Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#948701
hallo,
ons Caro eet nu al een week of 6 vers,
Duck en ter afwisseling gemalen kippenekken, kipfilet, kippemaag en altijd overal groentenprut bij.
we geven ook zalmolie van henne.
Caro is 4j en heeft al heel haar leventje antibiotica en prednisolone moeten slikken vanwege huidproblemen.
ze blijkt allegisch te zijn van meelmijt, copramijt, farineamijt en hooimijt.
op een dag zei ik: dit kan zo niet verder en heb gezocht en gezocht om een homeopatische dierenarts.
na een tijdje vonden we één en van haar MOESTEN we op vers.
ja joepie we waren wel blij want vers geven is leuk en gezond en vooral lekker.
de DA heeft al 2x wat gegeven om te ontgiften en dat doet nu enorm zijn werk en is een zware opgave voor onze scheet.
ze krabt en bijt haar velletje kapot, we doen ze veel een hemdje aan en gebruiken groene klei pasta voor de wondjes.
dit helpt wel maar zie nu ook dat er een bruinachtig laagje op haar huidje komt en wrijf je erop zijn het allemaal schilfertjes.
zou dit typisch een teken zijn van ontgifting?
ik spoel nu en dan in bad, de DA zegt 1x per week maar ik denk dat dit te weinig is hoor, aja denk dat dit de gifstoffen zijn die naar buiten komen en dat moet eraf hé.
de oortjes zijn ook vies en de oogjes etteren ook wat maar heb druppels daarvoor met ogentroost erin.
dat is wat hé die ontgifting, je zou er zelf gek van worden.
de DA gaat kijken om iets te geven om de jeuk te verzachten(homeopatisch)
Door Lizzy
#948930
Ik vind dit wel heel heftige reacties zeg! Arme Caro... Ik heb het zelf nooit zo heftig meegemaakt maar er zitten hier wel meer mensen die echt door een diep dal zijn gegaan met hun hond, voordat ze eruit konden. Sterkte. En houd je maar vast aan de DA. Zo te lezen weet ze wat ze doet. Misschien kun je in de dingetjes die je zelf geeft wel wat meer afwisseling aanbrengen. Alleen kip is erg eenzijdig. Of Duck nu het juiste voer is, weet ik eerlijk gezegd ook niet. Misschien kun je dat met de DA bespreken. Want ook al bevat Duck echt heel veel minder graan dan welke brok op aarde, er zijn wel merken kvv die minder graan bevatten. En die voor Caro misschien nu beter zijn?
Door ~Joke~
#948945
Oeiii, dat is heftig  :'( :'(
Ik zou geen duck geen kippenekken en geen kippenmaagjes voeren. Er zijn toch vrij veel honden allergisch voor kip en de nekken en maagjes bevatten daarbij ook nog graan.
Als ik jou was zou ik helemaal graanvrij voeren, bv de duck lam/rijst nemen en de kip eerst laten staan. Kun je aan carnibest komen?
Door belgje
#949289
ja morgen mogen we om de druppeltjes om de jeuk te verzachten.
weet niet precies wat het is maar zal het zeker vragen.
we moeten wel met de druppeltjes oppassen dat we niet teveel duck geven zei ze, zeker 3 dagen per week helemaal vers omdat ze anders nog heftiger zou reageren.
oja wist niet dat er veel honden slecht reageren op kip.
Caro ontgift heel fel maar ze heeft al 2x iets gekregen om te ontgiften en hoogstwaarschijnlijk doet dit goed zijn werk nu.
4jaar cortisone en antibiotica die in haar lijfje zit moet er nu uit en denk dat dit logisch is dat ze zo fel reageert.
toch zie ik sinds deze week verbetering,
vb. op haar billetjes en buik en rug was ze knalrood en nu is dit mooi aan het genezen maar nu krabt ze vooral aan haar nek.
ja we gaan nog efkes moeten doorbijten en hopelijk komt het vlug oké.
Door Femke
#949484
belgje schreef: ja morgen mogen we om de druppeltjes om de jeuk te verzachten.
weet niet precies wat het is maar zal het zeker vragen.
we moeten wel met de druppeltjes oppassen dat we niet teveel duck geven zei ze, zeker 3 dagen per week helemaal vers omdat ze anders nog heftiger zou reageren.
oja wist niet dat er veel honden slecht reageren op kip.
Caro ontgift heel fel maar ze heeft al 2x iets gekregen om te ontgiften en hoogstwaarschijnlijk doet dit goed zijn werk nu.
4jaar cortisone en antibiotica die in haar lijfje zit moet er nu uit en denk dat dit logisch is dat ze zo fel reageert.
toch zie ik sinds deze week verbetering,
vb. op haar billetjes en buik en rug was ze knalrood en nu is dit mooi aan het genezen maar nu krabt ze vooral aan haar nek.
ja we gaan nog efkes moeten doorbijten en hopelijk komt het vlug oké.

Before things get better, things get worse... Veel sterkte en ik hoop dat je een lange adem hebt. Uiteindelijk zal ze er beter uitkomen, dat weet ik zeker  ;)

Wat schrijft jouw DA voor om te ontgiften?
Door belgje
#949704
ben het flesje gaan halen,
het is Nederlandse Bloessem
kruidje-roer-mij-niet
3x per dag 0,3ml in haar bekje spuiten.
ben echt benieuwd of het gaat werken.
ja en had zodanig veel vragen dat ik vergeten ben te vragen wat het spul voor te ontgiften was :doh:
Door belgje
#951274
ja joepie er is toch nog hoop :yeah:
haar huidje is al mooi aan het genezen en de jeuk wordt duidelijk minder.
denk dat de ergste fase van het ontgiften voorbij is.
nu hopen op een jeukvrij leventje en als dit zo is hé dan wil ik alles weten over homeopathie, zou zelfs lessen volgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door