Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door whoopy
#95114
ik geef op dit moment mijn hond vers vlees van Rodi. maar ik kan eigelijk nergens vinden hoeveel hij hiervan moet hebben. weet iemand dat?
Door ine
#95119
Bij een volwassen hond geef je ongeveer 25 gram per kilo lichaamsgewicht!
Een hond van 20 kilo krijgt dus 20x25gr.=500gram.
Een pup krijgt meer. Daar begin je met ongeveer 50gr. per kilo lichaamsgewicht (wat hij op dat moment weegt!!!!).
Door geer
#95120
Als het goed is staat dat op het doosje! Op de zijkant staat een voedingstabel. Dit is alleen op de pakjes Rodi Compleet, niet op de aanvullende voeding, dus misschien heb je die... Alleen is de aanvullende voeding niet geschikt als hoofdmaaltijd....
Door whoopy
#95151
ja ik heb altijd verschillende pakken maar nog nooit gezien. ik wil zowieso het gaan combineren met brokken. hij heeft het eerste jaar ook gewoon brokken gegeten.

whooper is een bullterrierreu van 1 jaar en 4 dagen ;D en weegt 25 kilo. ik geef hem 2x per dag 400 gram.
Door whoopy
#95153
[quote="Ine"]
Bij een volwassen hond geef je ongeveer 25 gram per kilo lichaamsgewicht!
Een hond van 20 kilo krijgt dus 20x25gr.=500gram.
Een pup krijgt meer. Daar begin je met ongeveer 50gr. per kilo lichaamsgewicht (wat hij op dat moment weegt!!!!).
[/quote]

is dit per dag? want dan krijgt hij dus nu veel te veel
Door geer
#95158
Op het doosje dat ik hier heb staat dat je hem 7 tot 10 schijven moet geven (10 als hij nog onder de 18 maanden is, 7 als hij de 18 mnd. gepasseerd is)...maar dat zou ik dus absoluut NIET doen, want dan krijg je volgens mij een moddervette hond! :o Mijn vorige hond woog ca. 16/17 kilo en kreeg per dag 4 schijven...
Door whoopy
#95167
[quote="geer"]
Op het doosje dat ik hier heb staat dat je hem 7 tot 10 schijven moet geven (10 als hij nog onder de 18 maanden is, 7 als hij de 18 mnd. gepasseerd is)...maar dat zou ik dus absoluut NIET doen, want dan krijg je volgens mij een moddervette hond! :o Mijn vorige hond woog ca. 16/17 kilo en kreeg per dag 4 schijven...
[/quote]

dus gewoon 8 schijven blijven geven?
Door Lupa
#95168
kijk dat is wat ik bedoel, rodi moetje dus veel meer geven dan andere goeie merken.
dus uiteindelijk ben je net zo duur uit of mischin meer.
Door geer
#95170
Eeeeh, tsja, volgens het doosje wel, al lijkt het mij erg veel....Vaak kan je beter gewoon goed naar je hond kijken en voelen dan blind af te gaan op wat er op het doosje staat....
Laatst gewijzigd door geer op wo 12 mei 2004, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#95171
hahaha sorry dat was een andere topik :-X
Door whoopy
#95174
[quote="geer"]
Eeeeh, tsja, volgens het doosje wel, al lijkt het mij erg veel....Vaak kan je beter gewoon goed naar je hond kijken en voelen dan blind af te gaan op wat er op het doosje staat....
[/quote]

nou dat is dus wat ik altijd andere aanraad. ik ben niet bekend met vers voer. heb wel al 28 jaar honden om me heen en zelf heb ik 15 jaar honden maar geef altijd brokken. ook daar voer ik met mijn ogen en niet met tabellen, maar met vers vlees weet ik de maatstaven niet zo. ik geef whooper dus ook vaak 8 schijven pens van rodi per dag maar dat is dus niet voldoende? want dat is begrijp ik aanvullende voeding.
Door Lupa
#95176
ja wel dat is wel genoeg,
pens is inderdaad aanvullend maar 1x per week een dag pens is genog.
Door Nelly
#96079
[quote="whoopy"]
ja ik heb altijd verschillende pakken maar nog nooit gezien. ik wil zowieso het gaan combineren met brokken. hij heeft het eerste jaar ook gewoon brokken gegeten.

whooper is een bullterrierreu van 1 jaar en 4 dagen ;D en weegt 25 kilo. ik geef hem 2x per dag 400 gram.
[/quote]Waarom combineren met brokken?
Door Lind@
#101480
Even gebruik maken van je topic hoor ;)

Ik kreeg geadviseerd om eens Rodi te proberen omdat Lothar waarschijnlijk het vet in Carnibest (aktief) niet kan opnemen aan zijn ontlasting te zien.
Nu had ik dus Rodi gekocht maar schrok van de hoeveelheden. Lothar zou dus volgens het pakje 12-13 schijven per dag moeten hebben :-\
Hij weegt rond de 30 kilo (moet hem weer eens wegen)
en is 13 mnd. oud.
Hoeveel ik hem ook geef van Carnibest, hij poept het er gewoon weer uit zonder dikker te worden, en hij mag best wat aankomen want je ziet zijn heupen en ruggegraat lopen en dat lijkt me niet zo goed.
En welke variant van Rodi kan ik dan het beste geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door