Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#953880
Jolie: 70gr. vleesbot,                      Max: 100gr. vleesbot
        40gr. spiervlees                              50gr. spiervlees
        20gr. orgaan                                    30gr. orgaan
        15gr. groentemix                              20gr. groentemix
Ze weegt 7.2 kilo, gesteriliseerd        Hij weegt 7.1 kilo

Milo: 300gr. vleesbot                      Storm: 300gr. vleesbot
        120gr. spiervlees                              190gr. spiervlees
          90gr. orgaan                                  110gr. orgaan
          90gr. groentemix                            100gr. groentemix
11 jaar, 30 kilo                              6 1/2 maand, 18 kilo, 60 cm hoog en groeit nog.

Ik heb het aangepast omdat Jolie eigenlijk nog te zwaar is, ze moet naar ongeveer 6.8 kilo en Storm geef ik nu 100 gr. meer daar hij nog in de groei is en beslist niet dik is ( hij is ook wel een windhond, maar toch ). Wel groeit hij mooi gelijkmatig :) en niet buitengewoon hard. :)
Opbouwende kritiek is welkom ;)
#953907
Als ik zo naar de lichaamsgewichten kijk, dan geef je Jolie dan nu dus 2% van het lichaamsgewicht, Max 2,8%, Milo 2% en Storm 3,9%.

Je hebt het aangepast voor Jolie, omdat die wat af moet vallen, dus ik neem aan dat dit hondje eerst wat meer kreeg?
En Storm kreeg eerst wat minder?

Tja, het is toch 'met je ogen' kijken dus of deze percentages goed uitvallen, dan zie jijzelf het best.
Storm is nog een pup...meestal is met 'n maand of 7 de grootste groei eraf, maar kan best zijn dat-ie nog duidelijk meer behoefte heeft aan voeding dan de rest.
Dat is sowieso afhankelijk van het individue, dus vind ik het moeilijk om daar precies iets over te zeggen.
Percentages zijn maar 'n richtlijn, en de ene hond heeft meer nodig dan een andere.
Dat zie jijzelf natuurlijk het best  ;)

Je zit bij Jolie, Max en Milo op een botpercentage van 50 %,
Lijkt me uitstekend...zeker als de ontlasting goed is (niet te zacht en niet te hard).
Storm krijgt een botpercentage van 43%. Is feitelijk ook goed, maar mag ook iets meer.
Met orgaanvlees zit je bij alle 4 rond de 15%, lijkt me uitstekend.
Jolie 'n procentje minder, maar lijkt me verwaarloosbaar.  :D
Groente: Jolie 10%, Max 10%, Milo 15%, Storm 14%.
Allemaal prima.
En dan spiervlees: Jolie 28%, Max 25%, Milo 20%, en Storm 27%.

Het lijkt me allemaal oké, zeker als je honden het er zo goed op doen.
Misschien zou ik Storm ietsje meer vleesbot geven en dan ietsje minder spiervlees.
Maar dat zijn eigenlijk futiliteiten.
Dus wat mij betreft zit je helemaal goed.
Mogen er ook nog eens anderen naar kijken  :)
#953930
Oke, ik dacht juist dat ik wat meer spiervlees aan Storm moest geven daar hij nog groeit, maar dat moest dan eigenlijk vleesbot zijn begrijp ik? ::)
Jolie kreeg eerst net zoveel als Max, maar ze bleef te dik, dus die geef ik nu minder.  Max en Milo doen het zo super, nergens last van :D heel soms is de ontlasting een beetje stroef, maar over het algemeen is het goed.  Ik geef s`morgens samen met de helft van het vleesbot een beetje orgaan, s`middags groentenmix apart en s`avonds spiervlees met de rest van het vleesbot.
O ja, en Storm kreeg eerst hetzelfde als Milo.

Dank je voor je berekeningen, daar ben ik niet zo`n kei in :-[  ;)
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op zo 20 apr 2008, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#953943
[quote="Edelgrijsje"]
Oke, ik dacht juist dat ik wat meer spiervlees aan Storm moest geven daar hij nog groeit, maar dat moest dan eigenlijk vleesbot zijn begrijp ik? ::)
Jolie kreeg eerst net zoveel als Max, maar ze bleef te dik, dus die geef ik nu minder.  Max en Milo doen het zo super, nergens last van :D heel soms is de ontlasting een beetje stroef, maar over het algemeen is het goed.  Ik geef s`morgens samen met de helft van het vleesbot een beetje orgaan, s`middags groentenmix apart en s`avonds spiervlees met de rest van het vleesbot.
O ja, en Storm kreeg eerst hetzelfde als Milo.

Dank je voor je berekeningen, daar ben ik niet zo`n kei in :-[  ;)
[/quote]

Graag gedaan  ;)
Nou, je zit met de berekeningen toch hartstikke goed, hoor !!!  :)

Je hoeft feitelijk ook niet alles precies per dag te geven.
Het komt er op neer dat 'n hond in 1 à 2 weken alles binnenkrijgt.
Dus je mag best de ene dag orgaan met wat vleesbotjes geven, en 'n andere dag spiervlees, enzovoorts.
Net wat jezelf het makkelijkst vindt.

Groente mag ook bij de rest...vooral voor 'fruit' geldt dat het soms wat gisting veroorzaakt.

Maar goed, de doggies komen niks tekort  :D
#953960
[quote="roefus"]
Graag gedaan  ;)
Nou, je zit met de berekeningen toch hartstikke goed, hoor !!!  :)

Je hoeft feitelijk ook niet alles precies per dag te geven.
Het komt er op neer dat 'n hond in 1 à 2 weken alles binnenkrijgt.
Dus je mag best de ene dag orgaan met wat vleesbotjes geven, en 'n andere dag spiervlees, enzovoorts.
Net wat jezelf het makkelijkst vindt.

Groente mag ook bij de rest...vooral voor 'fruit' geldt dat het soms wat gisting veroorzaakt.

Maar goed, de doggies komen niks tekort  :D
[/quote]

Mooi!! Nou, ik houd het voor mij op deze manier, zo kan ik niks vergeten ;) Soms frummel ik er wel aan , als ik bv iets over houd. En morgen krijgen ze Duck, ik moet om 5.30 uur weg :P :o, dus dan is dat ff makkelijker 8)

Ja, mooi is ie hè!! 8) 8) :smitten: :smitten:

ga zo lekker pitten ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door