Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Manfred
#94947
Hallo allemaal,
ik ben ook sinds kort overgegaan op Bibi, hiervoor kreeg mijn bijna 5 maanden oude Basset Hound nog brokken, maar omdat ik daar veel negatieve reacties op kreeg ben ik overgestapt. ;D
Het gaat heel goed, hij eet niet maar hij vreet!!
Ik had al begrepen dat ze door de omstelling heel erg kunnen verharen, maar mijn vraag is, hoe lang duurt dit ongeveer, weet iemand dat? ???
Alvast bedankt, en ik vind het heel leuk om al die verhalen van jullie te lezen, daar ben ik al een stuk wijzer en zekerder van geworden ;)

Groetjes Esther en Basset Manfred
Door casangio
#94988
[quote="Manfred"]
Hallo allemaal,
ik ben ook sinds kort overgegaan op Bibi, hiervoor kreeg mijn bijna 5 maanden oude Basset Hound nog brokken, maar omdat ik daar veel negatieve reacties op kreeg ben ik overgestapt. ;D
Het gaat heel goed, hij eet niet maar hij vreet!!
Ik had al begrepen dat ze door de omstelling heel erg kunnen verharen, maar mijn vraag is, hoe lang duurt dit ongeveer, weet iemand dat? ???
Alvast bedankt, en ik vind het heel leuk om al die verhalen van jullie te lezen, daar ben ik al een stuk wijzer en zekerder van geworden ;)

Groetjes Esther en Basset Manfred
[/quote]

Hallo Esther,

Welkom op deze barfplaats. Ik weet geen antwoord op je vraag, maar ik ben ervan overtuigd dat anderen je wel kunnen helpen. Mijn honden zijn nooit extra aan het verharen geslagen, vandaar.

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Nitus
#95002
Hoi Esther, welkom :). Eén van mijn honden is ook erg gaan verharen, de andere niet ???, het verschilt dus per hond. Gitte heeft er ong. 3 weken héél erg last van gehad (nou ja, ik dus meer als zij) en nu heeft ze een hele lekkere zachte volle vacht. Veel leesplezier hier op BP en succes met die vreetschuur van je ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#95034
De duur van verharing door voerverandering kan 3 tot 6 weken in beslag nemen, maar dat kan per hond erg verschillen, niet op vastpinnen dus :D
Houd op dit moment ook rekening met een normale voorjaarsrui, die bij een normale cyclus ongeveer de zelfde tijd neemt.

Het verschil tussen beide is dat in het eerste geval de vacht er behoorlijk aangevreten uit kan gaan zien, dof, kale plekken enz. Bij de normale rui komt de vacht (dit vachttype) niet in malaise, maar wisselt gelijkmatiger.

Ga in ieder geval niet met ruwe materialen aan de gang om het haar er maar zo vlot mogelijk uit te krijgen. Extra borstelen is prima, maar dan wel met vachtvriendelijk materialen zoals een rubberborstel/vochtige zeem zodat je ook echt alleen het semidode haar verwijderd en niet de nieuwe aanwas beschadigd.
Door Manfred
#96478
Bedankt voor jullie reacties, :)
Ik ben in ieder geval blij te horen dat het inderdaad van het voer kan komen. Zijn vacht is op dit moment enigszins dof, en ruw bij zijn billen ;D
Maar het wordt al iets beter, dus ik wacht het in ieder geval af!!
Hij vindt het vlees helemaal geweldig, en dat maakt mij natuurlijk ook helemaal blij ;D ;D
Ik moet alleen mijn vriend er nog van overtuigen dat we extra vriezer nodig hebben :P
Dan wil ik er wel voor naar Hoogvliet rijden....

Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#96498
[quote="Manfred"]

Ik moet alleen mijn vriend er nog van overtuigen dat we extra vriezer nodig hebben :P
Dan wil ik er wel voor naar Hoogvliet rijden....

Esther
[/quote]

Ga het prijsverschil maar voor hem uitrekenen, wedden dat ie dan een extra vriezer wil?
Geef mezelf even als voorbeeld, ik geef Carnibest en de dierenwinkel in ons dorp vraagt daar €3,95 per kg voor >:(.
Als ik het zelf ga halen in Ermelo kost het me €2,30 per kg. Een verschil van €1,65, daar moeten dan de reiskosten nog vanaf, maar dan nog ben ik €1,60 per kg. goedkoper uit.
Per keer haal ik 120 kg. en dat denk ik 5 x per jaar (weet ik nog niet precies), dan verdien ik door het zelf te halen €960,00 per jaar. Nou daar kun je een leuke vriezer voor kopen. ;D Deze berekening moet je natuurlijk wel met het duurste verkooppunt in de buurt maken, dan is ie het leukst. ;)
Door Manfred
#97182
Hihihihi,
ja, ik had al een hele berekening gemaakt, maar nog niet sappig genoeg ;D
Ik heb hem nu al zover dat hij wil weten hoe groot die vriezer dan wel moet zijn......dus de interesse stijgt :D :D
Dat duurt niet lang meer en hij geeft zich over!!
Ik koop altijd Bibi, dus waarschijnlijk heeft hij gewoon geen zin om helemaal naar Hoogvliet te rijden....maar ik geloof niet dat het nog lang duurt :P
Hebben jullie nog tips waar ik het beste voor een vriezer kan kijken ???

Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97244
[quote="Manfred"]
Hihihihi,
ja, ik had al een hele berekening gemaakt, maar nog niet sappig genoeg ;D
Ik heb hem nu al zover dat hij wil weten hoe groot die vriezer dan wel moet zijn......dus de interesse stijgt :D :D
Dat duurt niet lang meer en hij geeft zich over!!
Ik koop altijd Bibi, dus waarschijnlijk heeft hij gewoon geen zin om helemaal naar Hoogvliet te rijden....maar ik geloof niet dat het nog lang duurt :P
Hebben jullie nog tips waar ik het beste voor een vriezer kan kijken ???

Esther
[/quote]

Het ligt natuurlijk ook aan je budget, maar ik heb een nieuwe vriezer gekocht ivm het stroomverbruik (A+).
Ik ben gaan kijken hoe veel ik voor de vriezer die ik wilde hebben bij een internetwinkel moest betalen als ik die zelf zou ophalen.
Met die prijs in mijn hoofd ben ik naar mijn plaatstelijke electrowinkel gegaan en gevraagd wat ik bij hem voor die vriezer moest betalen.
Dat was in eerste instantie veel meer, maar toen ik vertelde dat ik ergens anders dezelfde vriezer voor die en die prijs kon krijgen, kon ik na lang nadenken de vriezer bij hem voor dezelfde prijs kopen. Alleen hoefde ik er nu geen 150 km. voor te rijden! ;) (dat heb ik hem ook niet verteld)
Let bij aanschaf van een nieuwe vriezer er wel op of de genoemde prijzen in- of exclusief de verwijderingsbijdrage zijn.

Voor een gebruikte is Marktplaats.nl idd een goed idee

Voor de grootte: houd ongeveer de helft van het aantal liters aan voor de kilo's die je kunt opslaan. Ik heb ergens hier gelezen 60% van het aantal liters. Dus in een vriezer van 240 liter kun je 120 kg. kwijt.

Succes!!! ik geloof wel dat er bij jou een vriezer bij komt ;), je vriend is al bijna om zo te zien. ;D
Door Manfred
#97714
Hihihi, ja mijn vriend is al om hoor ;D ;D
Hij zei inderdaad ook dat het misschien verstandiger is om een nieuwe te kopen i.v.m. stroomgebruik.
We moeten alleen nog heel goed nadenken waar hij moet komen te staan ???
Maar daar komen we ook nog wel uit :P
Van welk merk heb jij een vriezer ???

Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97735
[quote="Manfred"]
Hihihi, ja mijn vriend is al om hoor ;D ;D
Hij zei inderdaad ook dat het misschien verstandiger is om een nieuwe te kopen i.v.m. stroomgebruik.
We moeten alleen nog heel goed nadenken waar hij moet komen te staan ???
Maar daar komen we ook nog wel uit :P
Van welk merk heb jij een vriezer ???

Esther
[/quote]
Yessss! :D Gefeliciteerd, nu alleen nog een vriezer uitzoeken ;).
Ik heb een Liebherr GTS 2626 (vrieskist), daar kun je het deksel meteen na dichtdoen weer openen, dat is bij andere vrieskisten nog wel eens een probleem, dan moet je een paar minuten of zo wachten. Verder is ie wat hoger dan de meeste vriezers, dus iets minder breed.
Veel succes met je speurtocht ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 18 mei 2004, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#97739
een kist vind ik ideaal.
Door Paul_Barte
#97778
Altijd een kist nemen dat ik veel goedkoper in stroomverbruik.
Koude lucht zakt naar beneden en bij een kast is het deurtje open en alle koude lucht is weg.

Kijk eens op deze site:
http://www.witgoedwinkel.nl

Snel, goedkoop en betrouwbaar!!
Door Nelly
#97790
Heb jaren een kist gehad, vond het altijd zo'n rommeltje! Kon je alles netjes inruimen, 2 weken later weer één bende :o Heb nu 2 kasten met laden, ideaal! Alles ligt in z'n eigen lade, En omdat het zo overzichtelijk is, hoeft de vriezer ook maar ff open, dus valt het koudeverlies ook reuze mee! :D ;)
Door Manfred
#98119
[quote="Nitus"]
[quote="Manfred"]
Hihihi, ja mijn vriend is al om hoor ;D ;D
Hij zei inderdaad ook dat het misschien verstandiger is om een nieuwe te kopen i.v.m. stroomgebruik.
We moeten alleen nog heel goed nadenken waar hij moet komen te staan ???
Maar daar komen we ook nog wel uit :P
Van welk merk heb jij een vriezer ???

Esther
[/quote]
Yessss! :D Gefeliciteerd, nu alleen nog een vriezer uitzoeken ;).
Ik heb een Liebherr GTS 2626 (vrieskist), daar kun je het deksel meteen na dichtdoen weer openen, dat is bij andere vrieskisten nog wel eens een probleem, dan moet je een paar minuten of zo wachten. Verder is ie wat hoger dan de meeste vriezers, dus iets minder breed.
Veel succes met je speurtocht ;).

;D ;D goed he!!!
Zeg, hoeveel kilo past daarin ???
Want ik wil ook inderdaad niet zo´n brede vriezer :P Ruimtegebrek ;D

Esther[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door