Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#94954
Hoi

Wie o wie kan mij helpen.
Onderstaand vond ik in een artikel over de voeding van de hond.

Quote
Bij de drogist zijn allerlei calciumpreparaten te krijgen voor vrouwen met osteoporose. Let er op dat calciumcarbonaat erg slecht opgenomen wordt, calciumcitraat of -gluconaat veel beter.
Unquote

Welke calciumpreparaten worden hiermee bedoeld. Kan iemand mij een merknaam daarvan geven.
Dit is naar mijn idee nogal sterk spul. Ik ken nl. iemand die heeft osteoporose en die moet Fossamax innemen.
Ik neem aan dat dat nu niet de bedoeling is voor de hond!! Maar wat dan wel??????.

Indien het merk hier niet genoemd kan worden, kan iemand mij dan even een pbtje sturen
Alvast bedankt.
groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door sylvia
#94955
als je een calcium preparaat aan de voeding wil toevoegen dan neem je normaal gewoon drucal of gistocal en geen calcium suplementen voor mensen.
Door casangio
#94957
sylvia schreef: als je een calcium preparaat aan de voeding wil toevoegen dan neem je normaal gewoon drucal of gistocal en geen calcium suplementen voor mensen.
Hoi Sylvia,

Dit wordt bij de Oase aangeraden. Dus ik vraag me af wat er wordt aangeraden er staat nl. geen merk bij.
Dat moet ik dan zeker aan Hitam vragen?????

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door sylvia
#94960
CaSanGio schreef:

Hoi Sylvia,

Dit wordt bij de Oase aangeraden. Dus ik vraag me af wat er wordt aangeraden er staat nl. geen merk bij.
Dat moet ik dan zeker aan Hitam vragen?????

groetjes, alma
ja dat zul je dan aan haar moeten vragen,alleen ik heb zoiets van waarom een op mensen afgestemd preparaat als er verschillende preparaten zijn die op dieren zijn afgestemd. Misschien horen we dat ook dan gelijk,ik neem aan dat van de dosering niets meer klopt want de gemiddelde vrouw weegt altijd zoveel keer meer dan de gemiddelde hond.
Door casangio
#94964
sylvia schreef:
ja dat zul je dan aan haar moeten vragen,alleen ik heb zoiets van waarom een op mensen afgestemd preparaat als er verschillende preparaten zijn die op dieren zijn afgestemd. Misschien horen we dat ook dan gelijk,ik neem aan dat van de dosering niets meer klopt want de gemiddelde vrouw weegt altijd zoveel keer meer dan de gemiddelde hond.
Hoi Sylvia,
Ja dat dacht ik ook, maar ik zit al een hele tijd met die vraag en vond het een beetje lastig om hem te stellen maar heb het er nu toch maar op gewaagd. Ik ben nl. nieuwsgierig wat het kan zijn.
groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Hitam
#94968
Drucal ken ik niet maar in Gistocal zit calciumcarbonaat, dat is dus zeer slecht opneembaar en bovendien zit daar ook veel vit A en D in. Dat kan schadelijk zijn als je daar te veel van geeft.

De mensenprepearaten zijn veel duurder maar je hebt er veel minder van nodig en de darmen worden minder belast met slecht opneembare mineralen.
Bovendien zijn de mensenpreparaten meestal dusdanig samengesteld dat er ook andere minderalen in zitten die de opname van calcium bevorderen en die zorgen voor een evenwichtige opname in de botten.
Kortom die zijn beter uitgebalanceerd, daar is over nagedacht.
Door casangio
#94991
Hitam schreef: Drucal ken ik niet maar in Gistocal zit calciumcarbonaat, dat is dus zeer slecht opneembaar en bovendien zit daar ook veel vit A en D in. Dat kan schadelijk zijn als je daar te veel van geeft.

De mensenprepearaten zijn veel duurder maar je hebt er veel minder van nodig en de darmen worden minder belast met slecht opneembare mineralen.
Bovendien zijn de mensenpreparaten meestal dusdanig samengesteld dat er ook andere minderalen in zitten die de opname van calcium bevorderen en die zorgen voor een evenwichtige opname in de botten.
Kortom die zijn beter uitgebalanceerd, daar is over nagedacht.
Hallo Hitam,

Bedankt voor je reactie, alleen welke mensenpreparaten bedoel je, want ik zie dat daar ook nog verschil in zit. Er wordt vermeld voor mensen die osteoporose hebben maar dat zijn heel erg sterke preparaten. Zou je er een kunnen noemen of mag dat niet vanwege de reklame???
alvast bedankt
groetjes, alma
Laatst gewijzigd door casangio op wo 12 mei 2004, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#95026
Nee, ik weet dat niet uit mijn hoofd. Wij verkopen Calcium/magnesiumcitraat, dus ik heb al jaren niet meer in drogisten gekeken naar dat soort middelen.
Ga er vanuit dat zo ongeveer 100 mg calciumcitraat nodig is per half pond vlees dat je geeft. Liefst met ongeveer eenzelfde hoeveelheid magnesium erbij.
Door casangio
#95623
Hoi,

Wanneer is het nodig om deze preparaten toe te voegen??? Krijgen ze niet genoeg binnen via hun voer????

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Hitam
#95657
Alleen als ze geen compleet voer krijgen en ook geen botten of gemalen botten.
Dus.............meestal niet nodig.
Door casangio
#96272
Hitam schreef: Alleen als ze geen compleet voer krijgen en ook geen botten of gemalen botten.
Dus.............meestal niet nodig.
Hoi Hitam,

Bedankt voor je reactie.
groetjes, alma
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door