Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door marsieyenna
#954068
De puppies eten vanaf vrijdag gemalen kipkarkas en gemalen rundvlees/ kopvlees.
Sinds gisteren hebben er een paar pups dunne ontlasting, niet vaker als normaal en ook gewoon van kleur.
Zou het de overgang naar vlees kunnen zijn ?
Of drinken ze wellicht nog teveel erbij bij mams ?
Of moeten ze ontwormt ? dat was ik sowieso van plan morgen te doen.
Overigens had Xayenne zelf gisteren ook wat diarree, dus misschien hebben ze het van de moeder over gekregen.
Ze zijn wel allemaal goed tierig, dus echt zorgen heb ik er niet om.
Ik had alleen gehoopt op keurige vast barfdrolletjes, maar dat komt vast nog wel.

groetjes, Marijke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#954129
Ik ben niet anders gewend dan keurige barfdrolletjes. :-\ Kan goed dat ze iets van mam oppikken, ik zou ze goed in de gaten houden aangezien hun natuurlijk nog niet zo sterk van weerstand zijn als mam. Heb je iets van probiotica in huis, dat zou ik ze dan zowieso geven ook met het oog op de ontworming van morgen.
Door conleeuw
#954142
Ik zou ze goed in de gaten houden ;) bij twijfel toch naar de da, ik heb het niet zo op diaree bij jonge pups, een beetje losse ontlasting is niet een ramp, als het maar niet doorzet. Ik moet eerlijk zijn dat ontwormen als ze aan de dunne zijn ben ik ook een beetje terughoudend in, maar er is natuurlijk wel een verschil tussen een beetje slappe ontlasting en echte diaree.....ik duim maar dat het meevalt en dat ze gewoon een beetje last hebben van een of andere "niet schadelijke" bacterie  ;)
Door Ine
#954295
Ik heb ooit diarree in een nestje gehad, toen bleek, dat ik iets teveel gaf.
Ik hoop, dat het dat ook is bij jou ;)
Door marsieyenna
#954427
[quote="Ine"]
Ik heb ooit diarree in een nestje gehad, toen bleek, dat ik iets teveel gaf.
Ik hoop, dat het dat ook is bij jou ;)
[/quote

De ontlasting bij de pups is weer goed.
Ik denk dat ze inderdaad teveel kregen,

Marijke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door