Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#951649
Sunday en Loebas hebben maandag hun Rabiës enting gehad omdat we ze binnenkort meenemen naar Duitsland. Sinds gisteren heeft Sunday een klein beetje taai snot uit zijn ene neusgat.
Daarnaast stinkt hij weer ontzettend zuur uit zijn bek, dit komt vanuit zijn maag en dat is vaak het eerste symptoom als Sunday 'niet lekker in zijn vel zit'.

Kan dit een reactie zijn op de enting?
Ik heb maagcompositum gegeven en chorella. Kan ik verder nog wat doen? Binnen hoeveel dagen zou dit over moeten zijn voordat ik naar de DA ren?
Door Femke
#951661
Google'en levert me niet meer op dan dat snot uit de neus van een hond vrijwel altijd een serieuze zaak is  :-\ :-\
Nou snottert hij maar een klein beetje, maar toch begin ik me aardig zorgen te maken  :-X
Door ~Joke~
#952266
Dit vond ik als bijwerkingen:
For distemper we often see: Watery fluid dripping from the nose, conjunctivitis, eye discharge, entropion, chronic gastritis, hepatitis, pancreatitis, appetite disorders, recurrent diarrhea, sensitivity to food with resultant diarrhea, epilepsy, rear leg paralysis, spondylitis, lip fold dermatitis, excessive licking of feet, eruptions between the toes, allergies, kennel cough, chronic bronchitis, chronic skin eruptions, especially lower half of body, failure to thrive, abnormally thin. For rabies  we often see: Restless nature, suspicion of others, aggression to animals and people, changes in behavior, aloofness, unaffectionate, desire to roam, OR clingy, separation anxiety, 'velcro dog', restraining can lead to violent behavior and self-injury, self-mutilation, tail chewing, voice changes, hoarseness, excessive barking, chronic poor appetite, very finicky, paralysis of throat or tongue, sloppy eaters, drooling, dry eye, loss of sight, cataract, eating wood, stones, earth, stool, destructive behavior, shredding bedding, seizures, epilepsy, twitching, increased sexual desire, sexual aggression, irregular pulse, heart failure, reverse sneezing.
Door Lizzy
#952270
Nou geldt dit voor kinderen, maar neem van mij maar aan dat het voor honden niet veel anders is:

Hoewel de specifieke afweer tegen bepaalde ziekten door het vaccineren kan toenemen, hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is, blijkt in de praktijk dat de algemene, niet specifieke afweer behoorlijk kan afnemen. Na de vaccinaties zien we een groep kinderen die tot dan toe een probleemloze gezondheid had ineens allerlei infecties ontwikkelen of waarbij bestaande klachten verergeren. De acute longontsteking van Ragma (casus 6) is daar een voorbeeld van. De verminderde algehele weerstand komt vaak tot uitdrukking in chronische verkoudheden, oorontstekingen, en luchtweginfecties (keelontstekingen, bronchitis, longontstekingen). In het algemeen zal de huisarts en in een later stadium ook de kinderarts antibiotica voorschrijven. Ook dan komt reeds de verminderde afweer tot uitdrukking: antibioticakuren blijken ineens ook minder effectief te worden en er moeten verschillende kuren na elkaar gegeven worden. Bovendien kan de algehele afweer door deze herhaalde kuren verder verslechteren. Een verklaring voor deze verzwakte afweer kan mogelijk gevonden worden in de verschuiving van een meer cellulaire afweer (met behulp van witte bloedcellen) naar een overwegend humorale afweer (met behulp van antistoffen). Door het vaccineren wordt de humorale afweer versterkt en vermindert de cellulaire afweer. Gebeurt dat wanneer kinderen nog maar enkele maanden oud zijn en hun cellulaire afweer nog aan het opbouwen zijn, dan kan een ernstig verlies van algehele weerstand en dus infectiegevoeligheid het gevolg zijn. Johan E. Sprietsma2, zegt dat het immuunsysteem, door de overgang van een meer cellulaire afweer naar een overwegend humorale afweer, veel minder effectief is en ziekten daarom een chronisch karakter krijgen.

Daarnaast speelt de hoeveelheid Vitamine C die een kind ter beschikking heeft een grote rol, zoals Dr. Archie Kalokerinos uit Autrali« overduidelijk aantoonde. Ouders doen er goed aan voor voldoende Vitamine C te zorgen, of via de borstvoeding door het extra slikken van Vitamine C door de moeder of  door extra toevoeging in de voeding (zie preventie). Laat nooit een kind enten dat ziek is of nog niet volledig is hersteld. Helaas wordt daar tegenwoordig bij het enten van kinderen geen rekening meer mee gehouden en worden kinderen met koorts tot 38,5C en kinderen die met een antibioticakuur bezig zijn of niet lekker zijn, gewoon ge«nt. In die omstandigheden wordt juist extra Vitamine C gebruikt en is dus de Vitamine C toestand van het kind slecht, waardoor het bij enting extra risico's loopt.

Bron: http://www.tinussmits.com/dynamic.htm?m ... htlijn.asp
Door Femke
#952277
[quote="Hitam"]
Is het doorzichtig of groen/geel? Je zou ook iets algemeen weerstandverhogends kunnen geven als Echincea.
[/quote]

Gistermorgen had hij een klein groen/gelig korstje naast zijn neus, dus ik denk groen/geel. Vandaag zie ik niks, maar ik hou hem toch maar goed in de gaten...
Ik heb m'n echinacea op. Morgen moet ik toch naar het reformhuis toe dan zal ik meteen nieuwe meenemen.
Door Femke
#952278
[quote="~Joke~"]
Dit vond ik als bijwerkingen:
For distemper we often see: Watery fluid dripping from the nose, conjunctivitis, eye discharge, entropion, chronic gastritis, hepatitis, pancreatitis, appetite disorders, recurrent diarrhea, sensitivity to food with resultant diarrhea, epilepsy, rear leg paralysis, spondylitis, lip fold dermatitis, excessive licking of feet, eruptions between the toes, allergies, kennel cough, chronic bronchitis, chronic skin eruptions, especially lower half of body, failure to thrive, abnormally thin. For rabies  we often see: Restless nature, suspicion of others, aggression to animals and people, changes in behavior, aloofness, unaffectionate, desire to roam, OR clingy, separation anxiety, 'velcro dog', restraining can lead to violent behavior and self-injury, self-mutilation, tail chewing, voice changes, hoarseness, excessive barking, chronic poor appetite, very finicky, paralysis of throat or tongue, sloppy eaters, drooling, dry eye, loss of sight, cataract, eating wood, stones, earth, stool, destructive behavior, shredding bedding, seizures, epilepsy, twitching, increased sexual desire, sexual aggression, irregular pulse, heart failure, reverse sneezing.
[/quote]


Is Drooling kwijlen? Tjonge, als je dit zo ziet zou je je hond toch nooit meer laten enten  :-X
Door Femke
#953193
nou, we zijn nu een paar dagen verder en ik zie vanaf donderdag geen snot meer. Ik ga er dus maar vanuit dat er niks in zijn neus zit....

Bedankt voor het meedenken  :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#953203
[quote="Lizzy"]
Nou geldt dit voor kinderen, maar neem van mij maar aan dat het voor honden niet veel anders is:

Hoewel de specifieke afweer tegen bepaalde ziekten door het vaccineren kan toenemen, hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is, blijkt in de praktijk dat de algemene, niet specifieke afweer behoorlijk kan afnemen. Na de vaccinaties zien we een groep kinderen die tot dan toe een probleemloze gezondheid had ineens allerlei infecties ontwikkelen of waarbij bestaande klachten verergeren. De acute longontsteking van Ragma (casus 6) is daar een voorbeeld van. De verminderde algehele weerstand komt vaak tot uitdrukking in chronische verkoudheden, oorontstekingen, en luchtweginfecties (keelontstekingen, bronchitis, longontstekingen). [/quote]

Ik ben er van overtuigd dat het zo is. Ik heb nu al best vaak dieren gezien die een paar weken later een verkoudheid hadden of diarree. Daarom ent ik Sita ook niet. Zij is zo´n sterk hondje, misschien wel omdat ze enkel en alleen puppyDP heeft gehad in 10 jaar tijd.
Ik heb haar 2 weken geleden wel tegen rabies gevaccineerd omdat ze meegaat naar Duitsland. Maar ik heb echt zo in dubio gezeten of ik niet alleen het stickertje in het boekje zou plakken  :-\
Ik heb bij allebei m´n honden overigens niks gemerkt van de rabies enting.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door