepen, of denk dat hij dat moet.

Ik heb zo'n 2 jaar rauw gevoerd, en dat is Harry en mij altijd heel goed bevallen. Maar nu denk ik dat door de antibiotica zijn darmflora vernietigd is, en ook dat hij een vervanger voor bot en vezel moet hebben.

Ik heb gelezen dat yoghurt goed is om de darmflora weer op gang te krijgen. Maar heeft iemand misschien wat meer suggesties?

Alvast ongelooflijk bedankt voor de hulp!
Groet,
Mildred
#955893
Jeetje, wat een narigheid voor Harry en jou!

Ik zou sowieso probiotica van een goed merk gaan voeren, Solgar bv. In biogarde joghurt zitten idd ook wel goede bacterien maar de hoeveelheden zijn zo klein dat het voor zo'n zieke hond geen zoden aan de dijk zet.
Ik neem aan dat je met boonloos vlees botloos bedoelt  ;) is op zich geen gek idee maar kun je niet te lang volhouden. Is een kvv geen idee voorlopig? Dat is fijn gemalen met bot en compleet dus je hond komt dan niks tekort qua voedingsstoffen.
Vuile pens kan trouwens de darmen ook helpen om weer een beetje tot rust te komen.

Beterschap voor Harry!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door