Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Leonw
#950662
Timo heeft toch nog steeds wel rode huid, met name tussen zijn achter poten.
Ook heeft hij hier weer een klein plekje kapot gebeten. Het is minder dan het geweest is, maar ik dacht onderhand wel te mogen verwachten dat het nu over zou zijn. Of ben ik te optimistisch???
Zijn drollen zijn nu aan 1 stuk door perfect te noemen gelukkig.
Hij is nu bijna 4 weken rauw aan het eten. En sinds twee weken hiervan aan het barfen. Dus heel wat minder pens, en ook de kip heb ik sinds een week weggelaten. Want ik heb het idee dat kip ook jeuk veroorzaakt bij hem.
Zijn vacht is wel al beter en zachter geworden, maar hij heeft wel nog last van schilfertjes, met name op zijn rug.
Ook is hij inmiddels alweer bijgekomen. Ik weet niet hoeveel, maar zijn ribben zijn al niet meer erg zichtbaar, dus dat is ook al een goed teken

Wat denken jullie?
Zou hij nog steeds aan het ontgiften zijn???
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950715
kan best hoor, bij de ene hond duurt het langer dan bij de ander.
En aangezien je toch wel diverse verbeteringen ziet, hoop ik dat de rode huid ook snel minder wordt!
ellen
Door Leonw
#950846
Tsja, daar heb ik ook al aan gedacht.
Is alleen vervelend dat je er pas na 6 weken achter komt....
Als hij eenmaal "schoon" is, weet je wel meteen waar het van komt natuurlijk, als hij weer rood wordt...
Maar nu is het toch maar gissen.
Maar goed, ik ben toch wel erg blij dat we overgestapt zijn op barf!!!
Door Leonw
#950878
Nee, het is echt zijn huid.
Het is natuurlijk wel zo dat hij een overwegend witte vacht heeft, waardoor je alles natuurlijk beter ziet.
Door cindy1986
#950899
Ik weet niet wat je hond heeft, maar Rakker had ook rode plekken/bulten.
Het heeft wel een half jaar geduurd voordat alles weg was. Nu ziet ze er hartstikke goed uit en heeft ze vrijwel nooit meer jeuk en pijn.
Volgens mij verschilt het per hond, de ene is heel snel ontgift, bij de andere hond duurt het wat langer.
Door roefus
#950917
Misschien kan het helpen om wat extra visolie-capsules te geven?
Eventueel in combinatie met borage-olie?

Maar evengoed denk ik vaak....wacht gewoon eens even af.
Ik heb zelf geen ervaring met huidproblemen.
Maar toch al vaak gehoord dat het allemaal mindert, na verloop van tijd, als een hond wekenlang goed eet.
Door Femke
#950966
Leonw schreef: Nee, het is echt zijn huid.
Het is natuurlijk wel zo dat hij een overwegend witte vacht heeft, waardoor je alles natuurlijk beter ziet.
nee ik vroeg het even, omdat onze berner witte poten heeft, maar de vacht tussen zijn tenen is altijd rood. Dit komt doordat de vacht tussen zijn tenen wat langer nat blijft. Maar zijn huid is verder gezond.

Geef je al Chlorella?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door