Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#952581
:( Jolie heeft sinds de laatste maaltijd een dikke buik , loopt rondjes en heeft na een uur of 3 overgegeven. Ze heeft hetzelfde op als de anderen...vanmorgen zalmkop ( een stuk )  en om half 5 rundertong, klein stukje kipkarkas, groenteprutje en entrecote.  Was de tijd tussen 2 maalijden misschien te kort ( 6 1/2 uur )
Met het spugen kwam er een halve druif en een mandarijnschijfje ( gejat van de papegaaien ) en het stukje rundertong naar buiten. Nu slaapt ze op de mat in de keuken... :(
Door roefus
#952588
Nee, de tijd tussen de twee maaltijden is geen probleem.
En Jolie is gewend aan bot?

Ik vraag me nu ineens af of ze meerdere druiven te pakken heeft gekregen?
Gaat het om één druifje of om meerdere?

Als je hier de zoekfunctie gebruikt en zoekt op 'druiven' kom je o.a. een verwijzing tegen naar de volgende site:
http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... b.asp?id=9

Het is niet om paniek te zaaien, alsjeblieft niet.
Maar denk 's ff na of Jolie per ongeluk ook wat méér druiven gegeten kan hebben?
#952594
Ik heb 1 halve druif gevonden, deze was nog niet verteerd. Ik geloof niet dat ze er nog meer heeft gegeten, daar m`n vogels deze zelf hebben opgegeten, maar je weet natuurlijk nooit. mijn gaaien zitten veel buiten de kooi.
Ze heeft tot nu toe 1 keer overgegeven....
Door roefus
#952617
Edelgrijsje schreef: Ja, haar buik is dik, ze heeft om ongeveer 20.30 uur gebraakt. nu ligt ze rustig op de deurmat..
Ik heb geen idee of jouw hondje meerdere druifjes gepikt kan hebben.
En jijzelf weet het ook niet zeker.
Maar als je het niet vertrouwt...dan bel even een dierenarts.
Je kunt iig het verhaal voorleggen, lijkt me.
Sterkte met Jolie  :-*
Door roefus
#952780
Edelgrijsje schreef: Gisteravond om ongeveer half 12 werd ze rustig en ging lekker bij bij liggen slapen :) Ze had denk ik gejat en te veel gegeten, soms is ze zo snel , dat je het niet door hebt.
Nou, gelukkig is alles weer goed nu ;D
Bedankt voor de tipjes ;)
Fijn om te lezen dat het weer helemaal goed is  :D :D :D
Tja, denk dan toch dat die kleine wat veel fruit misschien gesnaaid heeft...misschien is het een beetje gaan gisten?
Al met al, gelukkig is alles weer goed met Jolie  :-*
#952838
Nou, het komt nu als mosterd na de maaltijd, maar ik heb altijd Okugest in huis voor dit soort gevalletjes. En we gebruiken het zelf ook als we wat last van de maag hebben.
Misschien handig om een doosje op te halen? Het is van VSM en je kan het bij vrijwel iedere drogist kopen.
#952877
Femke schreef: Nou, het komt nu als mosterd na de maaltijd, maar ik heb altijd Okugest in huis voor dit soort gevalletjes. En we gebruiken het zelf ook als we wat last van de maag hebben.
Misschien handig om een doosje op te halen? Het is van VSM en je kan het bij vrijwel iedere drogist kopen.
Ja, dat ga ik maar doen, kan nooit geen kwaad om dat in huis te hebben. ik zat er inderdaad ook aan te denken, dat het misschien is gaan gisten. Nadat ze had overgegeven is het langzaam beter gegaan  :) Tankx
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door