Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#954731
Hoi, ik kom met thuis, ligt er een niet zo prachtig en behoorlijk smelly kadootje in de huiskamer  :-X :-X :-X.
Hele dunne ontlasting met stukjes bot, het ruikt zoals de eend van gisteravond. En die rook al niet echt lekker....

Ik dacht eerst dat het braaksel was, maar hij wilde heel graag naar buiten en had weer wat waterdunne diarree en moet janken als ie probeert te poepen. Dus er zit iets te groots in de weg????

Wat te doen... Even afwachten of DA???
Door Femke
#954824
sja, of hij heeft forse buikkrampen omdat hij een virusje opgelopen heeft. De pest met verstopping is echter: dat wil je niet te lang afwachten (ik niet tenminste).

hoe is je hond verder? Toont hij ziekig? Heeft hij buikpijn als je zijn buik masseert?
Door Juul
#954836
Nee, hij oogt verder normaal, hij is wel rustig, maar dat is ie eigenlijk al een paar weken.

Hij heeft vanmiddag wel een paar keer proberen te poepen, maar er kwam of niets, of wat waterigs. Hij heeft er niet meer bij gejankt.
Hij geeft ook geen reactie als ik z'n buik masseer.

Kan de eend misschien bedorven zijn geweest? Hij heeft 1.5 dag in de koelkast gelegen, maar rook niet echt lekker.
Ik vraag me af of het verstandig is om zometeen te voeren?

Gr. Juul
Door mirjam_dc
#954862
Ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt; ik zit ook altijd gelijk te miepen als mijn hond niet of dun poept, tot nu toe overigens altijd zonder echte reden. Als de buik niet hard voelt en hij verder normaal en vrolijk is zou ik toch proberen het even aan te zien. Ik zou wel voeren als hij wil eten, maar dan iets zonder bot. Dat is meer gevoelsmatig dan iets anders, misschien dat de beter onderlegde experts daar iets zinnigers over kunnen zeggen. Maar als ik het vermoeden heb dat hij verstopt zit heb ik de neiging meer laxerende zaken te geven (lever, eitje, groente) zelfs als de ontlasting dun is. Overigens heeft hij nog nooit 'echt' verstopt gezeten en ik weet niet hoe snel dat echt tot problemen leidt. Kortom aan mij heb je niets :-[ Maar iig veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat!
En nog een nabrander... ik denk niet dat de eend bedorven is geweest hoor, en zelfs als wat minder vers is dan je zelf zou willen eten zou de hond er nog niet zoveel problemen mee moeten hebben. Eend ruikt wel vaker wat 'raar' (vooral wilde?).
Laatst gewijzigd door mirjam_dc op di 22 apr 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#954883
ik zit ook altijd gelijk te miepen
Ja, dat is misschien nog wel het grootste probleem. ;)

Ik heb 'm al wel gevoerd, toevallig wat jij ook zegt, lever, groentenmix, vlees en een lepeltje schindele's mineralen. Hij at met smaak. Hij is nog wel vrij rustig, voor zijn doen, tenminste. Zijn buik voelt normaal. Denk ik ook eerder aan een virusje.

Wat betreft de eend, dan zal het wel wilde geweest zijn, het meurde echt, zo'n weeig luchtje, Yakkes!!!
Falco vond het meer Yammie!!!
Door Eef+Stippels
#955106
jalukrifa schreef: Ja, dat is misschien nog wel het grootste probleem. ;)

Ik heb 'm al wel gevoerd, toevallig wat jij ook zegt, lever, groentenmix, vlees en een lepeltje schindele's mineralen. Hij at met smaak. Hij is nog wel vrij rustig, voor zijn doen, tenminste. Zijn buik voelt normaal. Denk ik ook eerder aan een virusje.

Wat betreft de eend, dan zal het wel wilde geweest zijn, het meurde echt, zo'n weeig luchtje, Yakkes!!!
Falco vond het meer Yammie!!!
Ik zou het aankijken, ik denk dat het gewoon een virusje ofzo is.
Helemaal als hij alweer met smaak eet. Je zou hem okugest kunnen geven. Even geen botten voeren, tenminste zou ik niet doen.
Door Juul
#955259
Goed, ...gelukkig.......!

Vanmorgen had ie weer een normaal mooi barfdrolletje.  Dus gewoon weer een beetje bot gevoerd vanmorgen, met vlees en orgaan, wel eerst platgeslagen.
Kwestie van een overbezorgd baasje, waarschijnlijk. Maar dat janken bij het proberen te poepen vond ik wel eng!!! Dan word ik gelijk bang en ga ik gelijk twijfelen aan mezelf, dan denk ik, zie je wel, jouw schuld, met je eigenwijze botten voeren! Ik moet er ook niet aan denken dat 'm iets zou overkomen, en dan nog door mij.

Waarschijnlijk een virusje, of toch niet helemaal zo'n frisse eend. En bij diarree zie de de onverteerde stukjes bot dan extra goed. En hij voelt ze dan misschien ook beter. Vorige keer eend, gaf ie stukjes bot over. En dat zijn dan vooral (enge scherpe) stukjes van het borstgedeelte. Ik denk dat ik dat stuk er volgende keer maar uitknip, of maal. We leren iedere keer weer bij!

Is het trouwens normaal dat er nog steeds, af en toe, wat stukjes bot in de ontlasting zitten. Hebben jullie dat ook nog ooit? (We barfen nu ruim 3 maanden, na een maand kvv). Verder wordt de ontlasting steeds beter. Het wordt langzaam nog minder, en compacter. Dus ik denk dat dat wel goed gaat.

Groetjes en thanx, Juul
Door Laura2004
#955264
Bij Ziggy (een hond met hele gevoelige darmen) heeft het langer dan een jaar geduurd voordat er geen bot meer in haar ontlasting te zien was. En als ze nu last heeft van haar darmen (wat tegenwoordig gelukkig zelden is) zie ik ook weleens stukjes bot in haar ontlasting terug.
Door Edelgrijsje
#955302
Ik zie nooit stukjes bot in de ontlasting, we barfen pas een week of 7.  Alleen kotst Jolie wel eens als ze te gulzig is geweest, maar in de poep niet.
Door evenstar
#955388
Hier poepen ze ook nog stukjes bot of ze kotsen stukjes bot en wij zijn nu ruim een half jaar bezig. Wel zie ik hier dat de een er beter tegen kan dan de andere.
Vorige week hebben ze hier eendenpoten van de IC gegeten. De honden vonden ze heerlijk ;D maar wat meurde die poten  :yucky:
Door Edelgrijsje
#955640
evenstar schreef: Hier poepen ze ook nog stukjes bot of ze kotsen stukjes bot en wij zijn nu ruim een half jaar bezig. Wel zie ik hier dat de een er beter tegen kan dan de andere.
Vorige week hebben ze hier eendenpoten van de IC gegeten. De honden vonden ze heerlijk ;D maar wat meurde die poten  :yucky:
Vast in een moddersloot gezwommen ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door