Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#951087
We waren daarstraks op het strandje, en ik had Benthe al een paar keer zien trekken met haar achterpoot. Maar bikkel als ze is, rende ze iedere keer weer vrolijk weg als ik ernaar wilde kijken. Tot ik opeens een boel bloed zag, het drupte er echt uit. Ik ben met Beau inmiddels wel wat gewend aan sneeën in poten en gescheurde nagels e.d., maar dit bloedde wel erg hevig, dus toch maar even de DA gebeld. We konden meteen komen en waren meteen aan de beurt. Het is een flink diepe snee volgens hem, maar gelukkig zat er niets meer in. Dus de poot goed ingepakt, wat ik zelf om de 2 dagen moet vervangen. Verder moet ik haar rustig zien te houden  ::) en dan moet het vanzelf genezen.

Ze is nu erg zielig vindt ze zelf en ligt prinsesheerlijk te slapen op het grote kussen van Beau  :)
#951796
roefus schreef: Knuffel voor Benthe  :-*
Gaat het alweer 'n beetje?
Ja hoor, ze gedraagt zich keurig. Ze blijft netjes van het verband af, wat met Beau altijd wel een ander verhaal is  ::)

Ik heb gistermiddag 2 hondenschoentjes voor haar gekocht voor tijdens het wandelen, aangezien er een kleine week verband om haar pootje moet blijven. En dat gaat prima. Wel heeft ze (zoals verwacht) een beetje moeite om kalm aan te doen, maar ik hoop dan maar dat met het verband én de hondenschoentjes eromheen, de wond wel wat kan hebben. Vanavond gaan we het verband verschonen, dus dan kan ik meteen zien hoe de wond eruit ziet.

Benthe bedankt iedereen voor de knuffels, jullie krijgen allemaal een lief likje terug  :-*
#952335
Gisteravond het verband verschoond. Maar ik kon niet goed zien hoe de wond eruit zag (Arno was te laat thuis, dus moesten we het met kunstlicht doen  >:(). Vanmorgen tijdens het wandelen was het verband helemaal naar beneden gezakt, dus net weer maar ververst. Nu kon ik het wel goed zien; het is inderdaad een flinke snee. Hij staat ook een beetje open, nu snap ik ook waarom er zo lang verband omheen moet.

Maar Benthe heeft weer bewezen een echte scheet te zijn: zelfs in mijn eentje lukte het om het verband te verversen. Een nieuwe sok in vrolijke kleurtjes eromheen, en ze kan er weer even tegen  :D
#952467
[quote="Bernie"]
Wat een schat is die benthe ook. :-*
Hopelijk kan ze gauw weer lekker rennen.
[/quote]

Hahaha, rennen doet ze op 3 poten ook wel hoor  ;D Het is echt ongelofelijk hoe snel ze nog is, terwijl ze toch haar achterpoot ontziet. Als ik dan naar Beau kijk: als die iets mankeert, gaat hij meteen helemaal zielig lopen en doen (ach ja, het is en blijft een man he?  8))
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door