Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#95209
Heeft iemand van jullie enig idee, hoelang het duurt voordat het eten er weer in de vorm van een drol uitkomt. Ik heb Breezer gisteren voor het eerst kippennekken gegeven, en ben benieuwd hoelang het eigenlijk duurt voordat het er weer uitkomt. Of hebben jullie een manier om het te testen. Ik weet bij mezelf dat als ik mais eet dat ik precies kan zien wanneer dat er weer uit komt. Stel dat ik Breezer een aantal hele maiskorrels geef dan zou ik de tijd volgens mij kunnen testen. Of werkt het de ene keer sneller dan de andere keer bij een hond. En is het ook nog verschillend per ras. Ik weet het, het zijn een hoop ( vieze ) vragen in een keer, maar wil gewoon een hoop leren.
Door Peet
#95252
Ik dacht tussen de 8 en 16 uur, afhankelijk van de maaltijd en de grootte van het ras.........Daarbij moet het maagdarm stelsel harder werken bij vezels (denk aan verse groente of sla) en worden ze trager bij koolhydraten (wit brood)......Dus na een vezelrijke maaltijd zullen ze wat sneller poepen dan na een brok- of kh-maaltijd, denk ik....
Laatst gewijzigd door Peet op wo 12 mei 2004, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#95540
Breezer schreef: maar wil gewoon een hoop leren.
Dit vind ik een erg mooie woordspeling ;D
Door oebaya
#95622
Ooit in een ver verleden en ik weet ook echt niet meer waas heb ik gelezen dat een hond er 24 uur over doet.
Door Lupa
#95639
toen tika een boterham zakje opgegeten had kwam het precies 24 uur later uit.
Door Breezer
#95757
Dus als ik het goed begrijp, Breezer heeft dinsdag 1 1/2 kippennek gehad, en gisteren 2 hele. Dan zou het zo moeten zijn dat als hij morgenochtend nog steeds geen diarree heeft hij er dus goed tegen kan. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik lekker 10 kilo voor het moster bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door