Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ellen44
#950263
Hallo Allemaal

Ik heb een bordeauxdog pup die ik op dit moment brokken geef omdat dit het advies is van de fokker. Wel is hij een voorstander van vers vlees en mijn pup is dan ook al 3x per week vers vlees gewend. De brokken zijn voor de groei...zodat we zeker weten dat hij niets tekort komt.

Mijn andere honden zitten op barf/kvv en daar gaat het supergoed mee.

Wel merk ik dat Jake...mijn pup.... de brokken niet zo geweldig vindt.
Ik overweeg dan ook barf/kvv maar ik wil er 100% zeker van zijn dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft voor zijn groei.

Hebben jullie tips en advies voor mij? Heeft Jake dan extra vitamines en/of beendermeel nodig door het vlees?

Wat kan ik hem dan het beste geven?

Graag jullie hulp...

Groetjes Ellen :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#950264
een advies: Brokken weg en helemaal overzetten op versvlees. Als je een compleet KVV geeft krijgt hij alles binnen wat hij nodig heeft! Ook als je een goed barf-menu in elkaar draait komt ie echt niets te kort. En je hond zal waarschijnlijk veel mooier gelijkmatiger groeien dan op brok.
Laatst gewijzigd door Dian op zo 13 apr 2008, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#950266
Zelfde advies: laat de brokken maar weg. In kvv (compleet) zit alles wat een hond nodig heeft, dus hij komt niets tekort. De brokken zijn dus absoluut niet nodig.
Door tiny
#950275
Helemaal mee eens met bovenstaande adviezen. Weg met de brok en echt voer gaat geven. ;D
Door cathrien
#950283
Ik ben het volledig eens met de vorige schrijvers. ;)
Door audier
#950295
Mijn eerste bordeauxdog was groot geworden met brok. Dan weer was de voorkant laag en de achterkant hoog. Dan weer precies andersom..dan had ie ineens een hele grote kop vergeleken z'n lijf. Dan stond ie weer heel hoog op z'n poten. Uiteindelijk toen ie volwassen was, was hij veel te hoog. Ver boven de "toegestane" hoogte. Mijn tweede bordeauxdog is groot geworden met kvv. Nu eet hij barf. Hij is nooit ongelijk geweest of ineens doorgeschoten in groei of iets dergelijks. Hij is gewoon heel gelijkmatig opgegroeid..Hij is nu een prachtig(vinden wij) exemplaar en hebben verder nooit iets van klachten met hem terwijl een bd toch best gevoelig is voor het een en ander.
Door Nynke
#950313
ook ik ben het met de bovenstaanden eens, geef die brokken maar aan het asiel  :D :D
Door Ellen44
#950333
;D ik ben blij met deze reacties, maar toch moeten jullie mij eens uitleggen hoe dat nou zit met kalk....zit er echt genoeg in?
Is een toevoeging van beendermeel of gistocal o.i.d. echt niet nodig?
Kan ik die kleine af en toe kippenekjes geven? Lekker voor erbij??

Wat kan ik hem allemaal geven?
Door dorinekok
#950340
als je volledig barft krijgt je hond alles wat het nodig heeft. Ik zat een tijdje geleden zelf ook ineens te twijfelen maar het is echt niet nodig. Maar dan moet je dus wel volledig barfen of kvv geven en dan krijgt je hond 50% vleesbot en dat is dan als calciumbron voldoende.
Vervelend hè als je er ineens zo onzeker van wordt?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#950348
brokken weg en lekker gaan barfen of kvv geven.
Kvv is volledig, dus echt niets bijvoegen in de vorm van gistocal!
ellen
Door Nynke
#950359
ik geloof niet dat toevoegingen nodig zijn of goed zijn. In botten zit genoeg kalk.
Door audier
#950373
Ik heb nu 2 pups ...1 is nu 8 maanden en barft vanaf 5 maanden en 1 is nu bijna 6 maanden en barft vanaf 4 maanden. Ik geef er niets bij. En ik dacht ook dat ze meer calcium nodig hadden dan een volwassen hond maar niet dus....heb het hier ook gevraagd en als je tussen de 40 en de 50% vleesbot gaat zitten dan is dat ok. Het gaat ook prima met ze....ze gaan uit hun dak als ze eten krijgen en dat heb ik hier ook wel eens anders gezien ;)
Door Ellen44
#950378
::) Ik ben er echt wat onzeker over, terwijl mijn 2 andere honden kvv/barf krijgen. Dit bevalt uitstekend en ik ben er ook van overtuigd dat ze fantastisch voer krijgen, alleen een pup is anders....dacht ik. Ik ben er echt onzeker over, maar ik krijg zulke positieve reacties dat de keus makkelijk is.

Hij kan toch gewoon kippenek eten?
Door audier
#950380
Tuurlijk.......aten ze hier ook...en nog...de eerste 2 keer heb ik ze platgeslagen maar daarna niet meer want het ging eigenlijk heel goed. Daarna heb ik ook kipkarkassen gegeven en konijnkarkassen. Dat gaat ook prima met een pup vond ik. Als dat goed gaat eten ze al vrij snel van alles en nog wat.
Door Ellen44
#950383
kippenekken vinden ze hier heerlijk, maar karkassen dat eten ze echt niet ook niet als ik het kleiner maak...ze eten het dus echt niet...... vandaar de nekken die vinden ze heerlijk...

Ben benieuwd of de pup last krijgt van zijn darmen.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door