Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Denice
#952794
Ik heb al in de zoekfunctie gezocht maar kon niks vinden en weet ook niet of het hier goed staat.

Mijn oudste amstaff Jessy is de laatste tijd niet vooruit te branden! Ze is gesteraliseerd en staat nu een jaar op barf.
Ik geef ze ongeveer incl vis 10 verschillende diersoorten(niet per week) Ik loop ongeveer 3-4 uur per dag met ze.
Als ik met ze wil gaan lopen dan moet ik Jessy gewoon van de bank af duwen, want anders blijft ze liggen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Door Femke
#952834
Hoe oud is Jessy?
Kan het niet zijn dat er iets medisch aan de hand is, waardoor ze gewoon niet lekker in d'r vel zit? Of kan het niet zijn dat 3-4 uur per dag lopen gewoon teveel voor haar is (ik weet het niet hoor, ik heb 1 hond die er dolgelukkig bij zou zijn en 1 hond die iedere wandeling langer dan anderhalf uur een martelgang vindt.)

Je zou Chlorella kunnen geven, ik krijg daar altijd wat meer energie van.
Door conleeuw
#952964
is dit sinds kort? en hoe lang geleden is ze ook al weer gesterilliseerd? Dat weet ik namelijk niet meer :-\
Ik zou ook naar de da gaan indien het in een vrij korte tijd zo is gekomen (als ze altijd lui was, nou dan is ze nu nog steeds lui)  als het in de loop der tijd is gekomen kan jij je ook afvragen of ze genoeg energie uit haar eten kan halen, Jazz van mij was ook ooit niet vooruit te branden, wilden niet meer rennen, gewoon moe... tot ik begon met iets meer vet voeren, vette vlees, ik voerden zelfs wat kippenvellen bij haar karkassen, en nog eet ze redelijk vet, het werkt bij haar echt, ze holt en dolt dagelijks ;) bij twijfel toch langs de dierenarts ;)
Door Denice
#952974
Jessy is 3 jaar en 1 1/2 jaar geleden gesteraliseerd. Ik voer ook wel vet vlees zoals eend en geit. Ik ga die chlorella(weet niet of ik goed schrijf) wel proberen heb namelijk nog nooit van dat soort dingen geprobeerd. Jessy was altijd wel een rustig hondje maar de laatste tijd heeeel erg. Mocht de chlorella kuur niet helpen ga ik zeker langs bij de DA. Welk merk van chlorella is goed?
Door Femke
#953012
Denice schreef: Jessy is 3 jaar en 1 1/2 jaar geleden gesteraliseerd. Ik voer ook wel vet vlees zoals eend en geit. Ik ga die chlorella(weet niet of ik goed schrijf) wel proberen heb namelijk nog nooit van dat soort dingen geprobeerd. Jessy was altijd wel een rustig hondje maar de laatste tijd heeeel erg. Mocht de chlorella kuur niet helpen ga ik zeker langs bij de DA. Welk merk van chlorella is goed?
"


Oh ja, nee 3 jaar is wel erg jong. Als ze nou 10+ was en langzamer werd dan vond ik het een ander verhaal. Ik geloof dat ik toch even naar de DA zou gaan, misschien is er toch een medische oorzaak dat ze plotseling zo traag is  :-\ :-\

Sterkte ermee :-* :-* :-*
Door tt-tjes
#953107
Ik zou idd ook langs de DA gaan. Dit verschijnsel had Fjurdy ook, wilde niet mee naar buiten, als hij dan buiten was moest ik hem aan de riem meetrekken, bleef liever op zijn kussen liggen, wilde niet meer spelen.
Hij bleek dus een te traag werkende schildklier te hebben.
Door Gittje
#953377
Denice schreef:Mijn oudste amstaff Jessy is de laatste tijd niet vooruit te branden! ... Ik loop ongeveer 3-4 uur per dag met ze. Als ik met ze wil gaan lopen dan moet ik Jessy gewoon van de bank af duwen, want anders blijft ze liggen.
Is toch al niet mis?  Onze lab x rotty vertikte het al op een leeftijd van 2 1/2 jaar om meer dan anderhalf uur te wandelen.  Hij liep dan meters achter. 
Door roefus
#953501
Toch weet ik het niet.
Een hond van 3 jaar? Die moet dat toch makkelijk kunnen lopen  :-\
Als ik hier een uur of 3, 4 loop...dan zouden ze een uurtje later best wel wéér willen gaan.
Zeker als ze het gewend zijn om dagelijks flink te lopen, dan lijkt het me raar dat een hond ineens niet meer vooruit te branden is.
Ik geloof dat ik tóch een bezoekje aan een da zou overwegen  :-\
Door ~Joke~
#953569
Ik heb hier drie luilakken [5-10-en12 jaar oud] die liever in hun mand liggen dan mee uit gaan. Zijn we 1 keer onderweg dan is het prima. Vooral 's morgens is het erg  :-\ :-\. Bij onze eerste Border Terrier konden we het woord 'mee' niet laten vallen want dan was ze helemaal door het dolle heen. Ik denk dat de mijne gewoon poepje verwend zijn  :-\ Af en toe las ik gewoon een korte wandelingen-dag in en dan slapen ze veel, soms hebben ze door omstandigheden twee van zulke dagen achter elkaar en dan zijn ze ineens vol energie rn happiger om te lopen. De mijne lopen zo'n 2 uur per dag [verdeeld over drie keer]
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#953591
heb er hier die 4 en 6 jr zijn als ik daar mee een uurtje of 4 ga lopen zijn ze de rest van de dag ook niet meer vooruit te branden!!!
Vinci daar in tegen....................
ellen
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#953853
Best moeilijk om daar wat over te zeggen.
Is ze in korte tijd loom geworden of is het gegroeid zeg maar.
Wat hierboven al werd gezegd over de schildklier zou kunnen want ze is 1,5 jaar geleden gecastreerd daarmee worden er hormonen weggehaald die ook belangrijk zijn voor een goede schildklierwerking.
En dat kan langzaamaan verergeren.

Maar het is ook zo dat ze nu volwassen is, en haar jongehondendolheid overgroeid is, en niet meer zolang hoeft te lopen, want 3 tot 4 uur en dat elke dag vind ik best veel hoor!
Ze baalt er misschien van....

Wat misschien ook kan is dat ze loom is vanwege het verteren van de barfhap.
Geef je een of twee keer per dag eten?
Ik heb met een van mijn hondjes opgemerkt dat ze met twee keer per dag eten ook trager werd, nu krijg ze dezelfde hoeveelheid in een keer en de traagheid is weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door