Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#953900
Heb je een speciale reden om het te vragen? staat brasem bekend om iets giftigs of iets dergelijks? Ik heb even gezocht op internet maar ik vind er niks schokkends. M.a.w. ik zou niet weten waarom niet.
Door flin
#953909
brasem is een zoetwatervis die in de modder leeft,...tel uit je winst... :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#953958
dorinekok schreef: Heb je een speciale reden om het te vragen? staat brasem bekend om iets giftigs of iets dergelijks? Ik heb even gezocht op internet maar ik vind er niks schokkends. M.a.w. ik zou niet weten waarom niet.
nee hoor, een vriend van mij vist veel, en vroeg  mij of hij wat mee kon nemen voor de honden :-\
Door Femke
#953959
ja hoor ik zou niet weten waarom niet... Ben je wezen vissen 't weekend?  :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#954002
trimsalon schreef: nee hoor, een vriend van mij vist veel, en vroeg  mij of hij wat mee kon nemen voor de honden :-\
Ik weet wel dat mijn kat vroegah ze niet te knagen vond :-\
Volgens mij is het een vies modderig smakend visje, maar je kunt het natuurlijk altijd een keer proberen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#954016
Angelique schreef: Ik weet wel dat mijn kat vroegah ze niet te knagen vond :-\
Volgens mij is het een vies modderig smakend visje, maar je kunt het natuurlijk altijd een keer proberen.
Tja, ik kan het altijd proberen, maar als ik dit dan lees, ben ik er bang voor. Ze beginnen hier echt te miepen met vis. Bantu is gestopt met het eten van haring en makreel, en kreeg de zalmkop vorige week ook al niet weg. En Didge liet 2 weken geleden de kabeljauwkop ook al liggen. Vienna at al geen hele vissen meer, en Kay begint ook steeds meer te zeuren :-\
Door dorinekok
#954105
ach, misschien moet je het dan maar helemaal vergeten. jammer voor ze maar beter voor jou: dat gezeur de hele tijd!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#954138
trimsalon schreef: Tja, ik kan het altijd proberen, maar als ik dit dan lees, ben ik er bang voor. Ze beginnen hier echt te miepen met vis. Bantu is gestopt met het eten van haring en makreel, en kreeg de zalmkop vorige week ook al niet weg. En Didge liet 2 weken geleden de kabeljauwkop ook al liggen. Vienna at al geen hele vissen meer, en Kay begint ook steeds meer te zeuren :-\
Wat een miepers :-\ ;D  Kabeljauw eten ze hier ook alleen maar als ik het kook en ik heb er ook 2 die geen zalmkoppen willen eten, tenminste, ze staan er te lang me te mutsen, dus die gaan in stukken en dan worden ze wel gewoon gegeten. De brasem kun je vanwege de vele graten niet koken, dus die moeten rauw, maar als het toch niks kost kun je het natuurlijk altijd even proberen.
blikjes lusten ze ook niet? want het is toch altijd jammer als ze geen vis eten, ik vind het toch een gemis in het menu.
Door flin
#954156
naar mijn idee is Brasem niet echt een gemis in't menu;
't is geen vette vis, dus die omega 3 is al ver te zoeken, en omdat 't zo'n modder-rommelaar is, is 't juist een vis die pcb's, kwik en wat al niet meer wat in die modder blijft hangen, opneemt,...'t zal ervan afhangen waar ie gevangen is, maaruh  bwèèkk,...
Door pallas
#954157
Ach, proberen kan altijd (zeker als je ze gratis krijgt).
Je ziet vanzelf wel wat ze er mee doen :)
ik zou er allen geen grote hoeveel heden van voeren, maar zio eens een keertje kan geen kwaad.

Wel lastig als ze bijna geen vis meer willen eten :-\ misschien een poos uit het menu schrappen en visolie geven. Na een paar maanden willen ze misschien wel weer.

Nox heeft ook een periode gehad...nu eet ze het weer met smaak :)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#954223
vienna krijgt tegenwoordig gemalen vis, en met een blikje erdoor eet ze dit wel. Kay eet de zalmkoppen alleen niet meer, wel de ruggen
Tja en met Bantu moet ik gewoon even uitvogelen. Misschien inderdaad in stukken.
Vorige week haring tot 3 keer voorgezet, maar nada niets :-X
Door pallas
#954347
trimsalon schreef: vienna krijgt tegenwoordig gemalen vis, en met een blikje erdoor eet ze dit wel. Kay eet de zalmkoppen alleen niet meer, wel de ruggen
Tja en met Bantu moet ik gewoon even uitvogelen. Misschien inderdaad in stukken.
Vorige week haring tot 3 keer voorgezet, maar nada niets :-X
balen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door