Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door audier
#951297
Wat kopen jullie zoal aan vleesbot bij het islam centrum?

Ik ga er morgen voor het eerst heen omdat mijn vriezer een beetje leegloopt en keek net op hun site en kon alleen maar geitenribben verzinnen :-\....en kip natuurlijk maar dat haal ik al ergens anders.

Ook een vraagje over kalfssnippers...had ergens gelezen dat het niet zo voedzaam is....is dat ook zo??
Door Lizzy
#951326
Lamsnekken, lamsribben, geitenribben. Ze hebben volgens mij ook eend en konijn. Ik heb daar geen ervaring mee zelf.

Kalfssnippers zijn inderdaad minder voedzaam als rundsnippers.
Door Nynke
#951329
Hoi Karin, ik koop eigenlijk voornamelijk kip bij het IC, dus aan mij zul je niet zoveel hebben :-X. Geiten- en lamsribben koop ik niet zo vaak. Ik koop er ook weleens orgaanvlees en heb er, herinner ik me nu, ook lamskarbonaadjes gekocht. .

Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat kalf minder voedzaam is als rund, omdat het dier nog jong is/was en er daarom minder voedingsstofen in het vlees zitten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#951330
Ik heb van hun alleen de geitenribben. Eerder ook wel eens de eendepootjes gehad, maar een paar vonden die niet lekker. Persoonlijk vind ik die eendepootjes ook erg hard van bot.
Door Nynke
#951699
oja, eendenpootjes, helemaal vergeten !!!!!! Die zijn erg voordelig !!!! 4 kilo voor een tientje en het is een goede maaltijd voor de hondjes !!
Door Chaos
#952012
Ik koop daar geitenribben, kippennekken, kipkarbonades, eendenpoten en soms duif.
Ze hebben ook lamsribben, konijn, eend en diepvries vis, o.a. sardines.
Door audier
#952571
Heb vandaag die geitensnippers gegeven maar zijn die bij jullie ook altijd zo vet? Denk dat het meer vet is dan vlees... :-\
Door Chaos
#952606
Bij mijn laatste bestelling zat een klein deel met veel vet, maar het meeste was prima.
Het vet kun je er prima afsnijden, en het vlees geven.
Door Femke
#953210
audier schreef: Heb vandaag die geitensnippers gegeven maar zijn die bij jullie ook altijd zo vet? Denk dat het meer vet is dan vlees... :-\
ik hoef ze ook niet meer van het IC. Had een keer 15 kg snippers waar ik 10 kg vet van weg kon gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door