Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roefus
#952638
[quote="cathrien"]
Brokken voerde ik 3x per dag maar sinds een jaar KVV.

Wat is voor de honden het beste 1,2,3 keer per dag voeding en waarom.
[/quote]

De meesten voeren 1 of 2 keer per dag.
Ikzelf voer 1 keer.
Persoonlijk vind ik dat makkelijker, omdat ze dan na de maaltijd voldoende rust kunnen pakken en uitbuiken.
En dan hoef ik niet zo te letten op wandeltijden.
Ik had het gevoel dat ze er ook beter door gingen eten, minder selecteren enzovoorts.

Maar goed, een ander vindt het fijner om 2 keer te voeren en heeft daar weer redenen voor.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#952644
Inderdaad voeren de meeste hun volwassen honden 1 a 2 keer per dag.
Net waar de honden het goed op doen en waar de baasjes zich het prettigst bij voelen.

Ik voer 2 per dag, vooral ook omdat ik hier met het oog op maagtorsie (ook al zijn daar geen duidelijke oorzaken van bekend) mij er prettiger bij voel.
Ze krijgen 1 kleinere en 1 grotere maaltijd per dag.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#952862
ik voer 1 keer per dag en dat is na de laatste grote uitlaat beurt.
kunnen ze lekker de hap goed verteren!!!!
ik heb jaren 2 keer per dag gevoerd maar nu met 1 keer ben ik meer tevreden mee, ze eten het met veel meer smaak op.
De honden doen het er goed op!
ellen
Door cathrien
#952968
[quote="Angelique"]
Ik gooi 'm even terug. Waarom voer jij 3x per dag?
[/quote]

Ik voerde 3 keer per dag brok om maagtorsie te voorkomen. 


Sinds een jaar voer ik carnibest+barf. Ben nog niet zolang op dit forum en heb veel gelezen, daardoor kwam deze vraag. :-[ bij mij op . Las nl. op verschillende topic ik voer 1 of 2 keer. Ik ben enthousiast over dit forum omdat ik al vele handvatten heb kunnen gebruiken voor mijn honden.
Laatst gewijzigd door cathrien op vr 18 apr 2008, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#953197
[quote="cathrien"]
Ik voerde 3 keer per dag brok om maagtorsie te voorkomen. 


Sinds een jaar voer ik carnibest+barf. Ben nog niet zolang op dit forum en heb veel gelezen, daardoor kwam deze vraag. :-[ bij mij op . Las nl. op verschillende topic ik voer 1 of 2 keer. Ik ben enthousiast over dit forum omdat ik al vele handvatten heb kunnen gebruiken voor mijn honden.

[/quote]

Het lastige van maagtorsie is dat het op volle magen, lege magen, halflege magen voorkomt. Op brokken en versvoeding. Bij honden die 1 en 2 en 3 keer per dag gevoerd worden  :-\ :-\
Door Nynke
#953362
ik voer 2 keer per dag, omdat Gunnar hartmedicatie door zijn voer krijgt. Als Gunnar (over hopelijk heel wat jaartjes ::)) overleden is, ga ik w.s. 1 keer per dag voeren.
Door Brecht
#953407
ik voer 1x per dag en dan in de avond zo tussen 17.00 uur en 22.00 uur... als ik 2x per dag voerde ging ze mutsen met r eten en dit bevalt me prima!
Door Henny V.
#953409
??? Ik voer 3 x per dag.
Dit omdat ze naar mijn gevoel minder hongerig zijn.
Bij Tommy( 5 jaar) hoorde ik vaak zijn maag/darmen te keer gaan en als ik hem dan wat te eten gaf was het over.
Ook geeft hij nu minder gal over.
Diesel is nu 10 maanden en staat ook op 3 x per dag.
Alleen Dribbel van 4 maanden staat op 4 keer per dag.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#958087
Ik voer 1 keer per dag, dit omdat ik het makkelijk vind omdat ik dan wat grotere stukken van het een of ander kan geven. Momenteel heb ik 2 logeerhondjes in huis die thuis 2 keer per dag kvv krijgen.
Bij mij schakelen ze zonder problemen over naar 1 keer eten op een dag.
Door macgirlie
#959133
Ik voer ook meestal 3 x per dag...... omdat ze altijd om een uur of 1 beginnen te zeuren en toch niet eerder rustig zijn  :-[  Uiteraard verdeel ik dan wel de dagelijkse hoeveelheid over 3 porties. Ben toch de hele dag thuis, dus het is geen probleem. Soms sla ik wel eens over en dan krijgen ze een pensstaafje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door