Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#952960
Ik heb zojuist 1 kilo kiplever, 1 kilo kipmaagjes en 1 kilo kiphartjes gekocht.
Nu wilde ik zakjes gaan maken van 300 gram, dus van elk orgaantje 100 gram erin.

Met spiervlees en ribben  of kipnekken samen wilde ik zo'n zakje dan aan de honden voern,dus dat is dan 150 gram orgaan per hond.
Kan dat wel of is dat te veel?
#952997
Jolly schreef: Ik heb zojuist 1 kilo kiplever, 1 kilo kipmaagjes en 1 kilo kiphartjes gekocht.
Nu wilde ik zakjes gaan maken van 300 gram, dus van elk orgaantje 100 gram erin.

Met spiervlees en ribben  of kipnekken samen wilde ik zo'n zakje dan aan de honden voern,dus dat is dan 150 gram orgaan per hond.
Kan dat wel of is dat te veel?
Dat ligt er maar aan hoe die 150 gram orgaan zich tot de rest verhoudt.

5 jaar lid alhier...schaam je Jol ;D ;D
#952998
Jolly schreef: oww ja das natuurlijk wel handig om te weten, de mannen krijgen rond de 750-800 gram met soms een uitschieter naar de kilo
Dan is 150 gram niet te veel. Hoevaak krijgen ze zo'n maaltijd, want als je de meest van de tijd bibi voert dan gaf ik er helemaal geen orgaan extra bij.
#953051
Angelique schreef: Dat ligt er maar aan hoe die 150 gram orgaan zich tot de rest verhoudt.

5 jaar lid alhier...schaam je Jol ;D ;D
Heb excuus, door 2 zwangerschappen vergeet je heel veel. ;D :P
Angelique schreef: Dan is 150 gram niet te veel. Hoevaak krijgen ze zo'n maaltijd, want als je de meest van de tijd bibi voert dan gaf ik er helemaal geen orgaan extra bij.
Kweet idd dat er in bibi veel orgaan zit.
De bedoeling is 2 dagen bibi.
De maaltijd:  haas of hert spiervlees, kipnek en kiporgaanpakketjes wil ik 1 keer per week geven.
Naast de pensdag, de eendkarkasdag, de rundspiervleesdag en spiervlees/rib/eitje dag

Ik ga nu even de orgaanpakketjes maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door