Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Natasja30
#952777
Hallo allemaal...ik ben Natasja 35 jaar en ik heb 4 American Bulldogs.
Een van de honden heeft al sinds lange tijd hele erge jeuk.
Na een paar dierenarts bezoeken ben ik erachter dat het door zijn voeding komt.
Ik heb al vele soorten voer geprobeerd,maar niks lijkt te helpen.
Vorige week heeft hij een pretnison spuit gehad en pillen,ook dit hielp niet.
Paar dagen later weer een spuit maar dan een zwaardere,ook geen resultaat.
Het word nu zo erg dat hij zelfs zijn kussens open bijt.
Van een vrolijke lieve hond is hij ondertussen veranderd naar een zielig hoopje wat alleen nog maar ligt te slapen.
Ook begint hij in huis spullen te slopen.
Hij is bijna vier jaar,maar lijkt wel een bejaarde hond.
Ik vind het zo zielig en wil hem er dan ook heel graag vanaf helpen.
Als hij 6 weken macaroni met koolvis krijgt dan zie je hem opknappen.
Maar de rest van zijn leven op macaroni dat kan natuurlijk niet.
Dus ik dacht aan vers vlees,maarja welk soort kan ik dan het beste geven?
Zelf dacht ik aan geitenvlees,maar volgens mijn dierenarts is vers ook de oplossing niet.
Heeft er iemand raad?
Alvast bedankt.

Groetjes Natasja
Door tt-tjes
#952824
Ik denk dat vers wel degelijk de oplossing is. Je kunt beginnen met een eliminatie dieet, met een diersoort die je hond nog nooit gegeten heeft.
Je kunt bijv. de eend versie van Carnibest proberen, als hij tenminste nog nooit eend gegeten heeft. Dit is een compleet KVV. Dit voer je hem dus minimaal 6 weken, zonder enige andere toevoeging, en dan kijken of dit verbetering brengt.
Er zullen ongetwijfeld hier andere mensen zijn die je nog meer tips aan de hand kunnen doen.
Veel succes
Door Natasja30
#952847
Thnx..eend heeft hij nog nooit gegeten.
Ik heb hem nu weer op de macaroni met koolvis gezet.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#952860
al vele soorten voer gehad, maar daar bedoel je volgens mij brokken mee?
Dat is al,zeker in mijn ogen bocht en dan geef je hem nu alleen macaroni en koolvis.
Zelf denk je dat het door het voer komt en als ik het zo lees zou ik dat bijna volmondig beamen.
Brokken nooit meer geven en die macaroni met is natuurlijk ook niet echt je van het.
Ten eerste is het niet compleet dus je hond loopt tekorten op en hij heeft aan deze prak gewoon niets.
Lekker op vers over gaan en misschien kan je beginnen met kvv en dan overstappen op barf.
Misschien dat de klachten al stukken minder worden als je hem op complete versvoeding zet!
succes
ellen
Door evenstar
#952868
Ik begrijp uit je verhaal dat je hond alleen brokken heeft gehad en nog nooit vers behalve de koolvis maar die moest je waarschijnlijk koken van de DA.
Is dit zou dan kun je ook een KVV proberen zonder graan zoals CB of bibi kip/rijst of lams/rijst.
Door cathrien
#953018
Deze klachten had mijn hond sinds een jaar op CB en ze is niet meer te herkennen. Vrolijk, vol energie enz. Succes  ;D
Door Wendy (boxer gek)
#953196
Ik zou ook over gaan op kvv of barf hoor en de brokken in de kliko gooien :)

Onze vorrige boxer had maag/darm problemen. Steeds weer andere brokken en medicijnen maar niets hielp.
Ik heb toen via via over kvv en barf gehoord en het met de da besproken. Nou die stond er ook niet achter en het zou toch niet helpen. Maar ik was eigenwijs (en ten einde raad, want zo ging het ook niet) en ben toch over gestapt naar Energique 4 (maag darm).

Nou ze knapte op, het spugen ging over en de medicijnen (matacloparide, zitac en prednison) konden eraf. Ze kreeg weer energie en speelde de hele dag. Ze leek wel weer een pup met d'r 6 jaar.
Door Natasja30
#953241
Thnx voor al jullie reacties.
Ik ga hem overzetten op vers.
Ik ben heel benieuwd :)

Groetjes Natasja
Door jover
#953308
ik heb ook een ab met die problemen
geef nu haaksbarf en vers met uitzondering van kip,want kip kan ze ook niet verdragen,absoluut geen rijst,deegwaren e.d.
gaat nu echt super met haar,maar ik heb wel minder lang gewacht met overstappen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#953494
[quote="Natasja30"]
Thnx voor al jullie reacties.
Ik ga hem overzetten op vers.
Ik ben heel benieuwd :)

Groetjes Natasja
[/quote]

Dat lijkt mij persoonlijk een veel betere oplossing dan het arme beest volspuiten met prednison en zijn afweer plat leggen  8)
Ik hoop (en verwacht stiekem ook wel) dat het snel beter gaat met je hond, want niks is vreselijker dan ernstige huidklachten!!
Groetjes,
Saille
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door