Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tammy
#950001
Ik heb dus een probleem met onze CC.
Hij heeft een darmaandoening LPE genaamd en een allergie aan granen, waardoor hij nu al vanaf begin maart op Barf staat. Hij kreeg vanaf half februari alles gemalen (groente, orgaan, vlees met bot en zalmolie).

Hij krijgt dus 3 keer per dag ongeveer 300 gr. kippennekken, met 200 gr vlees erbij (ene keer spiervlees, dan orgaan, dan pens, soms ook strot).
Nu zit hij met enorm veel verkalking in de darmen, zo een goede 3/4 van het darmkanaal is aangetast. (door de lpe? Door teveel bot? Volgens de da door combinatie van de 2). Waardoor hij met een serieuse verstopping zit; hij poept momenteel enkel bruin water met zuiver bloed bij.

Nu vroeg ik mij af:
1) Wat is jullie mening omtrend zijn samengestelde menu?
2) Kan het kwaad hem bv. 1à2 keer per week een kippenkarkas bij te geven?
3) Is er hier iemand wiens hond ook LPE heeft?
Laatst gewijzigd door Tammy op ma 14 apr 2008, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evenstar
#950005
geef je geen groenteprak dan dat bevat ook vezels of groffe zeewier werkt ook goed om verstopping te verkomen
Door Tammy
#950006
Hij krijgt 1 maal in de week, meestal op de pensdag groentenpap bij, en 1 keer in de week (meestal op de orgaandag) krijgt hij kefir bij.
Blijkbaar zal ik meer groentenpap moetten geven, aangezien hij nu met een serieuse verstopping zit.
Door Lizzy
#950010
Tammy schreef: Ik heb dus een probleem met onze CC.
Hij heeft een darmaandoening LPE genaamd en een allergie aan granen, waardoor hij nu al vanaf half februari op Barf staat.

Hij krijgt dus 3 keer per dag ongeveer 300 gr. kippennekken, met 200 gr vlees erbij (ene keer spiervlees, dan orgaan, dan pens, soms ook strot).
Nu zit hij met enorm veel verkalking in de darmen, zo een goede 3/4 van het darmkanaal is aangetast. (door de lpe? Door teveel bot? Volgens de da door combinatie van de 2). Waardoor hij met een serieuse verstopping zit; hij poept momenteel enkel bruin water met zuiver bloed bij.

Nu vroeg ik mij af:
1) Wat is jullie mening omtrend zijn samengestelde menu?
2) Kan het kwaad hem bv. 1à2 keer per week een kippenkarkas bij te geven?
3) Is er hier iemand wiens hond ook LPE heeft?
Wat bedoel je met 'verkalking in de darmen"?

Kun je vertellen hoeveen % vleesbot je voert?

Ik vind bruin water met zuiver bloed erbij nou niet echt klinken als een serieuze verstopping, eerlijk gezegd. Je bent hiermee naar de DA geweest en die heeft dat gezegd? En wat heeft hij gezegd dat je nu moet doen?

1)Je menu heb ik wat vragen over: voer je alleen kippennekken? Nooit een ander vleesbot? En voer je nou 3 x 300 gram + 3 x 200 gram per dag dus in totaal 1500 gram? Of anders? Hoe vaak per week voer je dan spiervlees en hoe vaak orgaanvlees? En wat voor orgaanvlees voer je? Ik kan niks zinnigs over je menu zeggen als ik niet exact weet wat je voert en hoeveel...

2)Dat ligt eraan. Ik zou toch zeker 30% vleesbot blijven voeren. Misschien moet je het malen?

3)Er zijn wel mensen die een hond hebben/hebben gehad met LPE. Tik anders lymfo plasmacellulaire enteritis in op barfplaats, dan zie je al een aantal topics hierover.
Door Tammy
#950036
Lizzy schreef: Wat bedoel je met 'verkalking in de darmen"?

Kun je vertellen hoeveen % vleesbot je voert?

Ik vind bruin water met zuiver bloed erbij nou niet echt klinken als een serieuze verstopping, eerlijk gezegd. Je bent hiermee naar de DA geweest en die heeft dat gezegd? En wat heeft hij gezegd dat je nu moet doen?

1)Je menu heb ik wat vragen over: voer je alleen kippennekken? Nooit een ander vleesbot? En voer je nou 3 x 300 gram + 3 x 200 gram per dag dus in totaal 1500 gram? Of anders? Hoe vaak per week voer je dan spiervlees en hoe vaak orgaanvlees? En wat voor orgaanvlees voer je? Ik kan niks zinnigs over je menu zeggen als ik niet exact weet wat je voert en hoeveel...

2)Dat ligt eraan. Ik zou toch zeker 30% vleesbot blijven voeren. Misschien moet je het malen?

3)Er zijn wel mensen die een hond hebben/hebben gehad met LPE. Tik anders lymfo plasmacellulaire enteritis in op barfplaats, dan zie je al een aantal topics hierover.
Met verkalingen bedoel ik, verkalking  van de darmwand, er is gisteren met spoed een RX van zijn buik genomen en daar zag je het dus héél duidelijk op (witte aanslag op rx te zien).

hoeveel % vleesbot ik geef, hij krijgt iedere maaltijd 70% kippennekken.

Volgens de DA moest ik hem laxeermiddel geven, antibiotica, en een dag of 3 geen bot meer.
en is het inderdaad een verstopping (vernauwing) door de verkalkingen.

1) ik voer buiten kippennekken enkel runderstrot (maar is geen bot, is kraakbeen hé, als ik het goed voorheb) en staart van rund of kalf
Hij krijgt in totaal 1500gr per dag, hij krijgt 3 keer in de week een spierdag, dus 1200 gr spier in een week, en 1 keer in de week een orgaandag (lever, nier, of long krijgt hij dan);
1 pensdag (met groentenmix erbij), 1 dag strotdag, en 1 dag staartvlees (staart van koe of kalf).
Zal es kijken bij de topics over LPE.
Door Lizzy
#950057
Tammy schreef: Met verkalingen bedoel ik, verkalking  van de darmwand, er is gisteren met spoed een RX van zijn buik genomen en daar zag je het dus héél duidelijk op (witte aanslag op rx te zien).

hoeveel % vleesbot ik geef, hij krijgt iedere maaltijd 70% kippennekken.
Dus 70% vleesbot in totaal? Mag ik vragen waarom je besloten hebt om zoveel kippennek te geven? 70% is teveel. Ik zou eerder maximaal 40% gaan voeren en ik zou je aan willen raden om ook andere vleesbotsoorten te gaan voeren. En ik zou ze voorlopig maar even gaan malen.
Volgens de DA moest ik hem laxeermiddel geven, antibiotica, en een dag of 3 geen bot meer.
en is het inderdaad een verstopping (vernauwing) door de verkalkingen.
Drie dagen geen bot is geen probleem.
1) ik voer buiten kippennekken enkel runderstrot (maar is geen bot, is kraakbeen hé, als ik het goed voorheb) en staart van rund of kalf
Hij krijgt in totaal 1500gr per dag, hij krijgt 3 keer in de week een spierdag, dus 1200 gr spier in een week, en 1 keer in de week een orgaandag (lever, nier, of long krijgt hij dan);
1 pensdag (met groentenmix erbij), 1 dag strotdag, en 1 dag staartvlees (staart van koe of kalf).
Zal es kijken bij de topics over LPE.
Je voert dus eigenlijk kip en rund? Ik zou dat zeker gaan uitbreiden met tenminste nog 2 diersoorten want twee is wel erg weinig. En ik zou wat meer groente gaan voeren. Elke dag een beetje. En misschien niet geheel onverstandig om er probiotica bij te gaan geven.
Door Tammy
#950075
Dus 70% vleesbot in totaal? Mag ik vragen waarom je besloten hebt om zoveel kippennek te geven? 70% is teveel. Ik zou eerder maximaal 40% gaan voeren en ik zou je aan willen raden om ook andere vleesbotsoorten te gaan voeren. En ik zou ze voorlopig maar even gaan malen.
als ik het goed voorheb, is het geen 70% maar 23% (doordat kippennek maar voor 1/3 uit bot bestaat)
Je voert dus eigenlijk kip en rund? Ik zou dat zeker gaan uitbreiden met tenminste nog 2 diersoorten want twee is wel erg weinig. En ik zou wat meer groente gaan voeren. Elke dag een beetje. En misschien niet geheel onverstandig om er probiotica bij te gaan geven.
inderdaad, kip en rund.
Zal es kijken waar ik aan schaap, geit en vis geraak.
Pobiotica, welke middelen worden daar onder verstaan?
Laatst gewijzigd door Tammy op ma 14 apr 2008, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#950093
Tammy schreef: Dit is op aanraden van de fokker gebeurd, hij is daar namelijk anderhalve maand geweest i.v.m darmproblemen.inderdaad, kip en rund.
Zal es kijken waar ik aan schaap, geit en vis geraak.
Pobiotica, welke middelen worden daar onder verstaan?
probiotica kan je bij de drogist kopen. Het zijn goede darmbacteriën in een capsule.
Beterschap met je hond  :-* :-*
Door Lizzy
#950567
Tammy schreef: als ik het goed voorheb, is het geen 70% maar 23% (doordat kippennek maar voor 1/3 uit bot bestaat)inderdaad, kip en rund.
Zal es kijken waar ik aan schaap, geit en vis geraak.
Pobiotica, welke middelen worden daar onder verstaan?
Volgens mij praten we over 2 verschillende dingen. Jij praat over bot en ik over vleesbot. Volgens mij voer je 70% vleesbot. En kippennek bestaat voor ongeveer 50% uit bot en 50% uit vlees. Je voert dan 35% kaal bot. En dat is teveel. Laat er ietsjes meer vlees aan zitten dan bot, voer je volgens mij nog steeds zo'n 30% kaal bot en dat vind ik nog steeds erg veel. Bovendien vind ik het erg eenzijdig (te eenzijdig) alleen kippennek als vleesbot.
Door Tammy
#950592
Lizzy schreef: Volgens mij praten we over 2 verschillende dingen. Jij praat over bot en ik over vleesbot. Volgens mij voer je 70% vleesbot. En kippennek bestaat voor ongeveer 50% uit bot en 50% uit vlees. Je voert dan 35% kaal bot. En dat is teveel. Laat er ietsjes meer vlees aan zitten dan bot, voer je volgens mij nog steeds zo'n 30% kaal bot en dat vind ik nog steeds erg veel. Bovendien vind ik het erg eenzijdig (te eenzijdig) alleen kippennek als vleesbot.
Ahzo, hij heeft nu sinds gisteren geen bot meer gegeten (wel aangeboden maar niet willen opeten),ik zal je eventjes PB'en.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door