Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wicka
#950009
Wicka is een week bij mijn ouders geweest toen ik in het ziekenhuis lag. Toen ze terug kwam was ze erg jeukerig en had ze 1 voorpootje stuk gelikt of gekloven. Ze was ook loops trouwens.

Ik weet dat het bij Bullen vaker voorkomt maar ik vind het niet prettig. Nu ze thuis is is het iets minder maar nog niet over ze blijft een plekje houden.
Ze krijgt voornamelijk Carnibest.

Iemand een idee of liever een oplossing??
Door Femke
#950092
Wicka schreef: Wicka is een week bij mijn ouders geweest toen ik in het ziekenhuis lag. Toen ze terug kwam was ze erg jeukerig en had ze 1 voorpootje stuk gelikt of gekloven. Ze was ook loops trouwens.

Ik weet dat het bij Bullen vaker voorkomt maar ik vind het niet prettig. Nu ze thuis is is het iets minder maar nog niet over ze blijft een plekje houden.
Ze krijgt voornamelijk Carnibest.

Iemand een idee of liever een oplossing??

Sja, wat is de oorzaak geweest van het likken? Is ze gaan likken omdat jij in het ziekenhuis was en zij uit logeren moest (stress) waardoor de huid kapot gegaan is?
Of is de huid gaan irriteren door bijvoorbeeld bepaalde grassen en is ze daarom gaan likken?
Het is een beetje een kip/ei verhaal.

Ik zou de poot goed inspecteren om te kijken of er geen grasaar o.i.d. in zit, dan even goed schoonmaken met waterstofperoxide ofzo, en dan een schoentje/sokje aandoen zodat het even rust krijgt. Als je erbij bent, dan kan de sok uit zodat het goed kan drogen.
En dan eerst aankijken of het weggaat als ze stopt met likken.
Door Lizzy
#950186
Wicka schreef: Wicka is een week bij mijn ouders geweest toen ik in het ziekenhuis lag. Toen ze terug kwam was ze erg jeukerig en had ze 1 voorpootje stuk gelikt of gekloven. Ze was ook loops trouwens.

Ik weet dat het bij Bullen vaker voorkomt maar ik vind het niet prettig. Nu ze thuis is is het iets minder maar nog niet over ze blijft een plekje houden.
Ze krijgt voornamelijk Carnibest.

Iemand een idee of liever een oplossing??

Oh jee, ik hoop dat alles goed met je is!

Heeft ze bij je ouders misschien ook koekjes of tussendoortjes gekregen waar ze niet goed op reageert? In dat geval zal het vanzelf minder worden, denk ik. Van de stress is ook goed mogelijk. Pootbijten is vaak gedraggebonden, zeg maar. Je zou eventueel ook iets op de poot kunnen smeren waardoor ze eraf blijft (omdat het goor smaakt). Want soms blijven ze het uit een soort gewoonte doen, terwijl er niks aan de hand is en de stress voorbij is. Er is een speciaal zalfje dat je kunt smeren waardoor honden van de huid/vacht afblijven maar ik weet even niet meer hoe het heet. Misschien dat iemand anders het weet?!

Wat krijgt ze naast de Carnibest? Je zou wat extra visolie kunnen geven. Pootlikken is soms ook een uiting van een allergie. En daar helpt visolie vaak goed bij.
Door Femke
#950251
Lizzy schreef: Oh jee, ik hoop dat alles goed met je is!

Heeft ze bij je ouders misschien ook koekjes of tussendoortjes gekregen waar ze niet goed op reageert? In dat geval zal het vanzelf minder worden, denk ik. Van de stress is ook goed mogelijk. Pootbijten is vaak gedraggebonden, zeg maar. Je zou eventueel ook iets op de poot kunnen smeren waardoor ze eraf blijft (omdat het goor smaakt). Want soms blijven ze het uit een soort gewoonte doen, terwijl er niks aan de hand is en de stress voorbij is. Er is een speciaal zalfje dat je kunt smeren waardoor honden van de huid/vacht afblijven maar ik weet even niet meer hoe het heet. Misschien dat iemand anders het weet?!

Wat krijgt ze naast de Carnibest? Je zou wat extra visolie kunnen geven. Pootlikken is soms ook een uiting van een allergie. En daar helpt visolie vaak goed bij.

Espree Wondcrème is ook vies (ik weet niet of je die bedoelt)
Door Bonny
#950416
[quote="Femke"]

Espree Wondcrème is ook vies (ik weet niet of je die bedoelt)
[/quote

Is het die zalf?  Heb hier ook zo'n kluiver, zou het ook wel willen proberen
Door Femke
#950467
Bonny schreef:
Espree Wondcrème is ook vies (ik weet niet of je die bedoelt)


Is het die zalf?  Heb hier ook zo'n kluiver, zou het ook wel willen proberen

deze is het:

Afbeelding

(sorry voor het kleine rotplaatje, kon niks groters vinden)
Ik vind 'm wel vreselijk duur.....
Laatst gewijzigd door Femke op ma 14 apr 2008, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bonny
#950543
Heb hem besteld, ja is wel duur. Wil het nu gewoon proberen. Denk soms dat het ook stress is.Na 2 eliminatie dieeten, denk ik soms dat er wat anders aan de hand is. Misschien moet ik bij haar het gedrag wel doorbreken.Weet het niet hoor, het blijft moeilijk  :-[
Door mcSnurk
#950548
Lizzy schreef:

Je zou wat extra visolie kunnen geven. Pootlikken is soms ook een uiting van een allergie. En daar helpt visolie vaak goed bij.
wat doet die visolie dan?
Door Wicka
#950575
Er zit geen grasaar oid tussen de tenen. Het zou kunnen dat ze tussendoortjes heeft gehad waar ze niet tegen kan. Ik geef zelf nl alleen gedroogde visjes, oren, rundvlees ed, geen granen toestanden dus. Ik zal het zo even aan mijn moeder vragen.
Ik heb een zalfje van de DA voor tussenteen exceem en dat lijkt de jeuk wat weg te nemen.
Ze krijgt wel af ent oe wat vis, maar ik zal even visolie halen. Verder verbied likken als ik het haar zie doen, maar ik zit er ook niet dag en nacht op.

Ik kijk het nog even een weekje aan en dan neem ik haar wel even mee naar de natuurgeneeskundige, kijken wat die kan vinden.

@Lizzy, ik heb vorig jaar juni een motorongeluk gehad en ze hebben dus de afgelopen keer de pennen uit mijn been gehaald.... dus het was niet zo heftig  ::)
Door Eef+Stippels
#950643
Je zou haast denken dat de jeuk van de stress komt (of van een verkeerde beloning). Ik zou zorgen dat ze niet verder aan haar pootje likt (schoentje of sokje lijkt met het handigst).  Je zou nog Puur Jeuk kunnen geven, bij jeuk door allergie en eczeem.
Door Wicka
#951047
Hitam schreef: Ik denk bij bullen met tussenteeneczeem het eerst aan een voedingsallergie. Heb je al een eliminatiedieet geprobeerd?
Nee heb ik nog niet geprobeerd. Is inderdaad ook nog een idee. Wat zou ik dan moeten geven? Alleen kip, of alleen rund?
Door Femke
#951058
Wicka schreef: Nee heb ik nog niet geprobeerd. Is inderdaad ook nog een idee. Wat zou ik dan moeten geven? Alleen kip, of alleen rund?

bij een eliminatiedieet geef je een diersoort wat je hond nog nooit heeft gehad (en het lijkt me vrij oonwaarschijnlijk dat je hond nog nooit kip of rund heeft gehad)
Meestal wordt eend of geit of paard gebruikt, soms struisvogel of hert.
Door Sabine Ooijen
#951693
Ik heb dit ook met mijn Franse Bull.Hij reageert o.a. op rijst.Dus tegenwoordig krijgt hij van carnibest de varianten waar geen rijst in zit (diabetes lam+eend+natuur en de light).En dat gaat prima.Verder heeft hij nog een aantal allergieen die niet te vermijden zijn (achter gekomen door een test) en daar krijgt hij medicijnen voor op basis van Chinese Kruiden.(te vinden op huisdierendokter.nl)
Ik hoop dat het bij jou zo'n vaart niet loopt,maar mocht hij blijven jeuken,kan je het altijd proberen.
Succes ermee :thumbsupup:
Groetjes!!
Door sandrra
#951756
Mazoe knabbelde en  likte ook altijd aan haar poten tijdens haar allergie aanvallen.
Soms leek het zelfs een gewoonte en riepen we altijd dat ze moest stoppen.
Mazoe krijgt levertraan door haar eten ipv visolie.

Beterschap

Groetjes Sandra en pootjes Mazoe & Khami
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door