Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door henneke
#949843
potverdorie Bo is ergens in getrapt op het speelveld en heeft er een beste snee aan over gehouden aan zijn achterpoot net boven zijn kussen .
snel richting da geweest omdat het flink week en bloedde als een rund natuurlijk .
Hij heeft nu 8 nietjes erin en een drukverband eromheen kreeg een injectie amoxicilline en een injectie Rimadyl en voor 5 dagen Clavubactin mee .

ik heb hier thuis nog Salisprin staan zou ik dat de aankomende dagen kunnen geven tegen de evt pijn / ongemak ?
ik wil daar dan morgenochtend mee starten omdat hij nu redelijk pijnvrij is door de Rimadyl .
Door Jolly
#949845
jeetje zeg, het is wel een da's weekend voor velen he.

(ff gauw afkloppen)

sterkte met Bo,
Op je vraag kan ik geen antwoord geven, sorry
Door henneke
#949862
Sonja schreef: Ai, dat klinkt niet lekker.
Bloedt het nog?
nee zo te zien bloed het niet meer , we zijn erachter waar hij in is getrapt er lagen een paar stukken van een ingegooide ruit ( met dank aan de jongeren )
voor vannacht hou ik het drukverband erom en morgenochtend kijken we er weer naar hopelijk blijft het dan dicht zitten zo niet dan moet er alsnog gehecht worden .
hij ligt nu heel zielig te zijn op de bank  :'( maar als de deurbel gaat moet hij er nog wel al hinkend op af natuurlijk  ;D
Door Elise
#949865
Arme Bo, hoop dat hij er niet teveel last van heeft. Geef hem maar een lekkere knuffel.
Ben je trouwens wel lekker mee, glas op een speelveld... >:(
Gebruikersavatar
Door Dian
#949868
Lekker handig glas op een speelveld >:( Geef Bo maar een dikke knuffel en hopelijk blijft het met de nietjes goed zitten :-* :-*
Door henneke
#949877
Elise schreef: Arme Bo, hoop dat hij er niet teveel last van heeft. Geef hem maar een lekkere knuffel.
Ben je trouwens wel lekker mee, glas op een speelveld... >:(
Bo is wat dat betreft een harde hoor hij liep nog gewoon achter een bal aan te rennen met snee en al dus ik zag bloed en keek eerst Storm zijn poten na maar goed het bleek dus Bo te zijn .
Het veld heeft nu een beetje een horror achtig aanzien net als de weg naar ons huis , pas bij de dierenarts toen de nietjes erin geschoten werden begon hij te hijgen van de pijn en dan ben ik toch weer zo trots op die kerel die gewoon rustig blijft staan te hijgen en met mij staat te kroelen en alles gewoon maar toe laat .

Het veld moeten we elke dag nakijken op snacks blikjes enz . de jeugd vind dat in de late avond het veld voor hun is en werpt alles lekker om zich heen , tja het is balen hoor maar goed het is niet anders dus ik ga voortaan eerst een goed rondje veld maken voor ik ga spelen met de jongens.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henneke op za 12 apr 2008, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#949894
Tja, als je denkt dat hij erg veel last heeft dan zou je hem denk ik wel wat salisprin kunnen geven. Dat werkt in ieder geval, in tegenstelling tot veel andere pijnstillers, niet bloedverdunnend en dat is wel fijn met zo'n snee. Maar ik denk dat het ergens ook wel fijn is als zo'n hond die bikkelhard is voor zichzelf z'n poot zou ontzien. Dus teveel de pijn bestrijden lijkt me ook niet goed.  :-\
Door henneke
#949895
ja daar zit wat in ja , ik ga het morgen maar even aankijken hoe het gaat met hem , gelukkig vind Bo het niet echt een dikke ramp als hij een poosje rust moet houden zolang we maar wat spelletjes voor hem bedenken dus ik kan hem in ieder geval wel rustig houden de aankomende dagen .
Door pallas
#949923
Ach...wat een pech  :(
En glas op een speelveld >:( >:( >:(
Ik maak het hier ook dagelijks mee..overal waar je loopt er ligt altijd wel ergens glas of van die enge roestige bierblikjes.
Brrr..tis elke keer weer mazzel,als heelhuids met ze thuis komt!!


Geef Bo maar een lekkere knuf :bigarmhug:
Door Fynn
#949929
Sterkte voor Bo en wat een ellende met al die rommel die ze achterlaten.
Wij komen ook net terug van de ochtenwandeling lag er weer een kapotte bierfles op de stoep overal glas  >:(

Groetjes rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Urs
#949952
Arme Bo,
Hoe gaat het nu met de patiënt? Maakt hij ook misbruik van de situatie door extra zielig te zijn?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door