Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Urs
#953883
Jasper heeft een pus pik, en dat vind ik goor.
Waarmee kan ik zijn piel spoelen ( wat is een verantwoord middel) en hoeveel vit C mag hij en helpt echinaeforce ook mee? En is het zinvol om de puur geslachtsdrift nog te blijven geven? Floortje is getrimd en dan is Jasper hevig verliefd maar dat is na 2 dagen over en sindsdien heeft Jasper een puspik.

( ik kan zo gauw niet wat vinden hierop BP, en heb lichtelijk last van zwangerschapsdementie, vergeet heel veel. ) .
Door Femke
#953954
Urs schreef: Jasper heeft een pus pik, en dat vind ik goor.
Waarmee kan ik zijn piel spoelen ( wat is een verantwoord middel) en hoeveel vit C mag hij en helpt echinaeforce ook mee? En is het zinvol om de puur geslachtsdrift nog te blijven geven? Floortje is getrimd en dan is Jasper hevig verliefd maar dat is na 2 dagen over en sindsdien heeft Jasper een puspik.

( ik kan zo gauw niet wat vinden hierop BP, en heb lichtelijk last van zwangerschapsdementie, vergeet heel veel. ) .

Als Jasper er niet van aan de diarree gaat mag hij wel 3000 mg vitamine C hebben per dag. Ik zou beginnen met 1500 en dan iedere dag met 500 verhogen om te kijken hoeveel hij kan hebben.
Als je druppels hebt van Echinacea (liefst die van Bloem; zit ook Cats Claw en Plantago in): dan kan je dat oplossen in gekookt water en daarmee spoelen. Daarnaast zou ik iets van Prodier Geslachtsdrift geven. En de Echinacea mag ook inwendig.

Astrid heeft haar hond geloof ik eens succesvol behandeld met Traumeel.

Sterkte voor Jasper  :-* :-* :-*
Door Eef+Stippels
#954005
Je zou inderdaad prepusol kunnen gebruiken, als het niet zo vaak voorkomt.
Maar omdat het best heftig spul is zou ik voor regelmatiger gebruik iets van kamillethee gebruiken of inderdaad echinacea nemen.
Door Urs
#954064
Femke schreef: Als Jasper er niet van aan de diarree gaat mag hij wel 3000 mg vitamine C hebben per dag. Ik zou beginnen met 1500 en dan iedere dag met 500 verhogen om te kijken hoeveel hij kan hebben.
Als je druppels hebt van Echinacea (liefst die van Bloem; zit ook Cats Claw en Plantago in): dan kan je dat oplossen in gekookt water en daarmee spoelen. Daarnaast zou ik iets van Prodier Geslachtsdrift geven. En de Echinacea mag ook inwendig.

Astrid heeft haar hond geloof ik eens succesvol behandeld met Traumeel.

Sterkte voor Jasper  :-* :-* :-*
Die vit C is dat time released of direct opneembare vit C? Ben al begonnen met 1000 mg vit c.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#954095
ik wordt hier zo'n beetje ook moedeloos van dat flippie van vinci.
de andere jongens hebben er geen last van maar hij lekt er vrolijk op los.
Hij heeft het al vanaf het moment dat ie bij ons kwam, toen wasa ie 8 weken, heb vanalles geprobeerd.
Ben toch bang dat ik aan de prepusol moet.
Het zijn zelfs geen druppeltjes die die verliest maar grote klodders :-\ als je in zijn flippie zachtjes knijp, loopt het er zo uit!
Moet vanmiddag toch nog even naar de DA, zal dan toch eens vragen hoeveel dat het kost om hem te laten castreren.
Ben er niet blij mee, maar dit is ook niets.
Zou dat te maken hebben, dat het zo hardnekkig is, omdat zijn balletjes nog in zijn buik zitten?
ellen
Door Femke
#954120
Urs schreef: Die vit C is dat time released of direct opneembare vit C? Ben al begonnen met 1000 mg vit c.

ik neem nooit time released... Ik heb een keer gelezen dat de opname van Vitamine C verderop in het darmstelsel minder effectief is.

Ik heb nog even voor je gezocht:



Bij alle vitaminestores en warenhuizen moet ik zoeken naar vitamine C 1000 mg, die niet time-released (TR) is. Dan krijg je steevast de uitleg, dat time-released beter is, omdat je dan minder vitamine C uitplast. Wat vindt u van vitamine C TR?

Guido de Wit

Vitamine C time-released is onzin. Vitamine C wordt boven in het maagdarmkanaal opgenomen in het bloed. Dat betekent dat het tablet dan al uit elkaar moet zijn gevallen. Zo niet, dan zal een deel gewoon met de ontlasting in de WC-pot belanden.
Maar het is ook onvermijdelijk om een klein deel van vitamine C via de urine te verliezen.
Daarom is het het beste om de vitamine C samen met de maaltijd te nemen. Dan komt het tablet netjes in de voedselbrij terecht in de maag waar het niet direct door gaat naar de darm. In de maag heeft het tablet de tijd om uiteen te vallen en de vitamine C te vermengen met de voedselbrij. Beetje bij beetje komt het dan in de darm terecht. Op deze wijze is er alle tijd om langzaam over te gaan in het bloed en is het effect het grootst. Ook het innemen van een aantal tabletten over de dag verdeeld is een goede suggestie. Je kunt besluiten om tabletten van 500 mg (niet-TR) te nemen. Dan kun je nog nauwkeuriger doseren.

Bron: http://www.orthoeurope.com/nl/institute ... ten.php#83 en dan bij 19 februari 2008
Door audier
#954195
Wij spoelen altijd met water en een beetje azijn......kreeg die tip ooit van een DA...we doen het in zo'n grote spuit (zonder naald natuurlijk!!!) en spuiten dan wat in die schacht....even masseren en dan weg laten lopen....onze hond heeft ook eigenlijk altijd wel ietwat pruttig flippie.....zomers is het wel erger omdat ie dan met z'n geval op de straat hangt... :-\ :-\ maar ik wordt er ook wel eens moedeloos van hoor Ellen...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#954248
vanaalst schreef: Het zijn zelfs geen druppeltjes die die verliest maar grote klodders :-\ als je in zijn flippie zachtjes knijp, loopt het er zo uit!
Dat heeft Indy z´n geval ook :yucky: , toen z´n implantaat nog werkte, was er geen druppel pus te zien, maar nu spettert hij er weer vrolijk op los :yucky:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#954264
ik om net van de DA vandaan en heb toch maar een kuurtje gehaald :-[ :-[
wordt er helemaal geflipt van, moet gewoon bukken als meneer zich uitschud!!!
En dat niet alleen, m'n bank enz zit eronder...........
Toen de DA even keek en er een beetje inkneep kwam er gewoon een beetje bloederig pus uit, dus toch maar even een kuurtje geef hem er wel probiotica bij!
ellen
Door tt-tjes
#954323
Ik spoel Balou z'n pielemoos tegenwoordig met Hibiscrub, op aanraden van Maarten Kappen. Het is desinfecterend en niet agressief. Zij zelf maken er operatiewonden e.d. mee schoon.
Je moet het 1 op 10 verdunnen. Ben er wel tevreden over.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#954370
tt-tjes schreef: Ik spoel Balou z'n pielemoos tegenwoordig met Hibiscrub, op aanraden van Maarten Kappen. Het is desinfecterend en niet agressief. Zij zelf maken er operatiewonden e.d. mee schoon.
Je moet het 1 op 10 verdunnen. Ben er wel tevreden over.
O dat is een goede tip, dat gaan we ook eens proberen  8)
Door pallas
#954727
Didot heb ik één keertje met prepusol behandeld: hij heeft gegild en durfde bijna niet meer te plassen. :o
Ik gebruik het dus nooit meer. (kunne ze er som allergisch voor zijn ofzo?)

Didot heeft regelmatig een puspiem, maar houdt het zelf wel aardig goed schoon.

Met hibiscrub wil het nog wel eens proberen en anders hou ik het bij gekookt water.
Door tt-tjes
#954989
pallas schreef: Ik gebruik het dus nooit meer. (kunne ze er som allergisch voor zijn ofzo?)
Allergisch weet ik niet, maar als Balou een puspiem heeft hoef ik niet met prepusol aan te komen, volgens mij doet dit gewoon zeer, het ruikt ook zo chemisch.

Bij de hibiscrub merk ik niks aan hem als ik het spoel.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#955070
ik heb pilletjes aescamox 2 maal daags
en  zalf voor zijn flippie curaclox.
We zijn er nu 2 daagjes mee bezig en vanmorgen geen pusplekken meer gezien!!!!!!
Vindt het wel even best zo, hij is er iig bijna vanaf.
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door