Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door crutz
#95502
net van de DA terug
Goof is nl het laatste jaar wel afgevallen, maar ach, hij was wat te dik, dus t kon wel en een klein jaartje geleden is zn maatje weggelopen, dacht dus ook dat t daar mee te maken had,
Goof was nl nog wel tierig, springt nog op de kast en over de schutting, speelt nog met de buurtkatten (hij mag sinds een week of 3 naar buiten) en glimt je nog tegemoet
maar toen ik vanavond uit mn werk kwam zag hij er gewoon niet lekker uit, ineens NOG meer vermagerd, terwijl ik juist het idee had dat hij lekker bij kwam sinds hij naar buiten mocht en heel rustig en stil met een kromme rug en had vandaag niets gegeten (oke, 2 hapjes tonijn, maar verder niets)

DA gebeld en kon gelijk komen
waarschijnlijk zijn zn nieren dus niet goed, hij is behoorlijk uitgedroogd dus 4 onderhuidse spuiten vocht (het uitdrogen is dus echt snel gegaan, want tot gisteren heb ik hem nog regelmatig zien drinken, alleen vandaag niets)
zn nieren zijn VEEL te groot
hij heeft nu het eea gehad, maar hoofdzakelijk vocht en morgen moet ik terug komen voor bloedprikken (kon nu helaas niet omdat er vanmiddag een paard voor een paar ton kapot heeft getrapt in de praktijk (paard is in de ontwikkelkamer van de rontgen terecht gekomen en geloof me, daar pas je amper met 2 a 3 personen in, kan me dus de ravage voorstellen) dus alle apparatuur stond nu volledig uit, morgen is in elkgeval de echo ed weer aangesloten en kunnen ze ook weer bloedwaardes bepalen (heb met 1 a 2 uur de uitslag als het erg slecht is, anders duurt het misschien iets langer)

zelf zag hij het erg somber in :'( :'( :'(
heb net wel al met Marinus besloten dat als het slecht is we niet verder gaan dokteren en dat we Goofje dan gewoon in laten slapen :'( hij is bijna 7, dus VEEL TE JONG, maar zoals ik hem vandaag heb zien veranderen, zo rustig als hij was, dat kan niet goed zijn :'( en ik gun Goofje het niet om pijn te lijden of verder af te zwakken omdat ik hem niet kan laten gaan............................
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#95515
ach he, jakkes, wat erg :'(

Maar ik deel je mening; als het echt erg is, is het misschien beter om te stoppen. Ik heb tot zover zelf die beslissing nog nooit hoeven nemen maar op zich deel ik je mening.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het iets is wat nu erg lijkt maar wat goed te verhelpen is (misschien hopen tegen beter weten in maar da's beter dan helemaal niet hopen....)

Veel sterkte morgen en geniet nog van Goofje zolang het je nog gegund is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95533
He jakkes Carmen,dat is erg zeg :-\ Ik ga toch ook nog duimen dat er toch og wat aan te doen is want 7 jaar is eigenlijk nog piep voor een kat.
Door ine
#95597
Jeetje, dat is nog veel te jong zeg! :-\
Maar ook ik snap jouw beslissing!
Even afwachten, misschien valt het nog mee! Ik hoop het echt!
Door crutz
#95617
ga zo bellen voor bloed prikken, hoop dat ik gelijk terecht kan

hij wil wel eten en drinken, maar t lukt niet lijkt t :'(
hij maakt een drinkbeweging boven zn waterbakje zonder dat zn tongetje eruitkomt en dat maakt me eigenlijk t meeste zorgen

heb hem gisteren avond met een pipetje 35 ml water gegeven en vanochtend weer, dus hij heeft in elkgeval wat binnen en vanochtend reageerde hij er ook meer op met zn tong (likken, deed hij gisterenavond nog niet)

maar wat ik vreemd vind is dat normaal katten als ze niet echt lekker zijn zich terug trekken en Goof zoekt ons gewoon nog op, hij heeft vannacht lekker op bed geslapen, ligt als ik achter mn compu zit op mn monitor etc

verder is hij dus wel mager, maar glimt hij als een spiegel en wat ik van "vroeger" van hem weet is dat hij bv met een kou-tje snel dof wordt

verder had hij een van de (volgens mijn DA dan) meest kenmerkende eigenschappen die bij kapotte nieren en uitdroging horen, nl onder temperatuur NIET, dus dat was wel positief

hou jullie wel op de hoogte (zal wel vanavond laat pas worden, want ik ben de rest van de middag en avond weg)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#95660
Zou ook suikerziekte kunnen zijn. Van nieren zijn ze meestal erg sloom en bij suikerziekte valt dat wel mee.
Maar, dat gaat het bloedonderzoek dus uitwijzen.
Door crutz
#95681
Hitam schreef: Zou ook suikerziekte kunnen zijn. Van nieren zijn ze meestal erg sloom en bij suikerziekte valt dat wel mee.
Maar, dat gaat het bloedonderzoek dus uitwijzen.
kan vanavond nog wel ff ergens online en laat het zeker ff weten,
ik hoop het zo, hij is nl gewoon nog veel te jong........ :'(

heb toch een bijzondere band met Goof, hij is nl mijn eerste eigen huisdier en is gelijk met mij in mn eerste eigen huisje getrokken

maar hij is idd NIET sloom (ja, sinds gisteren een heel klein beetje, maar als je hem roept komt ie gewoon nog aangerend en hij klimt ook nog overal op in huis)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95695
Dat is inderdaad vreemd Carmen een kat waar het slecht mee gaat zoekt de eenzaamheid op om het einde af te wachten. Laten we hopen dat het een goed teken is dat Goofje het zelf nog niet zo ernstig vindt om dat te gaan doen.
Door crutz
#95729
heb hem achter moeten laten voor onderzoek

de nieren waren vreemd van vorm en bobbelig, dus helaas geen goed teken :'(

de DA moest hier ff de boeken voor in en belt me vanavond als hij meer weet...................

wel posi,
hij had weer zelf gedronken vanochtend
Door Lisa
#95768
Niet elke kat zoekt de eenzaamheid op als die zich slecht voelt of als het einde nadert.

Veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat er nog wat aan te doen is en de uitslag meevalt!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door