Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Allegra
#950315
Beste Barfers,
Alhoewel ik (helaas :-[) niet een echte barfer ben - ik geef mijn honden vers vlees pens en af en toe een zalmkop- zou ik toch graag jullie mening willen hebben over het volgende.
Sinds ruim een week doe ik bij iedere maaltijd een halve winterpeen (geraspt) door het voer van mijn bruine dobermann reu van 11 maanden. Ik doe dit om de kleur van zijn (mooie) bruine vacht nog sprekender te maken.
Nu las ik op het forum dat veel koolhydraatrijk voedsel ook nadelen heeft (darmontsteking?)
Nu mijn vraag: zijn er ook eventuele nadelen aan het toevoegen van winterpeen/wortel (geraspt)? Ik geef dus in totaal 1 winterpeen per dag.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes
Nicole
Door dorinekok
#950325
ik zou denken dat een halve wortel per dagt wel wat veel is. Maar verder denk ik dat het niet veel kwaad kan. Ook niet veel goed trouwens. En alleen voor de kleur van een hond zou ik het niet zo overvloedig geven. Maar misxchien hebben anderen nog wel meer onderbouwde meningen...
Door 202Spots
#950331
Winterpeen is wel errug groot toch?
Ik zou niet meer dan 'n halve per dag geven,
'n beetje kelp/zeewier door het eten is ook heel goed voor de vacht mooi te maken ;)
Door 202Spots
#950336
dorinekok schreef: hi hi, ze geeft ook een halve per dag!
2x per dag 'n halve ;)
[Ik geef dus in totaal 1 winterpeen per dag.
/quote]
Door Allegra
#950339
Bedankt voor jullie reacties.
Ja, ik geef altijd nogal gauw overvloedig (ook mijn eigen maaltijden zijn vaak vrij spicy :D).
Zo wil ik bijvoorbeeld geen chemische anti-vlooienmiddelen meer gebruiken, dus geef ik ze iedere dag 1 teentje knoflook door hun voer. Maar nu had gelezen dat dat ook te veel is. 2 tot 3 keer per week 1 teentje is voldoende?
En wat betreft het ontwormen....... 1x per week 1 uitje door het voer?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950347
Allegra schreef: Bedankt voor jullie reacties.
Ja, ik geef altijd nogal gauw overvloedig (ook mijn eigen maaltijden zijn vaak vrij spicy :D).
Zo wil ik bijvoorbeeld geen chemische anti-vlooienmiddelen meer gebruiken, dus geef ik ze iedere dag 1 teentje knoflook door hun voer. Maar nu had gelezen dat dat ook te veel is. 2 tot 3 keer per week 1 teentje is voldoende?
En wat betreft het ontwormen....... 1x per week 1 uitje door het voer?
geen ui door het voer!!!!!En sinds wanneer is dat goed om te ontwormen.........
en zeewier is id heel goed voor de vacht, dat zou ik eerder doen dan een winterpeen.
ellen
Door Allegra
#950355
vanaalst schreef: geen ui door het voer!!!!!En sinds wanneer is dat goed om te ontwormen.........
en zeewier is id heel goed voor de vacht, dat zou ik eerder doen dan een winterpeen.
ellen
Geen ui...? tja ik ben geen barfer.... ik wist niet dat dat niet goed is. Vroeger deden mijn ouders regelmatig een gesneden uitje door het voer van hun toenmalige dober (tegen de wormen). Hij was nooit ziek, kerngezond en is op een respectabele leeftijd van 13 jaar overleden. Vandaar dat ik dacht er goed aan te doen om op een dergelijke (niet-chemische) wijze te ontwormen.
Maar knoflook dan..... is van dezelfde "familie" als ui, mag dat wel als preventie tegen vlooien?
Door 202Spots
#950356
Allegra schreef: Bedankt voor jullie reacties.
Ja, ik geef altijd nogal gauw overvloedig (ook mijn eigen maaltijden zijn vaak vrij spicy :D).
Zo wil ik bijvoorbeeld geen chemische anti-vlooienmiddelen meer gebruiken, dus geef ik ze iedere dag 1 teentje knoflook door hun voer. Maar nu had gelezen dat dat ook te veel is. 2 tot 3 keer per week 1 teentje is voldoende?
En wat betreft het ontwormen....... 1x per week 1 uitje door het voer?
Grote maat hond zou 1 teentje kunnen, maar 1/2 teentje per dag is ook goed..

Fresh crushed garlic (no more than 1/2 to 1 small clove per 20 lbs of body weight daily)


Neuu GEEN uien!!
Er is wel deze knoflook kuur met veel knoflook..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 799.0.html
Door 202Spots
#950361
Allegra schreef: Geen ui...? tja ik ben geen barfer.... ik wist niet dat dat niet goed is. Vroeger deden mijn ouders regelmatig een gesneden uitje door het voer van hun toenmalige dober (tegen de wormen). Hij was nooit ziek, kerngezond en is op een respectabele leeftijd van 13 jaar overleden. Vandaar dat ik dacht er goed aan te doen om op een dergelijke (niet-chemische) wijze te ontwormen.
Maar knoflook dan..... is van dezelfde "familie" als ui, mag dat wel als preventie tegen vlooien?
Hier eerder over uien en knoflook, door Lizzy geschreven:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... l#msg14056
Door Allegra
#950362
Bedankt voor jullie reacties,
Zo zie je maar weer.... jullie hebben met een echte leek te maken. Ik ben daarom ook blij dat ik mijn vragen aan jullie heb voorgelegd, anders was ik zeker op dezelfde wijze gaan doorrommelen. Ik moet gewoon vaker op het forum kijken..... :-[
Door 202Spots
#950364
Allegra schreef: Bedankt voor jullie reacties,
Zo zie je maar weer.... jullie hebben met een echte leek te maken. Ik ben daarom ook blij dat ik mijn vragen aan jullie heb voorgelegd, anders was ik zeker op dezelfde wijze gaan doorrommelen. Ik moet gewoon vaker op het forum kijken..... :-[
Vragen mag ook! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door