Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door belgje
#953177
heb al ééns gelezen dat een zoutbad goed is voor een hond met huidproblemen
welja ik kijk in een reclamefolder en er staat: zeezoutbad met wei en honing voor een zachte en soepele huid.
denk van dit te kopen.
Door Lizzy
#953251
Ja, soms werkt het. Soms ook niet. Als wei en honing de enige toevoegingen zijn: zou je het kunnen proberen. Andere toevoegingen (geur, kleurstoffen ed) daar zou ik echt heel voorzichtig mee zijn.
Door belgje
#953310
ja je hebt gelijk, er kan nog vanalles en nog wat toegevoegd zijn.
heb soda gekocht, ben ik teminste zeker dan
Door Lizzy
#953393
Ga je je hond spoelen met soda? Ik weet eigenlijk niet of dat nou zo goed idee is?
Door evenstar
#953431
Ik heb goede ervaring met dodezee zout In de tijd dat een van mijn honden vreselijke jeuk had ging ze om de dag in zo'n badje 20 min. en dan was de jeuk weer voor uren weg en de wondjes van het krabben geneesde ook super snel. Ze stapte ook zelf in het badje ging er bij zitten zelfs zou heerlijk vond ze het.
Door Femke
#953461
belgje schreef: ja je hebt gelijk, er kan nog vanalles en nog wat toegevoegd zijn.
heb soda gekocht, ben ik teminste zeker dan
bij de betere reformzaak kan je gewoon zeezout in een zak kopen. Daar kan je wat van oplossen in warm water. Wat wou je met die soda gaan doen?
Door belgje
#954019
heb de soda gebruikt om de dekentjes te wassen want waspoeder doe ik er niet in
Door Eef+Stippels
#960316
belgje schreef: heb de soda gebruikt om de dekentjes te wassen want waspoeder doe ik er niet in
Zou een biologisch wasmiddel niet wat zijn, zonder nare toevoegingen? Lijkt me fijner dan soda, alhoewel ik moet zeggen dat ik soda nog nooit gebruikt heb om spullen te wassen.
Door Lil
#960337
om hondenspullen te wassen gebruik ik altijd de neutral, dit gaat super.
Door Eef+Stippels
#960484
Lil schreef: om hondenspullen te wassen gebruik ik altijd de neutral, dit gaat super.
Ik gebruik sinds kort Ecover voor alle was. En Wandor sabbelt graag op dekentjes, dus dan vind ik het helemaal een fijn idee.
Door belgje
#960928
heb nu gehoord dat een beetje zuivere tea trea ook goed is om de dekentjes te wassen, stinkt wel een beetje vind ikzelf.
Door Eef+Stippels
#960934
belgje schreef: heb nu gehoord dat een beetje zuivere tea trea ook goed is om de dekentjes te wassen, stinkt wel een beetje vind ikzelf.
Ik vind tea tree ook niet zo lekker ruiken.
Je kunt trouwens ook de tasman kennelreiniger gebruiken om aan het spoelwater toe te voegen (zit ook tea tree in).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door