Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eowyn
#95399
Gisteren heb ik 2 kuikens op het aanrecht in een bakje gelegd om te ontdooien en toen kwam mijn hubbie de keuken in.....die keek heeeel raar naar die 2 gele dingen in dat bakje :o en ik stikte er bijna in ;D, werd ie toch een partijtje boos! ::)
Dat het helemaal de verkeerde kant uitging in dit huis en dat alle dieren maar weer aan de brokken moesten!
Nou, ik heb em gezegd dat als ie dat wil, dat ie ze lekker zelf moet gaan voeren, want ik doe het niet PUNT
*zo-Eowyn-zet-haar-poot-neer!!!* :P


Maar nou begon hij over maggie en dat die rauw vlees eet en dat ze zo de bacterieen door het hele huis verspreid met haar mond door overal op te kauwen en ons te likken (het lukt maar niet dat af te leren ::)) en daar wilde hij vanmij een oplossing voor en hij vond het geen rare vraag.....wie heeft een antwoord voor mij??
Hij vind het dus onhygienisch en onverantwoord.

Groetjes, Eowyn
Door geer
#95403
Tsja, voor mij geldt het motto "hoe minder je er over nadenkt, hoe minder last je ervan hebt" ;D... En het werkelijke gevaar valt volgens mij reuze mee, al mag iemand anders dat voor mij gaan uitleggen ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95410
Eowyn schreef: Gisteren heb ik 2 kuikens op het aanrecht in een bakje gelegd om te ontdooien en toen kwam mijn hubbie de keuken in.....die keek heeeel raar naar die 2 gele dingen in dat bakje :o en ik stikte er bijna in ;D, werd ie toch een partijtje boos! ::)
Dat het helemaal de verkeerde kant uitging in dit huis en dat alle dieren maar weer aan de brokken moesten!
Nou, ik heb em gezegd dat als ie dat wil, dat ie ze lekker zelf moet gaan voeren, want ik doe het niet PUNT
*zo-Eowyn-zet-haar-poot-neer!!!* :P


Maar nou begon hij over maggie en dat die rauw vlees eet en dat ze zo de bacterieen door het hele huis verspreid met haar mond door overal op te kauwen en ons te likken (het lukt maar niet dat af te leren ::)) en daar wilde hij vanmij een oplossing voor en hij vond het geen rare vraag.....wie heeft een antwoord voor mij??
Hij vind het dus onhygienisch en onverantwoord.

Groetjes, Eowyn
Oke, je kunt wat ruimdenkender zijn, maar hij heeft wel een punt. Je zult niet de eerste zijn waar de kinderen tegen een salmonellavergiftiging aanliepen omdat er een kruisbesmetting had plaastgevonden op het aanrecht of in de koelkast.
Neem dan ook de normale hygiënische regels in acht, dus geen pensen eendagskuikens en ander (niet voor menselijke consumptie geschikte produkten in je koelkast en het liefst zover mogleijk bij je eigen eten vandaan. Zoek voor het ontdooien maar een koel plekje in de schuur op. Een vuile pens stikt van de bacteriën. Goed voor de hond, wat minder weer voor ons.
Laat het gelik in je gezicht in ieder geval het eerste uur na het eten achterwege en maak je aanrecht en de gebruikte planken/messen e.d echt goed schoon. Geburik geen houten en/of plastic planken/bakjes enz. Glas en RVS, zijn het meest hygiënisch.
En als je partner zijn grenzen nog niet verlegd heeft, spaar deze dan door stinkende zooi niet op het aanrecht te leggen of in ieder geval buiten het zicht te houden. Beter even zo, als dat je straks helemaal bonje in de keet hebt en je kunt kiezen tussen hem en een eendagskuiken.
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 12 mei 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#95423
Volgens mij wordt je afweer des te beter door bloot te staan aan flink veel bacteriën. Hondevoer bewaar ik gewoon in de koelkast als de bak niet in een keer leeg gegeten is, gewoon even plastic zakje erom
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je met jonge kinderen in huis wat voorzichtiger moet zijn.
Door Lizzy
#95481
Maar laten we wel wel wezen: een hond likt aan z'n eigen piem of muts, een hond likt en snuift aan de mutsen en piems en konten van andere honden en een hond snaait een lijkje van een vogeltje of visje of molletje of muisje van straat (een lijkje van 6 weken oud) en een hond vreet een drolletje van de kat van de buren. En daarna likken ze je (als je dat toe laat) OOK in je gezicht en brengen zo OOK bacterieen over......

Dus wat is het verschil?

Ik vind de normale hygienische maatregelen (beschreven door Angelique) wel voldoende.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 12 mei 2004, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eowyn
#95491
ja, helemaal met je eens, dat doen honden en daarom mag ze ook niet likken.....ze doet het helaas wel, maar ZEKER NIET in mijn gezicht ;D

Maar vooruit, het is een goed argument ;) ;D

eowyn
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95513
alies2 schreef: Volgens mij wordt je afweer des te beter door bloot te staan aan flink veel bacteriën. Hondevoer bewaar ik gewoon in de koelkast als de bak niet in een keer leeg gegeten is, gewoon even plastic zakje erom
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je met jonge kinderen in huis wat voorzichtiger moet zijn.
Een pakje CB gaat bij mij ook wel de koelkast in, maar vuile pens waar de koeiestront nog aanzit wil ik niet naast m'n bakje kwark hebben :-\
Het huis trachten steriel te houden is onbegonnen werk en ook nergens voor nodig, maar weerstand of geen weerstand, ik denk dat wij knap ziek kunnen worden als de bacteriën uit die vuile pens (lees koeiestront) op ons bord terecht zouden komen.
Door lekker kort
#95522
Ik heb hier een gezegde voor:

"ZE LIKKEN EERST HET KONTJE EN DAN HET MONDJE"

En dan maakt het geen malle moer uit of ze nu vers of brokken vreten, als ik zelf vlees snij spoel ik de gebruikte dingen af met heet water en dan gaat het de afwas machine in, zo doe ik ook met borden waar me eigen rauwe vlees op gelegen heeft, voor de lieve vrede haal ik dan nog even zo een Glorix doekje over het werkblad, is iedereen weer te vreden.

Groet Fritz.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95538
lekker kort schreef: Ik heb hier een gezegde voor:

"ZE LIKKEN EERST HET KONTJE EN DAN HET MONDJE"

En dan maakt het geen malle moer uit of ze nu vers of brokken vreten, als ik zelf vlees snij spoel ik de gebruikte dingen af met heet water en dan gaat het de afwas machine in, zo doe ik ook met borden waar me eigen rauwe vlees op gelegen heeft, voor de lieve vrede haal ik dan nog even zo een Glorix doekje over het werkblad, is iedereen weer te vreden.

Groet Fritz.
Glorixdoekjes ??? Nee, nou overdrijf je LOL ;D
Door oebaya
#95619
Nou, het zal wel los lopen met die bacterieën. Bij mij staat alles op de aanrecht te ontdooien, iets erover heen tegen de vliegen. Gier over de akkers om ons heen en hondenpoep in de tuin (al ruimen we dagelijks) + kippen trekken nu eenmaal vliegen aan. Nu het ik niet van die hele vuile pens met koeienpoep, maar als ik pens sta te verdelen, valt er wel eens een druppel op het aanrecht. Doekje er over en klaar. En niet eens een Glorix doekje ;D Op die plaats kiep ik ook mijn broodjes uit de vormen. Ik ben van mening dat je tot op zekere hoogte afweer moet opbouwen. Tja en likken, het is zoals Lizzy zegt, honden likken overal aan. En zo lang het niet in het gezicht is, zal het me een zorg zijn. Je handen kan je wassen.
Door casangio
#95627
Hoi, hoi

Je kunt het een beetje sturen maar helemaal steriel kun je het toch niet houden. Wat te denken als je zelf in de supermarkt staat en de verkoopster achter de kassa zit te niezen en te proesten dat het halen kan en dat doet ze zog. heel netjes met haar hand voor de mond en daarna dan neemt ze alle boodschappen van je nog eens in d'r hand. Hier gruwel ik ook van maar je kunt het niet tegen gaan. En dan maar denken waar heb ik die verkoudheid of die griep toch opgedaan????
Gisteren haalde een van mijn honden een vette mensendrol uit het gras. Dat was ook weer gruwelen, het idee dat zo'n drol van alle ziektekiemen kan bevatten. Het is inderdaad weer "poep in het bos" tijd. Brrrrrrrrrr........... ::) ::) ::) ::) ::) ::)

P.S. Toen ze tijdens de brokkentijd stront probeerden te eten dacht ik dat het kwam omdat ze geen vers vlees kregen, maar nu hebben ze vers volop en ze doen het nog als ze de kans krijgen. ::) ::) ::) ::) ::)

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Hitam
#95656
In speeksel zitten bacteriedodende enzymen, dus met dat likken valt het wel mee. Ze likken ook hun wonden en dat doen ze niet voor niets, zo houden ze de wonden schoon.

Wat betreft het aanrecht moet je wel een beetje opletten. Inderdaad de hondenspullen gescheiden houden van de rest en messen, snijplanken en aanrecht schoonhouden. Of je het ook ontsmet is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik denk dat enig contact met vieze bacteriën niet zo veel kwaad kan, goed is voor de weerstand, maar met kleine kinderen schijn je te moeten opassen.
Hoewel er ook is aangetoont dat kinderen die veel met viezigheid in aanraking komen een betere weerstand hebben en minder last van allergische aandoeningen als astma.
Door Marion
#95903
Ik vries alles in per stuk in diepvrieszakjes. Deze doe ik 's avonds in zijn voerbakje en zet dit bakje in de koelkast. Het is dan dus een afgesloten zakje wat er in de koelkast staat. Dit doe ik ook met de pens. Houd verder de normale hygieneregels in acht.
Door Urs
#96333
Een tijdje geleden heeft er een artikel in de krant gestaan over aanrecht doekjes en honden tongen. Er was een onderzoek gedaan naar het aantal bacterien en welke soort. wat bleek de honden tong was veel schoner dan het aanrecht doekje wat dagelijks werd vervangen. Hier mogen ze gezellig likken en cato de teckel zou het liefst d'r tong tot aan je huig likken. Nee ik moet wel zeker weten dat ze geen stront hebben gevreten voordat ze mogen " begroeten" :P . Ben hygienischer met het versvlees van de honden en katten dan met het van ons zelf, krijg je weerstand van zeggen we maar. Ben ook nooit ziek.
Groet Ursula
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door