Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#955815
Sinds de honden wat minder eten (omdat ze te dik waren) zijn ze beiden, maar Ziggy het meest nogal geobsedeerd door alles wat eetbaar is(en niet eetbaar is, maar wat zij wel eetbaar vinden). Nu was ik net met Kai aan het wandelen en toen ik terug kwam vond ik de verpakking van de runderlappen op de grond (deze lag in de prullenbak). Wat blijkt nu, in die vleesverpakkingen zit onder het vlees een soort gaasje wat altijd helemaal doordrenkt is met vleessappen, begrijpen jullie wat ik bedoel? Deze heeft Ziggy volgens mij naar binnen gewerkt, want het is verdwenen en ik kan me voorstellen dat zij dat er nogal lekker uit vond zien  ::)
Dus mijn vraag is, wat doe ik nu? Zal ik het even aankijken of moet ik actie ondernemen? Ik weet ook niet hoe lang het geleden is dat ze het heeft gegeten, want ik ben ongeveer anderhalf uur met Kai weggeweest :-\
Door Femke
#955823
zit er ook niet altijd een plastic laagje onder dat gaasje? Als het alleen papier is dan zal het misschien nog wel verteren maar als er plastic bij zat dan ben ik er niet zo zeker van.
Door Laura2004
#955825
Femke schreef: zit er ook niet altijd een plastic laagje onder dat gaasje? Als het alleen papier is dan zal het misschien nog wel verteren maar als er plastic bij zat dan ben ik er niet zo zeker van.
Volgens mij is het gaasje niet van papier, maar van een soort piepschuim, het is van dat spul wat ook vaak in dozen zit waar iets breekbaars inzitten, dat witte spul in de vorm van een lusje, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :-\
Ik denk dus dat ik de DA maar even ga bellen....
Door danielle1980
#955853
ahum die dingen zijn bij ons regelmatig verdwenen in een hond, het komt er gewoon weer uit  ::)

het probleem is dat als je zo weinig blijft voeren dat ze t waarschijnlijk ook blijven doen, bij essie van mij tenminste wel
de sport is zoveel eten geven dat ze niet te dik zijn maar niet gaan bedelen, dus grotere hoeveelheden mager spul...
of wat extra's op een dag waar ze niet te dik van worden.
Door Laura2004
#955860
danielle1980 schreef:
het probleem is dat als je zo weinig blijft voeren dat ze t waarschijnlijk ook blijven doen, bij essie van mij tenminste wel
de sport is zoveel eten geven dat ze niet te dik zijn maar niet gaan bedelen, dus grotere hoeveelheden mager spul...
of wat extra's op een dag waar ze niet te dik van worden.
Als ik meer voer worden ze te dik, ze waren nl echt tonnetje rond en dat lijkt mij absoluut niet goed voor de gezondheid van een hond.  Ze krijgen gewoon hun barfmaaltijd, daar zitten vette vleessoorten bij en magere vleessoorten en tussendoortjes krijgen ze genoeg, ze krijgen iedere dag een gevulde kong (dit extra bovenop de maaltijd) en ze worden vaak beloond tijdens de wandeling of thuis als we oefeningetjes doen en ze bedelen niet, alleen als ze de kans krijgen vreten ze je bord (dit doet Kai tegenwoordig) of de prullenbak leeg (en dit is Ziggy's nieuwe hobby) en buiten vreten ze alles behalve brood. Kai is inmiddels 5 jaar en had dit nog nooit gedaan in de vijf jaar dat ik hem heb, maar ja, om hem nu weer vet te gaan mesten zodat hij buiten niets vreet dat vind ik ook geen optie....
Ze zijn trouwens absoluut niet te dun.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#955862
Sterkte ermee Laura! Is het een optie om wat extra groentemix te gaan geven als maagvulling?

Of heb je niet de indruk dat ze het doen omdat "zij" vinden dat ze te weinig krijgen?
Door Laura2004
#955894
Pauline schreef: Sterkte ermee Laura! Is het een optie om wat extra groentemix te gaan geven als maagvulling?

Of heb je niet de indruk dat ze het doen omdat "zij" vinden dat ze te weinig krijgen?
Die indruk heb ik absoluut, ze lijken wel uitgehongerd, maar ja, dat is niet zo gek als je bedenkt dat Ziggy bijvoorbeeld eerst ruim 1 kilo per dag kreeg en inmiddels 650 gram per dag krijgt :-\ En dit is ook wel wat zij moet krijgen, zeker niet meer, maar het probleem is dus dat zij groentes echt niet te eten vindt :( Ze krijgt nu 5% groentes en dat is ook echt meer dan genoeg, want als ze meer krijgt eet ze het niet op, zoveel honger heeft ze dus ook weer niet ::)
Aan de ene kant was ik natuurlijk verwend, want ik heb een open keuken met een hele kleine prullenbak zonder deksel (die is kapot) en dus zou de gemiddelde huishond de prullenbak al tijden geleden hebben ontdekt, maar mijn beschaafde hondjes tot nu toe niet....
Kai jat trouwens niets uit de prullenbak, die vreet alleen je bord leeg (wij eten altijd laag, aangezien we geen eettafel hebben) als je even niet oplet... :o
Ik denk er dus over om ze op 5 maaltijden per week te zetten, zodat ze een wat voller gevoel krijgen, misschien dat dat een oplossing is.
Door Mevroi Kruim
#955902
Oei, da's schrikken meid! Maar ik denk ook dat het er wel weer uitkomt, ik denk niet dat Ziggy er eentje is van uitgebreid aan stukjes knagen, meer eentje van hapslikzoda'sweg  ;D ;D
Tja, wat kun je eraan doen? Weinig ben ik bang. Voorkomen dat ze ergens aan kan komen, alles goed wegsluiten en opruimen dan wel de honden goed opruimen als je weg gaat  ;) en haar de nodige afleiding geven met wandelen en leuke spelletjes enzo.
Afvallen is lijden  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door