Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rubie
#902790
Voor de revalidatie en conditieopbouw ga ik regelmatig fietsen met de hond aan de springer, dit op verharde ondergrond. Nu is er een nagel afgeschuurd tot net aan de scheiding vlees/nagel, met als gevolg dat mijn hondje mank loopt. Kan ik iets doen om het wondje sneller te laten genezen?
Door Laura2004
#903137
Ik zou in ieder geval voorlopig niet meer fietsen, maar ik neem aan dat jij die conclusie ook al had getrokken ;)
Mijn hond heeft dit laatst ook gehad en ik heb het één keer per dag schoongemaakt en een paar keer per dag wat calendulan wondspray er op gespoten en het was behoorlijk snel genezen, maar ik moet zeggen dat zij niet mank liep, dus misschien dat het bij jouw hond wat erger is, waardoor het langer kan duren.

Sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#903152
bij weirdo ook eens gehad, was toen nog maar 3mn maar na een wilde renpartij scheurde zijn nagel ook in. Maar in zovere dat zijn nagel verwijderd moest worden  :-\
ellen
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#904487
hey..

ik zou iig (als het om een open wond gaat) 1x per dag in de biotex blauw gaan met zijn poot..
en verder moet het gewoon genezen..
kiki had laatst haar volledige nagel op 1 klein puntje na ook afgeschraapt aan de stoeptegels na een glijpartij.. (tis een lompe trien)
ze heeft er heel veel pijn aan gehad.. en ondanks het weken in de biotex moest ze toch een antibiotica kuur..
ze bleef er maar aan likken dus ging het ontsteken op een gegeven moment..
het helen duurt wel lang..
maar over het algemeen hebben ze er al snel geen pijn meer aan..

groetjes spreeuwtje
Door Wicka
#905242
ik zou iig (als het om een open wond gaat) 1x per dag in de biotex blauw gaan met zijn poot..

Ik zou als je iets gaat weken, wondje of zo, echt de groene biotex pakken hoor, in die blauwe zit volgens mij bleekmiddel oid (iig iets wat niet goed is) en dat zit er in de groene niet.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#905487
hey wicka..

die discussie heb ik ook steeds op de dierenkliniek..
maar op de verpakking van biotex blauw staat toch echt dat er GEEN bleekmiddel in zit!! (dat is dus hetgeen wat niet goed is voor de wond)

ik weet niet wat er dan op de biotex groen staat.. die heb ik nl niet in huis..
maar de blauw heeft altijd prima gewerkt en ik hou stug vol omdat het dus op de verpakking vermeld staat..

groetjes spreeuwtje
Door sam123
#955244
hoi allemaal,
in biotex groen zat volgens mijn chirug
die aan mijn grote teen geopereerd  heeft een soort enzym.
ook de pedicure raadt altijd biotex groen aan.
nu ben ik wel geen hond.
maar biotex groen is echt beter.(inweekmiddel)
groetjes sylvia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door