Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Billie
#950354
Ms Parker heeft ernstige jeuk, jeuk aan haar pootjes (waar het begon) jeuk op haar buik, haar flanken en waar niet... droge rooie plekken die ze open krabt en soms gelig pus vertonen.
Omdat ik dacht aan voedsel allegie ben ik gestopt met het geven van kip (kreeg ze elke dag) en rund en even leek het beter te gaan, maar nu is het erger dan ooit.  Dat is het dus niet, of het moet zijn dat ze allergies is voor lam, geit en kalkoen.
Ik las iets dat Lizzy heeft geschreven over wolven die geen groente eten en meer last hebben van schurftige huid en vandaar dat ze nu meer groente krijgt(gaf ik haar niet echt veel van). Ze krijgt nu ook meer vis en eieren.  Elke dag visolie is ook nieuw.
Ze is niet ingeent, heeft geen wormenkuur gehad, heeft geen vlooien behandeling gehad, heeft/had geen vlooien. 
Ze is in bad geweest met water/ water en zout/ water en soapless soap...helpt allemaal tijdelijk
Iemand met een goed idee?  Arme hond wordt stapel gek, arme ik ook.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950365
Misschien een idee om eens een allergie test te laten doen?!
En als je er achter wilt komen of het aan 't eten ligt dan moet je 1 diersoort geven, dus enkel konijn of rund ed.En dat dan een poosje geven
Dan krijg je goed beeld van welke diersoort ze een allergie heeft.
Mij oudste hond heeft ook een allergie maar niet van het eten, die heeft het vooral in 't voorjaar van de stofjes(zeg maar een soort hooikoorts) en van huisstofmijt ed.
En anders zou je iets homeopatisch kunnen geven tegen de jeuk, prodier jeuk bv.
En nog een tip, ik zou ze niet wassen.
ellen
Gebruikersavatar
Door Billie
#950371
Allergie test heb ik hier al naar gevraagd, gaat me enorm veel geld kosten (hond onder narcose, ben ik ook al helemaal geen voorstander van) en geen enkele garantie op een resultaat...dus dat gaat niet door.  1 dier soort is te doen maar omdat ik heb gehoord dat kip en rund het meest voorkomend is, heb ik dat eerst uitgesloten.
Wassen, tja, das nu echt het enige wat haar verlichting geeft, gewoon in het water koelt haar velletje enorm af. Ik ben bang dat het geen voedsel allergie is maar iets, net als jouw hond vanaalst, dat van buiten komt.  Londen is een erg smerige stad.....helaas
Door Lizzy
#950500
Dit kan een voedselallergie zijn. Het kan ook een allergische reactie op iets anders zijn. Ja, eigenlijk kan het zoveel zijn... Dat is altijd zo vervelend met huidproblemen en jeuk....

Het is jammer dat je geen eliminatie-dieet kunt doen met 1 vleessoort die ze nog nooit eerder heeft gehad. Want dat is de enige manier om uit te vinden of het van het voedsel komt.

Heb je misschien een holistisch DA waar je naar toe kunt? Sinds wanneer is het nou precies erger geworden? Sinds je die andere vleessoorten bent gaan geven? Sinds je meer groente, vis, eieren en visolie bent gaan geven?
Door Connys
#950547
Ik heb het ook ooit meegemaakt en is vreselijk, hier kwam het door het middel waar ik de vloer mee dweilde.
Kijk dat ook eens na, wasmiddel/ schoonmaakmiddel?.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950621
Billie schreef: Allergie test heb ik hier al naar gevraagd, gaat me enorm veel geld kosten (hond onder narcose, ben ik ook al helemaal geen voorstander van) en geen enkele garantie op een resultaat...dus dat gaat niet door.  1 dier soort is te doen maar omdat ik heb gehoord dat kip en rund het meest voorkomend is, heb ik dat eerst uitgesloten.
Wassen, tja, das nu echt het enige wat haar verlichting geeft, gewoon in het water koelt haar velletje enorm af. Ik ben bang dat het geen voedsel allergie is maar iets, net als jouw hond vanaalst, dat van buiten komt.  Londen is een erg smerige stad.....helaas
maar waarom moet je hond onder narcose voor een allergie test?
Je kan toch ook bloed afnemen?
En ik zou als ik jouw was en net wat lizzy zegt het in de homeopathie gaan zoeken.
Misschien kan je de jeukplekjes met wat kalmerende zalf insmeren zoals calendulazalf.
ellen
Door Eef+Stippels
#950628
Ik zou een eliminatiedieet gaan doen, daarnaast evt een natuurlijk wasmiddel/reinigingsmiddel gaan gebruiken (Ecover) en je zou Puur Jeuk kunnen gaan gebruiken, misschien dat dat ook wat verlichting geeft... Op de jeukplekken zou je groene os zink/zwavelpasta kunnen gebruiken...
Gebruikersavatar
Door Billie
#950670
Ja Lizzy en dat is het lastige dat het allebei kan zijn. 
Toen ze nog brokken at had ze eigenlijk aldoor last van jeuk en onstoken oren (gelukkig zijn die schoon) en toen we gingen barfen waren alle problemen opgelost, dacht ik. 
Zo'n 5 weken geleden begon de jeuk, eerst alleen pootjes dus ik dacht aan iets in het gras maar het bleef niet bij pootjes.  Dus toen dacht ik aan voer, kip en rund weggelaten en dat leek even te werken, maar dat was het dus ook niet. 
Ze heeft altijd alles gegeten wat ze nu ook krijgt, maar ik heb meer groente toegevoegd en ben visolie regelmatiger gaan geven.  Eieren zijn biologies en ben van 2 naar 3 per week gegaan.

Er is eigenlijk geen vleessoort (behalve misschien struisvogel of zo iets) die ze nooit gegeten heeft.  Eend heeft ze niet regelmatig gehad dus dat zou ik kunnen proberen.  Zou dat het proberen waard zijn? 

Waarom een hond onder narcose moet voor die testen?  Ik weet het niet, dat is wat ze hier doen en aangezien ik geen enkele garantie krijg dat ze iets vinden (ben bij 3 verschillende DA's geweest) wil ik niet doen.
Ik ga zometeen calendula zalf kopen en zal dat proberen. 

We hebben ook geen andere middelen gebruikt om de vloer te wassen of haar bed.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950719
wel raar dat 5 weken geleden de jeuk is begonnen, dan denk ik toch dat het iets te maken heeft met buitenaf, zeg maar met de outdoor stoffen.
Kan je niet aan iets homeopatisch komen--voor tegen de jeuk?
zelf geef ik de honden en dan in het bijzonder weirdo zeewier door zijn voer en ik moet zeggen dat ik dat beter vindt dan visolie--maar dat is persoonlijk.
Ik hoop dat je er snel achter bent waardoor de jeuk is.
ellen
Door tt-tjes
#950798
Billie schreef: Waarom een hond onder narcose moet voor die testen?   
Welke allergietest doen ze dan bij jullie? Als je een bloedtest laat doen hoeft je hond niet onder narcose, dat doen ze volgens mij alleen bij de priktest.
Door claudiaB
#950852
tt-tjes schreef: Welke allergietest doen ze dan bij jullie? Als je een bloedtest laat doen hoeft je hond niet onder narcose, dat doen ze volgens mij alleen bij de priktest.
Chico heeft vorige week een priktest gehad zonder narcose!!  hij had van het prikken weinig last. Daarna 20 min. met hem gewandeld.  er wel voor zorgen dat tie niet krabt. en daarna word het resultaat bekeken.
Door mutsie
#950873
Het kan inderdaad zoveel zijn.
Ik werd er ook gek van, en een hele rode huid en maar krabben.

Kan je niet gewoon een afkrabsel laten maken van de huid? Dat kan ook zonder narcose.

Mijn honden hadden ook een of andere schimmelinfectie. met Stronghold was het zo over.

Karin
Gebruikersavatar
Door Billie
#950939
Ik weet niet wat ze hier doen, ik heb het niet laten doen......

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal en ik hoop dat het iets in de lucht was/is.  Vanavond calendula op haar jeuk buik gegeven en dat schijnt te helpen, duimen maar.
Door Lizzy
#950977
Ik zou even helemaal met ei stoppen. Wie weet zit ut 'm daar in. Er zijn honden die niet goed op ei reageren. Verder weet ik niet wat je in je groentemix stopt? Ik zou absoluut geen tomaat, geen paprika en geen aubergines geven (groente uit de nachtschade familie). Er zijn honden die daar jeuk van krijgen. Misschien moet je ook even helemaal met de visolie stoppen. Normaalgesproken helpt visolie uitstekend bij huidproblemen maar, jij zal net een hond hebben die allergisch is voor vis. Ik zou even helemaal terug gaan op een heel simpel barfmenu. Vleesbot, vlees, orgaanvlees en wat groente en verder niks. Ook geen zuivel. En dan eens kijken hoe het gaat. Als het wat beter zou gaan, dan voeg je op een gegeven moment een ei toe. Verder niks. En wacht je een week lang de reactie af. Dan voer je in 1 week 2 eieren en wacht je weer een week de reactie af. Zo kun je mogelijk achterhalen of het van het ei was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door