Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Janne
#949961
Hoi,

Ik heb mijn honden nu al bijna een jaar op kvv. De eerste maanden heb ik alleen Carnibest gegeven, en sinds een paar mnd ben ik herby er bij gaan geven. Nu zijn de prijzen van herby aanzienlijk lager dan de prijzen van carnibest en met de 3 honden die ik heb is dat natuurlijk heel aanlokkelijk.

Ze eten hier op het moment zo'n 60% carnibest en 40% herby, en dan van herby de beide vleesmixen, botmixen.
Daarnaast krijgen ze regelmatig wat kippenkarkassen, kippennekken, kippen poten, knars, soms een runderstrot.
Yoghurt, eitje, zalmolie enz. en evt wat restjes van de groenten vd tafel.

maar hoe zit het nu als ik volledig herby wil gaan geven dus de veelsmixen, botmixen en evt de nieuwe vismix,
Moet ik dit dan gaan aanvullen met groentenmixen om het volledig te krijgen? En zoja met wat voor groentenmixen want daar ben ik helemaal niet in thuis.

Gr Rianne
Door arja
#949978
Je kan ook nog Kivo kompleet geven, ik weet niet waar je woont, dat kost 56 euro voor 48 kilo en is een prima kvv. :)  :) Ik geef kivo, herby, bibi, en smuldier kompleet, afgewisseld en dat gaat prima ;)
Door ~Joke~
#949984
Om het volledig te krijgen zul je ook orgaanvlees moeten voeren. Herby alleen, is geen volledig voer.
Zelf gebruik ik de botmixen en daar voeg ik gesneden geit, paard, lam, struis, hert of haas aan toe. Het orgaan vlees en de pens wat ik gebruik zijn van geit, lam en paard afkomstig. Verder krijgen ze bij mij groentemix van wisselende samenstelling. Eens per week vette vis. Je zult in het forum vast wel ergens een 'recept' van groentemix kunnen vinden
Hoe ik mix maak staat op deze pagina:
http://www.border-terriers.nl/border-te ... arfnl.html
Door Janne
#950012
Hey, nou dat zit in ieder geval ook in de buurt die kivo kan geen prijzen vinden op de site zal eens contact op nemen.

Maar hoe ziet kivo er uit? net als carnibest gemalen vlees of bv zoals duck want duck vind ik er niet uit zien als vlees...
Door audier
#950226
Hier ook nooit problemen met kivo gehad...onze bordeauxdog is er groot mee geworden. Nu eten ze het niet meer omdat ze alle 4 volledig barfen maar als ik weer kvv zou moeten geven dan gaf ik weer kivo ;)
Door ulla
#950249
[quote="Janne"]
Hoi,

Ik heb mijn honden nu al bijna een jaar op kvv. De eerste maanden heb ik alleen Carnibest gegeven, en sinds een paar mnd ben ik herby er bij gaan geven. Nu zijn de prijzen van herby aanzienlijk lager dan de prijzen van carnibest en met de 3 honden die ik heb is dat natuurlijk heel aanlokkelijk.

Ze eten hier op het moment zo'n 60% carnibest en 40% herby, en dan van herby de beide vleesmixen, botmixen.
Daarnaast krijgen ze regelmatig wat kippenkarkassen, kippennekken, kippen poten, knars, soms een runderstrot.
Yoghurt, eitje, zalmolie enz. en evt wat restjes van de groenten vd tafel.

maar hoe zit het nu als ik volledig herby wil gaan geven dus de veelsmixen, botmixen en evt de nieuwe vismix,
Moet ik dit dan gaan aanvullen met groentenmixen om het volledig te krijgen? En zoja met wat voor groentenmixen want daar ben ik helemaal niet in thuis.

Gr Rianne
[/quote]

Is Herby wel te knagen voor je honden. ;D

Geintje hoor, maar ik schoot enorm in de lach. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door