Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#948
Ik heb gisteren in de aanbieding Parelhoen-pootjes gekocht bij de Makro. Zijn de botten van de parelhoen-pootjes (qua scherpte en verteerbaarheid) te vergelijken met bijv. kippenpoten? Met andere woorden: kan ik ze zo geven aan de doggies? (hiervoor heb ik ze gemalen :-[)
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#949
dragend is dragend lijkt mij,lekker zeg parelhoen pootjes :P ;D
Door Jolly
#950
Ik denk dat Parelhoender idd hetzelfde van structuur is als kip, maar dan moet je dus wel weten hoe oud het beesie is geweest. Net zoals bij vleeskuikens weet ej ook dat ze 6-8 weken oud zijn, zijn parelhoenders dat ook, dat zou ik dus absoluut niet weten.
Door Lizzy
#951
Ik weet dat ze dragend zijn Sylvia! Maar goed, ze zijn hier zoveel gewend dat kippenpoten er al erg lang zonder problemen in gaan... Met name om wat Jolly schrijft... De kippies zijn maar 6 weken oud en dus nog ZO jong dat de pootjes weinig problemen opleveren (ik raad dit niet aan aan beginnende barf-honden!). Kweet dus ook niet of dat voor parelhoenderen hetzelfde geldt...
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#952
Ik weet dat ze dragend zijn Sylvia! Maar goed, ze zijn hier zoveel gewend dat kippenpoten er al erg lang zonder problemen in gaan... Met name om wat Jolly schrijft... De kippies zijn maar 6 weken oud en dus nog ZO jong dat de pootjes weinig problemen opleveren (ik raad dit niet aan aan beginnende barf-honden!). Kweet dus ook niet of dat voor parelhoenderen hetzelfde geldt...
Groetjes, Lizzy
Ik heb geen idee maar ik denk het eigenlijk niet,voor parelhoenders hebben ze toch niet van die opfokkerijen als voor vleeskippen ??? in iedergeval is een parelhoen zodanig kleiner dan de tegenwoordige kipvlees kuiken dat het me niet lijkt dat ze ook zo opgefokt worden.
Anders zou je dat eens aan een poelier moeten vragen.
Door sylvia
#953
Ik weet dat ze dragend zijn Sylvia! Maar goed, ze zijn hier zoveel gewend dat kippenpoten er al erg lang zonder problemen in gaan... Met name om wat Jolly schrijft... De kippies zijn maar 6 weken oud en dus nog ZO jong dat de pootjes weinig problemen opleveren (ik raad dit niet aan aan beginnende barf-honden!). Kweet dus ook niet of dat voor parelhoenderen hetzelfde geldt...
Groetjes, Lizzy
Ik had ook niet gedacht dat je dat niet zou weten daar parelhoenders doorgaans niet per rolstoel door het veld sjeesen,ik bedoelde dragend is dragend ongeacht het soort.
Door roger
#954
>> in iedergeval is een parelhoen zodanig kleiner dan de tegenwoordige kipvlees kuiken dat het me niet lijkt dat ze ook zo opgefokt worden.>>


Hej, das straf Sylvia, volgens mij zijn parelhoenders een flink stuk groter dan een kip.
Ik heb hier regelmatig karkassen van en dat scheelt wel een serieus pak.
Verwar jij niet met patrijzen of zoiets ?

Lizzy, die poten das geen probleem volgens mij.
toch zeker niet voor jouw ervaren "krakers"

Gr.
Roger.
Door Lizzy
#955
Ik had ook niet gedacht dat je dat niet zou weten daar parelhoenders doorgaans niet per rolstoel door het veld sjeesen,ik bedoelde dragend is dragend ongeacht het soort.
Whahahahahahahahah!!!!!!!!!!!!!
Door 202spots
#956
Ik heb gisteren in de aanbieding Parelhoen-pootjes gekocht bij de Makro. Zijn de botten van de parelhoen-pootjes (qua scherpte en verteerbaarheid) te vergelijken met bijv. kippenpoten? Met andere woorden: kan ik ze zo geven aan de doggies? (hiervoor heb ik ze gemalen :-[)Groetjes, Lizzy
Hi Lizzy
Ik weet niet of ze te vergelijken zijn met fazant???
Ik vond de fanzant (die ik van 'n kennis had gekregen)
wel HEEL erg scherpe botjes hebben,ik heb alle 4 de fazantjes toen ook maar gemalen/gemaald(?) of zeg maar door de vleesmolen gedraaid.
kippenpoten hebben ze hier geen probleem mee,die zien er iets dikker uit,en minder scherp.
Door Janet
#957
>> in iedergeval is een parelhoen zodanig kleiner dan de tegenwoordige kipvlees kuiken dat het me niet lijkt dat ze ook zo opgefokt worden.>>


Hej, das straf Sylvia, volgens mij zijn parelhoenders een flink stuk groter dan een kip.
Ik heb hier regelmatig karkassen van en dat scheelt wel een serieus pak.
Verwar jij niet met patrijzen of zoiets ?

Lizzy, die poten das geen probleem volgens mij.
toch zeker niet voor jouw ervaren "krakers"

Gr.
Roger.
Is dat zo Roger? Want ik heb wel eens parelhoen gegeten, maar dat was echt maar 1 hoentje per persoon hoor. Niet zo heel erg groot, eerder een stukje kleiner. (Wel lekker overigens.) Misschien dat het jonge hoentjes waren, want echt taai waren ze ook niet.
Laatst gewijzigd door Janet op wo 03 sep 2003, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#958
Janet,
was het niet per ongeluk kwartel :o dat je hebt gegeten? ;D Die zijn inderdaad kleiner dan kip en zeker kleiner dan parelhoen, ook fijner van smaak. ;) ;)
Groet,
Vic.
Door Janet
#960
Janet,
was het niet per ongeluk kwartel  :o dat je hebt gegeten?  ;D Die zijn inderdaad kleiner dan kip en zeker kleiner dan parelhoen, ook fijner van smaak. ;) ;)
Groet,
Vic.
Ik was er bij toen ze bij de poelier om 3 parelhoentjes vroeg. Dan mag ik er toch wel van uit gaan dat ik parelhoen heb gegeten ???. Verder kon ik ut niet zien hoor, want ze waren al geplukt, onthoofd en schoongemaakt :).
Door roger
#961
<<Is dat zo Roger? Want ik heb wel eens parelhoen gegeten, maar dat was echt maar 1 hoentje per persoon hoor.<<


Absoluut Janet, een parelhoen is groter dan een kip, allee een doorsnee kip, ik denk zelfs groter dan een Mechelse koekoek of een Barnevelder


<< Misschien dat het jonge hoentjes waren, want echt taai waren ze ook niet.<<


Dat zou kunnen maar ik heb nog nooit jonge hele parelhoentjes bij een poelier gezien.
Als het maar voor een persoon is dan is het volgens mij zoals Vic als ook schreef kwartel .

Gr.
Roger.
Door sylvia
#962
Ik lig hier in een deuk,nee parelhoen die ik koop (heerlijk met een vulling van kalfsgehakt en noten,wat weer jammer is dat ik geen kalf eet maar ja je kan niet alles hebben) Maar goed de parelhoen die ik wel eens koop ,inderdaad gewoon verkrijgbaar bij de poelier,misschien niet alle,maar zelfs rond de kerst heeft iedere C1000 het wel,zijn kleiner dan een kip en ook anders van kleur,de huidskleur van een parelhoen is anders dan die van een kip of kwartel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door