Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Klinker
#952882
Misschien een domme vraag.......maar toch. Ik heb in een boek gelezen (kan even niet op de titel komen), dat een kat niet de maag van zijn prooi opeet. Die twee monsters van mij eten ook echt geen kippemaagjes: ik mag ze mooi zelf opeten.  ::)

Klopt het nu wat ik gelezen heb, of heb ik gewoon twee kieskeurige dames? ;)
Door Femke
#952889
mijn katten zijn niet dol op kippenmaagjes, en zelf mijn kliko-hond trekt er zijn neus voor op  :-X
Door flin
#952900
Klinker schreef: Misschien een domme vraag.......maar toch. Ik heb in een boek gelezen (kan even niet op de titel komen), dat een kat niet de maag van zijn prooi opeet. Die twee monsters van mij eten ook echt geen kippemaagjes: ik mag ze mooi zelf opeten. ::)
nah, bij kleine prooien (lees muis, oid) gaat 't gewoon allemaal hap-slik naar binnen, tenminste;...'k heb hier nog geen kat een muis zien uitpluizen?
met grotere prooien kan 'k me zo voorstellen dat ze de lekkerste delen eerst zullen eten (zo zijn die katzels wel!)
die maagjes zijn vrij taai (van kip dan toch,,...) en 't zal idd wat meer kauw-moeite kosten, maar honger maakt rauwe bonen zoet ?

hier eten ze 't ook niet graag, fijngesneden door wat ander vlees, lukt 't meestal weer wel om 'n mooie hoeveelheid naar binnen te krijgen...
Door Klinker
#952903
OK, het is dus niet gek dat ze het niet lusten hier. Fijngesneden is misschien nog een optie inderdaad.
Door Mevroi Kruim
#953008
Hier eten ze ze wel gewoon op, geen probleem. En de magen van de prooidieren die ik ze geef gaan ook gewoon naar binnen. Alleen de inhoud laten ze liggen. Magen bestaan bij vogels uit spierweefsel en die van mij vinden dat lekker. Bij kippenmaagjes die je bij e poelier koopt is het binnenste taaie vel plus inhoud al verwijderd dus in principe zijn ze gewoon goed te knagen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#953171
ot en sien vinden ze ook erg lekker.

maar in het begin at sien ook geen nier, want nier was vies. totdat ze gewoon nix anders op donderdag bij haar halve vleugel kreeg. en toen viel het kwartje vanzelf, en sindsdien vindt ze nier ook lekker.
zo was lever eerst ook vies, totdat ze nier proefde  :D
Door Linneke
#953422
Hier vinden ze alledrie de maagjes erg lekker. Zelfs de zeur die altijd muts met orgaanvlees.
Door Anthraciet
#958318
Ik heb er een paar bij lopen die behoorlijk lastig kunnen zijn, maar kippenmaagjes eten ze niet, die vreten ze! :D
Toevallig heb ik het ze gisteren weer gegeven en het was op voor ik er erg in had.

Ik had maar een pond ontdooit, dus dat was geen hele maaltijd, maar volgens mij hadden ze nog wel een pond op gekund ;D
Ze moesten het nu doen met wat blikvoer er achteraan....  wat een tegenvaller voor ze ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door