Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Sandra K
#953684
Vorig jaar zijn we een week naar de Harz geweest. Brasso deed daar ineens heel raar met autorijden. Hij piepte achterin, probeerde door het rek naar voren te komen en wilde na een stop niet meer zelf de auto in.
We dachten dat er iets gebeurt zou zijn waardoor hij wat bang was geworden. Maar eenmaal een dag thuis was alles weer helemaal normaal. Ik vermoed nu dat hij wagenziek werd van het stijgen en dalen en de kronkelige wegen. Al heeft hij verder niet overgegeven oid.
Dit jaar gaan we naar Zwitzerland. Ik wil voorkomen dat hij weer autoproblemen krijgt. Liefst met een homeopatisch middel oid. Iemand suggesties?

Sandra
Door Sandra K
#954042
Daar heb ik ook nog wel aan gedacht. Zelf had ik sommige momenten ook even last van mijn oren bij het sterk stijgen of dalen. Dat zou een hond dan misschien ook kunnen hebben.
Rare was natuurlijk dat hij niet ziek was, maar alleen bang.
Door bloemetje
#954137
Ging hij ook kwijlen of smakken? Ik word zelf ook strontmisselijk in de bergen. Op gewone autowegen heb ik geen last. Mijn ervaring is overigens dat homeopathie gewoon niet helpt bij wagenziekte.
Door Sandra K
#954396
Als ik de link zo lees, zou ik zeggen Borax en Passiflora. Dit zit allebei in het middel dat ik in december gaf tegen de vuurwerkangst. Prodier nervositeit. Net even opgezocht en er staat bij dat het ook gegeven kan worden bij onrust tijdens reizen. Zou dat wat zijn of zijn er nog betere oplossingen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#954419
Ik zou dan eerst Prodier nervositeit proberen. Een beter oplossing heb ik niet voor je, maar misschien iemand anders....?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#954619
Ik zit nu toevallig een boek van Margriet Dudok van Heel te lezen; essentiële oliën voor honden en paarden.

Daarin schrijft zij bij Pepermunt:
Geef honden die makkelijk wagenziek worden voor de autorit 1 druppel pepermuntolie. Bij honden dienen we de Pepermuntolie toe ofwel door 1 druppel op honingwater door het voer te mengen, ofwel -als je tussen de maaltijden door wat wilt doen- op een stukje kaas geven.
Daarnaast verstuif je haar in de auto. Neem daarvoor een plantenspuit met lauw water en voeg per 1/2 liter water minstens 10 druppels Pepermuntolie toe. Sproei op de bekleding, vloerbedekking of eventueel op de mat/deken van de hond.
Je kunt ook nog een druppeltje, boven op zijn kop, tussen de oren wrijven voordat je gaat rijden. Herhaal bij lange ritten zonodig de hele procedure.

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien helpt het? Sterkte!
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op di 22 apr 2008, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#954928
bloemetje schreef: Ging hij ook kwijlen of smakken? Ik word zelf ook strontmisselijk in de bergen. Op gewone autowegen heb ik geen last. Mijn ervaring is overigens dat homeopathie gewoon niet helpt bij wagenziekte.
Ga jij dan ook kwijlen en smakken in de bergen ::) :dribble:
Door nicolette M
#955030
Neem daarvoor een plantenspuit met lauw water en voeg per 1/2 liter water minstens 10 druppels Pepermuntolie toe. Sproei op de bekleding, vloerbedekking of eventueel op de mat/deken van de hond.
Je kunt ook nog een druppeltje, boven op zijn kop, tussen de oren wrijven voordat je gaat rijden. Herhaal bij lange ritten zonodig de hele procedure.

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien helpt het? Sterkte!
[/quote]

Ik heb hier wel ervaring mee. Als het echt wagenziekte is dan helpt het erg goed. Maar het lijkt mij in eerste instantie wel noodzakelijk om achter de oorzaak te komen. Als het nl wagenziekte is dan is het logisch als hij daar hier ook last van heeft en niet alleen bij lange ritten of in het buitenland.
Strekte!
Door bloemetje
#955804
Red_Hunter schreef: Ga jij dan ook kwijlen en smakken in de bergen ::) :dribble:
Nou... scheelt weinig :-X

Krijg jij dan nooit speeksel in je mond als je echt misselijk word? Honden hebben dat ook meestal.
Door K&D
#956003
1 goede tip; geef ze geen eten voordat je vertrekt. Dubhe is ook altijd misselijk, en kotst de boel onder. We geven haar nooit iets vooraf, en dan is het alleen maar wat kwijlen.
Door sem-agility
#973651
Hoe gaat het met het dichtklappen van de oren, als ik in oostenrijk ben heb ik daar erg last van en moet dan slikken of gapen of kauwen.
Zou wat te kauwen bij een hond ook helpen?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door