Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#926799
Ik heb voor de afwisseling maar eens een kruidencursus georganiseerd (had verder toch niets te doen 8) ). Dus voor de geïnteresseerden:

Met gepaste trots kan ik u melden dat we de eerste kruidencursus klaar hebben. Het wordt een afwisselende en echte doe-cursus. Het gaat om kruiden in onze omgeving, dus vrijwel alles is zelf te vinden/plukken.

We gaan de achtergronden van de kruidengeneeskunde bekijken, we leren iets over ontgiften en we gaan zelf op pad om kruiden te verzamelen, ze te drogen, olie te maken en zalf te maken. Het is niet specifiek afgestemd op dieren maar alles is toepasbaar op zowel mens als dier.

De cursus duurt drie dagen. Het zijn drie zaterdagen met enkele weken er tussen om de kruiden kans te geven te drogen of in de olie te trekken.

De kosten bedragen: €50,00 per dag of €135,00 voor alle drie de dagen, inclusief koffie, thee, lunch, reader en alles wat we maken.
De dagen zijn: 5 april, 26 april en 17 mei
Plaats: Dorpsstraat 15d, 6731 AS Otterlo
We kunnen niet meer dan 8 personen hebben, dus wees er snel bij!

Opgave via PB, e-mail of mijn nieuwe website: www.centrumoase.nl
Door conleeuw
#926804
Leuk initiatief tannetje. ik zou wel willen maar mijn agenda zit al aardig vol, jammer, mischien een volgende keer ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#926978
Wat leuk Tannetje, lijkt me heel interessant (en gezellig)! Helaas zijn mijn zaterdagen al druk bezet...
Door mcSnurk
#927001
oh wat leuk, kruiden, 1 van mijn verslavingen, helaas te ver weg.
Hier is een kruidenkwekerij in de buurt maar mijn man vond het niet leuk toen ik laatst vroeg of ik daar niet kon komen wonen :-[.
Misschien een piepklein receptje op internet zetten??? :)
Door mutsie
#927213
o, wat leuk. Ik heb net het boekje ontvangen ''uw hond natuurlijk gezond met kruiden'' van Ton Homans wat ik besteld had.

ik heb het ook altijd erg interessant gevonden.

ook ik moet nog even bekijken of het allemaal gaat.
De afstand valt best mee eigenlijk vanuit Lelystad

karin
Gebruikersavatar
Door Hitam
#927375
geer schreef: Tan, wat een leuk initiatief! En wat een leuke nieuwe site!
De site is nog niet af. Er moet nog heel veel informatie bij. Maar het nadeel van zelf doen is dat je er tijd voor moet hebben/maken.
Door geer
#928100
Hitam schreef: De site is nog niet af. Er moet nog heel veel informatie bij. Maar het nadeel van zelf doen is dat je er tijd voor moet hebben/maken.
Je weet RediGeertje te vinden he, als het nodig is! ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#928761
;) Had je goed gezien. De winkel is op nummer 15b en de cursusruimte op nummer 15d. Maar het is naast elkaar.
Door Jolly
#928770
Hitam schreef: ;) Had je goed gezien. De winkel is op nummer 15b en de cursusruimte op nummer 15d. Maar het is naast elkaar.
oww gelukkig ik dacht al dat ik een verkeerd adres had gedaan.
zou graag mee doen, maar kan helaas niet.
Later dit jaar kan zeker niet he?
Ach misschien doe je het volgend jaar ook nog eens.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#951021
Leuk! Erg enthousiaste mensen.
We zijn het bos in geweest en behalve de kruiden die we geleerd hebben, hebben we ook van alles meegenomen wat we niet kenden en gekeken wat we daarmee konden. Er ligt nu een en ander te drogen.
Over twee weekjes gaan we thee maken.
Door Jolly
#951259
wow dat klinkt idd heel erg gaaf, denk je hem nog een keer te gaan doen?
volgend jaar ofzo?
Lijkt me echt fantastisch om zo'n cursus te doen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door