Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#951606
ik heb deze week allerlei lekker barfspul voor ot en sien in het wilde a'dam gevangen, en in porties gedaan etc. daaronder ook nijnenonderdelen. te weten borstkastjes, nek en hoofd, allemaal aan 1 stuk (van 4 nijnen).
de borstkastjes heb ik in 2en gekliefd, de nek los en toen hield ik 4 hoofden over. ook netjes in zakjes en toen in de grote diepvrieszak.
maar is nijnenhoofd wel te eten voor katten? 1 hoofd is ongeveer net zo groot als t hoofd van ot  :o

ze hebben net (na het ontbijt van sien, ot heeft vandaag anorexia) een nek gekregen.
sien heeft een wortel uit een zakje dat op tafel stond gejat, en nu spelen ze samen met de wortel, en laten de nek links liggen  >:( volgens mij is het een vreselijke protestactie.
(sien heeft al wel aan de nek gelikt, dus die zal wel gaan eten zo)

en als het hoofd niet in 1x zelf door katten te eten is, kan ik het dan malen met de toekomstige vleesmolen?
Door hermine
#951734
Ehm, misschien niet zo leuk om te doen, maar nijnenhoofd in een stevige plastic zak doen en een flinke tik met de hamer geven?
Gebruikersavatar
Door koekje
#951735
owjee, en de oogjes keken me al zo aan alsof de nijntjes zo uit waterschapsheuvel waren geplukt...
iemand nog andere ideetjes?
Door flin
#952109
koekje schreef:en als het hoofd niet in 1x zelf door katten te eten is, kan ik het dan malen met de toekomstige vleesmolen?
koekje schreef: owjee, en de oogjes keken me al zo aan alsof de nijntjes zo uit waterschapsheuvel waren geplukt...
iemand nog andere ideetjes?
alsof dat allemaal van die schatjes waren... ::)

maar 'k vrees toch dat't een ondoorzichtig zakje en moker wordt, om 't koppie dan alsnog door de vleesmolen te halen.... :-\
Door Klinker
#952865
O jee, zaten er ook hoofdjes tussen je bestelling?  :o Ik heb al moeite met een kuikentje, maar jij dus ook met een konijnenkoppie?
Gebruikersavatar
Door koekje
#953170
dit was heel erg bright eyes.

de eerste keer iets nieuws moet ik altijd huilen of kotsen. de eerste keer een heel lamshart in stukken snijden heb ik letterlijk staan kokhalzen in de keuken, toen ik met de anatomieles bezig was (de aorta, de longslagader, de 2 boezems, verschillende kleppen 1 arteriele kleppen, half geronnen bloed, etc). net zoals met de eerste keer levertjes en niertjes, die ook nog eens bijna niet meer goed waren.
de eerste keer dat ik sien een kuikentje voerde, heb ik eerst het kuikentje staan aaien. met muis en gerbil moest ik ook even het verstand op nul zetten, en vooral niet aan nelson en foliefant en fifi en harrold en trieneke denken.

de eerste keer dat ik duif voerde een tijdje geleden, probeerde ik deze ontdooid in 2en te hakken. een hele postduif, met alles erop en eraan, zo ook aan de binnenkant. toen het erg begon te spetteren, ben ik maar snel de kamer uitgelopen, om niet over ot en sien heen te hoeven overgeven.

toen ik het zakje met nijnenonderdelen opende, en het nijnenoog me aankeek, klonk er gelijk bright eyes in mn hoofd. en ik nog proberen het hoofd in 2en te hakken.

vanaf de 2e keer dat ik een bepaald iets voer, is het gelijk kattenvoer, en heb ik nergens last meer van.
Door Mevroi Kruim
#953724
Tis een harde leerschool voor jou, Koekje, zo te lezen!
Ik vind het harstikke knap dat je ondanks dat doorzet voor je katten  :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door