Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Naomi
#953599
Doeska heb ik nu 4 dagen carnibest gegeven en haar ontlasting is wat slap .beetje slijm op het eind {sorry}
Ze eet sinds juli ofzo kvv rodi en ik heb toen ook carnibest gegeven maar dat ging niet zo heel lekker .
Ik dacht ga eerst een hele poos rodi geven en dan over op de carnibest die ze echt geweldig vind.Dan kan haar lichaam daar vast aan wennen.Ik vind het een genot om haar carnibest te geven en dat straks uit te breiden met eten van Herby.
Denken jullie dat haar lichaam toch nog weer moet wennen aan de carnibest.
Moet er wel bij zeggen dat ze al 14 is.
Met de rodi had ze harde keutels.,vind de rodi zo fijn gemalen .ook daarom wil ik veranderen en natuurlijk om dat zij het zo lekker vind
Door Femke
#953601
De slijmcocon die je bij de ontlasting ziet komt uit de dikke darm. Het is a.h.w. een reiniging van de darmen, je hoeft je er verder geen zorgen om te maken.
Oh, nog even een toevoeging: als de ontlasting op Carnibest nog steeds slapjes blijft, dan is het mogelijk dat jouw hond gewoon niet zo goed op Carnibest reageert. Ik hoor het wel meer, dat honden op Carnibest slechte ontlasting hebben.
Laatst gewijzigd door Femke op zo 20 apr 2008, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#953615
Tinus en Tara hadden als puppie langere tijd slechte en dunne ontlasting op de Carnibest,kijk het even aan.
Als de ontlasting dun/drapperig blijft lekker een ander kvv geven waar jouw hond het wel goed op doet  ;)
Door Naomi
#953620
Ik vraag me af ,als ze niet goed op carnibest reageerd zou ze dan wel de vleesmix van Herby verdragen.
Ik heb samen met mijn dochter een bestelling bij Herby gedaan.kippenekken pens rundersnippers zalmbotmix .
Haar darmen gaan nu aardig te keer.
Door tieneke
#953624
Naomi schreef: Ik vraag me af ,als ze niet goed op carnibest reageerd zou ze dan wel de vleesmix van Herby verdragen.
Ik heb samen met mijn dochter een bestelling bij Herby gedaan.kippenekken pens rundersnippers zalmbotmix .
Haar darmen gaan nu aardig te keer.
Ik zou meteen terug de Rodi gaan voeren waar ze het wel goed op doet en van hieruit rustig beginnen met de vleesmix, kippennekken etc.
Op de Carnibest had vooral Tinus enkele weken spuitpoep...ik bleef maar overgieten met gekookt water,stom achteraf van mijzelf.
Vooral met een oude hond moet je deze problemen zeker niet hebben.
Door Naomi
#953646
Zal ik dan half carnibest en half rodi geven ,om dan toch al te wennen .
Het is maar een idee hoor jullie hebben er meer verstand van dan ik .
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#953667
gewoon enkel de rodi geven, 1 hond van mij reageert ook niet zo goed op de carnibest--heeft daar altijd wel diarree van, dus krijgt ie het gewoon niet meer!
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door