Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lightning
#952595
hoi allemaal zoals de meeste hier wel weten ben ik een hond verloren aan barf. was een harde les voor mij. nu loopt er hier sinds vrijdag een pupje rond. van het zelfde ras een bordercollie. hij isa nu bijna 9 weken oud. ik wil heel graag vers geven kvv. ik heb voor hem kivo in huis gehaald maar ik heb geen idee hoeveel ik moet geven. staat niet op de verpakking maar staat op de doos die ik dus niet meer heb.

hij krijgt nu nog steeds brokjes (waar ik dus echt vanaf wil) ik heb hem vanochtend dus wel kivo gegeven 100 gram ook om te kijken of hij het wel wilde eten en hoe hij verder reageert. verder vandaag heeft hij dus wel die vieze brokjes gehad. zou 4 keer per dag 100 gram genoeg zijn? staat geen echt advies op de site voor de hoeveelheid. hij weegt zo rond de 5 kilo.

ik vind het nog eng omdat mijn overleden hond nog op mijn netvlies staat en als ik deze kleine zie, zie ik hem ook als jullie begrijpen wat ik bedoel dus ik vind dit eng... of ik ooit met deze pup ga barfen weet ik niet maar wilde dol graag kvv geven. maar durfde niet in 1 keer over te gaan :-[ heeft iemand aub tips om mij van de onzekerheid af te helpen? raakt een pup niet meteen aan de diarree als hij in 1 keer overgaat? en krijgt hij echt alles binnen wat een pupje nodig heeft? hij krijgt ook karnemelk en yoghurt maar ik ben hier wat onzeker over.... ik wil wel echt van die vieze brokjes af :-[
Door roefus
#952600
Kan me goed voorstellen dat je nog vaak aan je overleden hondje denkt  :'(
Maar die is overleden door een stuk runderrib, toch?
Kvv is gemalen, wat dat betreft nop risico.
Dus helemaal niet eng  ;)

Ik zou de brokjes wegdoen.
Kvv is compleet, dus jouw pup krijgt alles binnen.
En ik denk dat met name voor 'n pup de overgang naar vers heel makkelijk te doen is.
En voor de algehele vertering en 'n constanter maagzuur is het veel beter om vers vlees en brokjes niet te combineren.

Ben je nog wat onzeker, of heb je angst voor diarree...doe dan wat gekookt water over de kvv, laat het even afkoelen en geef het dan.
Gaat het goed, dan de volgende keer nog eens wat gekookt water erover...en dan denk ik dat het wel zonder kan.
Kom op...dit gaat goed komen  :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#952607
Als je een complete variant kvv hebt dan is het echt compleet.
Ik vind het zelf altijd wel fijn om verschillende (complete) varianten af te wisselen, maar dat is dus niet persee nodig.
Voor een pup zou ik beginnen met 50 a 60 gram kvv per kg lichaamsgewicht en dit verder op het oog bijstellen.

Die brokjes zou ik lekker zo snel mogelijk de deur uit doen.
Als hij vanmorgen goed op de Kivo heeft gereageerd en geen diarree heeft gekregen zou ik gelijk overgaan.
Anders kan je het de eerste dagen eventueel overgieten met heer water en dit weer afbouwen.

Oke, sommige dingen Heeft Christa hierboven ook al net voor mij geschreven. ;D
Door lightning
#952611
hoi,

als een pup reageert op kvv door middal van diarree had hij dat dan nu al moeten hebben? hij heeft 100 gram vanochtend heel vroeg gekregen. en dat at hij zonder echt vol te zitten in 1 keer op..

ja klopt mijn andere border is overleden aan runderrib (geef ik dus echt nooit meer) mijn andere honden barfen nog wel hoor en daar heb ik geen schrik meer van maar vind het met de pup van het zelfde ras eng :-[ ik zal wel spookjes zien.

ik wil ook graag die brokjes de deur uit doen hoor want ik vind ze stinken..

moet ik echt niks toevoegen aan de kvv? is wel de complete versie die ik heb dat wel. yoghurt of karnemelk blijf ik hem wel geven dat is toch prima? kivo heeft 2 varianten compleet en ik heb ze ook allebei
Door arja
#952616
Kivo vis is volgens mij niet compleet, ik geef zelf de kip compleet en die vind ik perfect.
Succes met je pup  ;) :)en lekker van de brokken af ;)
Door roefus
#952620
[quote="lightning"]
hoi,

als een pup reageert op kvv door middal van diarree had hij dat dan nu al moeten hebben? hij heeft 100 gram vanochtend heel vroeg gekregen. en dat at hij zonder echt vol te zitten in 1 keer op..

ja klopt mijn andere border is overleden aan runderrib (geef ik dus echt nooit meer) mijn andere honden barfen nog wel hoor en daar heb ik geen schrik meer van maar vind het met de pup van het zelfde ras eng :-[ ik zal wel spookjes zien.

ik wil ook graag die brokjes de deur uit doen hoor want ik vind ze stinken..

moet ik echt niks toevoegen aan de kvv? is wel de complete versie die ik heb dat wel. yoghurt of karnemelk blijf ik hem wel geven dat is toch prima? kivo heeft 2 varianten compleet en ik heb ze ook allebei
[/quote]

Als hij vanochtend goed reageerde op de kvv, dan denk ik dat je hem gewoon kunt overzetten, zonder enig probleem.
Als je de complete versies hebt, dan is het compleet.
Je kunt best wat yoghurt of karnemelk toevoegen, maar dat zou ik heel matig doen.
Succes ermee  :)
Door lightning
#952622
[quote="arja"]
Kivo vis is volgens mij niet compleet, ik geef zelf de kip compleet en die vind ik perfect.
Succes met je pup  ;) :)en lekker van de brokken af ;)
[/quote]

volgens de meneer van kivo is die wel compleet :-[

ja vanochtend reageerde hij goed op de kvv ;) hij keek me alleen aan van moet ik dat echt opeten? hij kauwde er zelfs op ;D maar ging wel in 1 keer op ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#952624
[quote="lightning"]
volgens de meneer van kivo is die wel compleet :-[

ja vanochtend reageerde hij goed op de kvv ;) hij keek me alleen aan van moet ik dat echt opeten? hij kauwde er zelfs op ;D maar ging wel in 1 keer op ;)
[/quote]

Dan kan je hem gewoon overzetten hoor. ;)
En bij een complete versie hoef je echt niets toe te voegen, mag wel maar hoeft dus niet.
Je kan af en toe een heel eitje geven, niet teveel yoghurt, een keertje een vers visje wat groente bijvoorbeeld, maar het hoeft dus niet.
Door claudiaB
#952726
Mijn advies is ook ,weg brokken en lekker kvv geven.
Verder wens ik je heel veel plezier en geluk met je pup.  :)
Door Eef+Stippels
#952731
Ik zou hem gewoon lekker overzetten op kvv! Ik ben met beide honden ook in 1x begonnen met kvv, geen problemen gehad.

Heel veel geluk samen  :-*
Door lightning
#952734
dank jullie wel... sorry als jullie mij misschien onzeker vinden maar na mijn ervaringen vind ik het gewoon een beetje eng :-[
Door Femke
#952843
Heel veel geluk met je nieuwe pupsel, en wat fijn dat ze nu al lekker vers krijgt  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#952945
[quote="lightning"]
hoi allemaal zoals de meeste hier wel weten ben ik een hond verloren aan barf. was een harde les voor mij. nu loopt er hier sinds vrijdag een pupje rond. van het zelfde ras een bordercollie. hij isa nu bijna 9 weken oud. ik wil heel graag vers geven kvv. ik heb voor hem kivo in huis gehaald maar ik heb geen idee hoeveel ik moet geven. staat niet op de verpakking maar staat op de doos die ik dus niet meer heb.

hij krijgt nu nog steeds brokjes (waar ik dus echt vanaf wil) ik heb hem vanochtend dus wel kivo gegeven 100 gram ook om te kijken of hij het wel wilde eten en hoe hij verder reageert. verder vandaag heeft hij dus wel die vieze brokjes gehad. zou 4 keer per dag 100 gram genoeg zijn? staat geen echt advies op de site voor de hoeveelheid. hij weegt zo rond de 5 kilo.

ik vind het nog eng omdat mijn overleden hond nog op mijn netvlies staat en als ik deze kleine zie, zie ik hem ook als jullie begrijpen wat ik bedoel dus ik vind dit eng... of ik ooit met deze pup ga barfen weet ik niet maar wilde dol graag kvv geven. maar durfde niet in 1 keer over te gaan :-[ heeft iemand aub tips om mij van de onzekerheid af te helpen? raakt een pup niet meteen aan de diarree als hij in 1 keer overgaat? en krijgt hij echt alles binnen wat een pupje nodig heeft? hij krijgt ook karnemelk en yoghurt maar ik ben hier wat onzeker over.... ik wil wel echt van die vieze brokjes af :-[
[/quote]

Even nuanceren....aan een runderrib. 

Je pup kun je gewoon op de kvv zetten, dat is gemalen en daardoor is de kans op obstructies door te harde ongeschikte botten gereduceert naar nul. Verslikken gaat sneller met brokken, dus die zou ik (zowieso) vlot wegkiepen, maar je vind ze zelf ook als vies, dus dat scheelt. Je kunt je pup zo'n 5% tot 10% van zijn lichaamsgewicht voeren, dit is een richtlijn zoals altijd. Wordt je pup te dik, dan geef je minder en vice versa.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door