Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#955699
Sinds 3 dagen heeft Xayenne wisseld diarree.
Maandag had ze dunne ontlasting, niet dat ze vaak moest maar als ze moest was het dun.
Ik heb toen 2 keer een tabletje okugest gegeven en de volgende ochtend was het weer goed.
Dinsdag was het verder goed .
Woensdag weer mis, ze heeft die dag 5 keer een tebletje gehad, maar vanmorgen was het nog steeds spuitdun.
De kleur is gewoon bruin, misschien een beetje rood erbij.
Ze heeft geen koorts, en maakt geen zieke indruk.
De pups zijn dinsdag ontwormt, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben.
Ze ruimt zeker 's nachts volgens mij nog ontlasting op van de pups, ook zoogt ze ze nog een keer of 4 per etmaal.

Wie heeft er raad, anders ga ik toch even naar de dierenarts straks.

groetjes, Marijke
Door Lizzy
#955728
Ik houd het voor mogelijk dat Xayenne diarree heeft door het ontwormingsmiddel dat de pups gekregen hebben. Via het opeten van de ontlasting heeft zij ook dit spul binnen gekregen. Ik zou het zelf nog even aankijken, zolang ze geen koorts heeft, niet ziek is, levendig is. Het rood kan trouwens goed zijn van mogelijk persen dat ze doet van de diarree. Als ze maar goed drinkt. Misschien dat je ook iets minder voer moet gaan geven? Krijgt ze nog geitenmelk? (daar zou ik nu mee stoppen). Heb je al probiotica gegeven? Dat is ook niet verkeerd om aan de pups te geven trouwens. Zo na de ontworming.

En natuurlijk nooit onverstandig om de DA te bellen/er naar toe te gaan. Liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig.
#955736
Lizzy schreef: Ik houd het voor mogelijk dat Xayenne diarree heeft door het ontwormingsmiddel dat de pups gekregen hebben. Via het opeten van de ontlasting heeft zij ook dit spul binnen gekregen. Ik zou het zelf nog even aankijken, zolang ze geen koorts heeft, niet ziek is, levendig is. Het rood kan trouwens goed zijn van mogelijk persen dat ze doet van de diarree. Als ze maar goed drinkt. Misschien dat je ook iets minder voer moet gaan geven? Krijgt ze nog geitenmelk? (daar zou ik nu mee stoppen). Heb je al probiotica gegeven? Dat is ook niet verkeerd om aan de pups te geven trouwens. Zo na de ontworming.

En natuurlijk nooit onverstandig om de DA te bellen/er naar toe te gaan. Liever 1 keer teveel dan 1 keer te weinig.

Bedankt Lizzy,

De geitemelk ben ik maandag al mee gestopt en Xayenne krijgt nu ook al minder te eten.
Kan ik haar vandaag elk uur okugest geven, en als eten gemalen kipkarkas met rund vlees, ze heeft wel honger.
Als het dan vanavond niet verbeterd is ga ik naar de d.a
Zou ik de probiotic gewoon bij de reform in het dorp kunnen kopen, of is dat iets speciaal voor dieren.

groetjes, Marijke
#955754
Vervelend dat ze diarree heeft, ik hoop dat het gauw over is  :-*
De probiotica kun je ook bij het reformhuis halen, dus die voor mensen. Er is ook wel speciaal voor dieren, maar dat hoef je niet perse te gebruiken.
Door Lizzy
#955756
marsieyenna schreef:
Bedankt Lizzy,

De geitemelk ben ik maandag al mee gestopt en Xayenne krijgt nu ook al minder te eten.
Kan ik haar vandaag elk uur okugest geven, en als eten gemalen kipkarkas met rund vlees, ze heeft wel honger.
Als het dan vanavond niet verbeterd is ga ik naar de d.a
Zou ik de probiotic gewoon bij de reform in het dorp kunnen kopen, of is dat iets speciaal voor dieren.

groetjes, Marijke
Ja hoor, je kunt haar ieder uur Okugest geven. En gemalen kipkarkas + rundvlees is ook prima. Zolang ze honger heeft, zou ik haar eten geven. Probiotica kun je bij het reformhuis halen. Hoeft niet voor dieren. Vaak hebben ze bij reformwinkels Solgar en Arkopharma. Ik vind de acidophilus (zo heet de probiotica) van Arkopharma erg goed.
#955791
Lizzy schreef: Ja hoor, je kunt haar ieder uur Okugest geven. En gemalen kipkarkas + rundvlees is ook prima. Zolang ze honger heeft, zou ik haar eten geven. Probiotica kun je bij het reformhuis halen. Hoeft niet voor dieren. Vaak hebben ze bij reformwinkels Solgar en Arkopharma. Ik vind de acidophilus (zo heet de probiotica) van Arkopharma erg goed.
Ik heb de probiotic gehaald, maar het zijn wel grote capsules.
Voor Xayenne gaat het wel, maar geef je de pups de poeder eruit over het eten ?
( Nu heeft Siena , de andere volwassen teef ook diarree )
Ik hoop dat de pups het niet krijgen.
Angelique schreef: Is ze zelf niet ontwormd?
Nee, de dierenarts vertelde me dat alleen de pups moesten, in vorige nesten deed ik de moeder altijd mee ontwormen.
Misschien zal ik ze beter toch nog maar ontwormen.
Wat denk jij Angelique ?

groetjes, Marijke
Door Hanny
#955889
Ben niet Angelique, maar hier wat ik tot nu toe doe.
Ik ontworm de teef alleen als ik de pupjes voor de derde keer een wormkuur geef. Twee, of drie dagen er na. Het wordt anders geadviseerd, maar dit bevalt hier goed.
In tegenstelling tot andere Okugest gevers, heb ik er helemaal geen goede ervaringen mee.
De volwasen honden zullen wel spoedig herstellen en als de pups ook besmet zijn, dan komen ze er normaal gesproken wel door.  Hoewel het eng blijft, pups met een wat langdurige diarree.
Ik had van mijn arts middeltjes, die eigenlijk ook niet hielpen. Ik hoop, dat die ellende je bespaard blijft. Gelukkig gaat het meestal wel goed.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door