Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Leonw
#952159
Ik heb Timo vandaag 1/3 konijn gegeven, compleet met vacht, ingewanden e.d.
Het was de kop met de twee voorpoten.
Hij heeft het tot de laatste kruimel opgegeten. Niet slecht voor een beginneling dacht ik zo....

Kan ik zo'n gedeelte konijn als compleet zien? Hij mist dan alleen de groente die dag eigenlijk.
Maar groente krijgt hij om de dag, en dan 200 gram. Dus met de groente zit ik ook aan het percentage.

Als konijn als compleet gezien kan worden, zou ik het dan ook twee keer per week kunnen geven?

Groeten Leon
Door roefus
#952251
Binnen een gevariëerd barfmenue kun je dit als compleet zien, en zou je het ook gerust 2 maal per week kunnen voeren.

Moet zeggen dat Timo het zéker niet slecht doet voor een beginneling (het baasje trouwens ook niet  ;):D
Door Leonw
#952324
Dank je!
Ik had niet verwacht dat het konijn er zo goed in ging.
Ik ben aan het overleggen om zelf konijnen te gaan kweken voor Timo.
Vandaar de vraag of het ook vaker gegeven mag worden... maximaal dus twee keer per week.
Ik denk namelijk dat je het dichtst bij een goede maaltijd komt als je prooidieren voert.
Als dat niet zo is dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ik zal me vanavond eens sterk maken om een foto van Timo op barfplaats te krijgen.

Groeten Leon
Door roefus
#952384
[quote="Leonw"]
Dank je!
Ik had niet verwacht dat het konijn er zo goed in ging.
Ik ben aan het overleggen om zelf konijnen te gaan kweken voor Timo.
Vandaar de vraag of het ook vaker gegeven mag worden... maximaal dus twee keer per week.
Ik denk namelijk dat je het dichtst bij een goede maaltijd komt als je prooidieren voert.
Als dat niet zo is dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Ik zal me vanavond eens sterk maken om een foto van Timo op barfplaats te krijgen.

Groeten Leon
[/quote]

Hele prooidieren zijn natuurlijk altijd goed.
Maak je geen gebruik van hele prooidieren, dan probeer je tenslotte via de percentages 'n heel prooidier te benaderen.

Het valt natuurlijk altijd moeilijk te zeggen hoeveel je maximaal of minimaal van één soort prooidier mag voeren.
Er wordt tenslotte vaak heel wat aan kip-vleesbotten gevoerd (kvv's maken uitsluitend gebruik van kipbotten, als ze er al werkelijk botmateriaal instoppen).
Zo wordt er dan ook vaak gesteld om als je zélf samenstelt niet meer dan de helft van je botpercentage uit kipbotten te laten bestaan.
Dit alles om de broodnodige afwisseling, en het niet te éénzijdig te laten worden.

Tja, dan lijkt mij het dus geen probleem om twee dagen per week konijn te voeren.
Zeker niet als dit dan ook nog eens 'n  'heel prooidier' is.
En als je eigen kweek overweegt, dan ben je al helemáál overtuigd van je eigen uitstekende barfmateriaal.

Als je voor de rest in je hoofd hebt dat er wat 'afwisseling' moet zijn, vul je tenslotte de andere dagen ook weer netjes in  ;)

Sicces met de foto !
Laatst gewijzigd door roefus op do 17 apr 2008, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leonw
#952642
Roefus,

Hij staat erop zo als je kunt zien.
Ik ben mijn vrouw zeeeeer dankbaar, want mij was het niet gelukt!
Door roefus
#952645
[quote="Leonw"]
Roefus,

Hij staat erop zo als je kunt zien.
Ik ben mijn vrouw zeeeeer dankbaar, want mij was het niet gelukt!
[/quote]

Heeeeee....geweldig joh  :D  :circle:
En wat een mooie foto....een prachthond !!!  :bigarmhug:
Door Leonw
#952651
Dank je, deze foto is van vandaag.
hij is alleen nog wel wat dunnetjes, maar daar wordt hard aan gewerkt ;)
Door roefus
#952654
[quote="Leonw"]
Dank je, deze foto is van vandaag.
hij is alleen nog wel wat dunnetjes, maar daar wordt hard aan gewerkt ;)
[/quote]

Hij zit mooi strak in het pak....en krijgt nu vast hele stevige barf-spieren  :) :) :)
Door Leonw
#952701
Dank jullie, ik zou er bijna blosjes van op mijn wangen krijgen.
Op de foto is het niet goed te zien, maar hij mag dus echt nog wel een kilo of 2 erbij hebben.
En zijn vacht gaat echt de goede kant op, maar is ook nog niet helemaal je van het...

Maar, jullie hebben gelijk....  het is ook een mooie hond  ;D
Door Lizzy
#952735
[quote="Leonw"]
Dank jullie, ik zou er bijna blosjes van op mijn wangen krijgen.
Op de foto is het niet goed te zien, maar hij mag dus echt nog wel een kilo of 2 erbij hebben.
En zijn vacht gaat echt de goede kant op, maar is ook nog niet helemaal je van het...

Maar, jullie hebben gelijk....  het is ook een mooie hond  ;D
[/quote]

Ja, hij is mooi. En ja, ik zie wel dat hij er best nog wat bij mag hebben, maar mij valt het niet tegen hoor. Hij is toch een kruising? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik vraag me af met wat want hij ziet er gewoon uit als een echte Dalmaat.
Door Leonw
#952759
Ik weet niet waarmee hij gekruist is. Ik vermoed dat het zo is omdat hij toch wel een stuk ranker is dan alle Dalmaten die ik gezien heb.
Ook ligt zijn gewicht een stuk lager, ideaal rond de 23 kg.

Maar goed, kruising of niet, mooi en lief is hij zeker. En vooral dat laatste is zeer belangrijk!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door