Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#946349
Het is weer zover, Ireen is loops geworden. Ik heb niets te klagen, want ze wordt 1x in de 9 maanden loops.
Mijn reu keek er voorheen de eerste week eigenlijk niet zoveel naar om, maar nu begin ik al gek te worden van hem.
Loopt constant achter haar aan en maar likken van achteren.
Ik ben voor de zekerheid alvast begonnen met Prostacare, omdat de vorige keer zijn prostaat was vergroot en er bloed uit zijn penis kwam (dit was alleen tijdens de hoog loopse dagen)
Hopelijk helpt dit, ik ken iemand die er goede ervaring mee heeft.

De eerste keer dat ze loops werd is mijn vriend een week met hem naar ons vakantiehuis geweest, in de periode dat ze gedekt zou kunnen worden. De tweede keer hebben we het gewoon thuis geprobeerd, 1 boven, 1 beneden, maar toen kreeg hij dus last van zijn prostaat en ben ik alsnog weggegaan. Nu wil mijn vriend weer weg op de ergste dagen, maar hij begint nu al lastig te worden. We kunnen geen drie weken vrij gaan nemen.
Weet iemand nog een homeopatisch middel dat ik zou kunnen gebruiken voor de eerste periode?

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#946358
Ik zou zelf hop en/of Rust Compositum van de Groene Os erbij geven. En Prodier Geslachtsdrift van VSM. En daarnaast zou ik hem niet de gelegenheid geven om haar achterna te lopen en haar te soppen. Dat verergerd de boel alleen maar (dat likken/soppen vergroot de lusten en dan zijn ze helemaal niet meer te stoppen. Eigenlijk moet je dit vanaf het eerste moment niet toestaan en ze scheiden dmv bijv. benches). Volgende keer kun je proberen haar direct chlorella te gaan geven. Daar gaan ze minder heftig van ruiken. Je kunt het nu nog wel gaan geven maar ik vermoed dat je er te laat mee bent. Hoewel alle beetjes kunnen helpen natuurlijk! En Tasman Deodorant opspuiten. Dat weert reuen bij loopse teven (het weerd ook het baasje uit de buurt van de teef, allemachtig, wat stinkt die zooi :o).

Sterkte. Ik leef met jullie mee.
Door Red_Hunter
#946588
Ja het zijn altijd fijne tijden :(
Zodra hij er achteraan zit krijgt hij op zijn kop en dan stopt hij ook gelijk wel, ik wil ze nu nog niet continu in een bench opsluiten.
Chlorella krijgen ze hier altijd al, dus dat heeft ze al.
Die andere spullen zal ik wel moeten bestellen dus dat heb ik ook nog niet gelijk in huis, maar ik heb ze vandaag goed uitgelaten en ze liggen allebei tevreden te slapen op de bank.
Morgenochtend moet ik werken, dus dan gaat er of één in de bench of één naar boven.
De andere keren was hij niet zo aktief vanaf het begin, maar nu moet je al constant op hem letten. Toen hoefde ik de eerste anderhalve week nog niets te doen, zelfs niet apart zetten.

Bedankt voor de inlichtingen.

Groetjes Trudie
Door Elvira
#948452
Ik kwam laatst iemand tegen met een loopse teef, die aftershave op de teef gespoten had. De reuen keken niet naar haar om. Ze had alleen belangstelling van de teefjes.  :) (het was een wandeling van de KC).
Door Red_Hunter
#948524
Ja maar ik denk dat geuren niet zo helpen omdat dit niet een reu is toevallig langsloopt maar een reu die de hele dag in huis met haar loopt.
Dan kan je volgens mij nog zo spuiten, hij heeft het toch wel door.
Wel een leuke tip voor als ik naar buiten ga om haar uit te laten.
Ga de kast van mijn vriend wel even plunderen. Zou Axe helpen :D

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#948568
toch vindt ik het raar dat je ze bij elkaar houdt, is een beetje vragen om ellende.
En ik vindt het een beetje triest voor de reu, die krijgt steeds op zijn kop terwijl hij gewoon natuurlijk reageer.
Ik kan een aantal mensen die gewoon het stel uit elkaar haal vanaf het moment van de loopsheid.
Snap best dat het heel vervelend is, maar dat heb je met een teefje en reu.
ellen
Door Eef+Stippels
#948570
Ik zou net als Lizzy gaan voor rustcompositum en prodier geslachtsdrift. Ik hoop dat het helpt, want een hitsige reu kan knap lastig zijn.... (zowel voor zichzelf als voor de omgeving)
Door 1eboa
#948575
Een van onze teefjes is nu precies 3 weken geleden loops geworden, we hebben ze vanaf de 5e dag niet bij elkaar gehad, echt helemaal niet, ze zijn vandaag weer samen in de kamer. Het is af en toe wel lastig, de enige oplossing is toch wanneer je niet gaat fokken om haar te laten steriliseren, je wordt er zelf ook wat stressig van. Sommige reuen zijn zo snel, voordat je het weet zitten ze erop vast. Onze andere teef is vorige week gesteriliseerd, anders is het 5 weken bingo..... Sterkte ermee
Door K&D
#948688
Ik ben niet zo van de sterilisatieachtige, maar in jullie geval zou ik het ernstig overwegen om de teef te laten helpen, of haar een tijdje uit logeren te sturen. Dat scheelt een hoop gedoe.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#949092
Red_Hunter schreef: Ja maar ik denk dat geuren niet zo helpen omdat dit niet een reu is toevallig langsloopt maar een reu die de hele dag in huis met haar loopt.
Dan kan je volgens mij nog zo spuiten, hij heeft het toch wel door.
Wel een leuke tip voor als ik naar buiten ga om haar uit te laten.
Ga de kast van mijn vriend wel even plunderen. Zou Axe helpen :D

Groetjes Trudie
Ik vind er niks leuks aan :-X
Door Red_Hunter
#949209
Sterilisatie is geen optie. Ten eerste ik wil gaan fokken. Ten tweede de vacht van een setter ziet er niet uit daarna en ik show ook met mijn honden.
Ik doe hetzelfde als 1eboa en ga maandag weg. Helaas moet ik zondag nog met de reu naar een show maar daarna ga ik foetsie met de teef.
Het gaat echt om de eerste dagen, ik kan echt geen drie weken vrij nemen.
Hij jangt of piept niet en eten heeft nog steeds zijn voorkeur, maar hij ruikt alleen en wil likken. 's Avonds liggen ze gebroederlijk naast elkaar te slapen op de bank en is er geen enkel probleem.
Ik denk dat ik het in mijn eerste bericht erger gezet heb dan het eigenlijk is, of hij went er nu een beetje aan.
Ik weet dat ik wel weg moet zijn op haar dekdagen, want dan is hij echt lastig maar dat ga ik dus ook doen.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#949312
1eboa schreef: Een van onze teefjes is nu precies 3 weken geleden loops geworden, we hebben ze vanaf de 5e dag niet bij elkaar gehad, echt helemaal niet, ze zijn vandaag weer samen in de kamer. Het is af en toe wel lastig, de enige oplossing is toch wanneer je niet gaat fokken om haar te laten steriliseren, je wordt er zelf ook wat stressig van. Sommige reuen zijn zo snel, voordat je het weet zitten ze erop vast. Onze andere teef is vorige week gesteriliseerd, anders is het 5 weken bingo..... Sterkte ermee
Hoe lang heb jij ze dan uit elkaar gehouden en had je ze wel in één huis?

Groetjes Trudie
Door danielle1980
#949903
bij mij krijgen ze hop, werkt beetje. ;)
bij mij zitten ze bij elkaar tot de dekdagen...
als je goede reu hebt en je teven kent dan kan je dat altijd voorspellen...
wel zet ik ze apart als we er niet zijn vanaf vroeg...

mijn ene reu zit gewoon op dekdagen in een bench erbij trouwens ( ondersom werkt niet dan maakt hij heel lief de bench open voor de teef  ::)
en ze zitten buiten met 1 of 2 hekjes gescheiden
Door Esther11
#950635
Hier zijn ze ook gewoon bij elkaar in huis wel appart in bench om en om ieder uur of 2 uur wordt er gewisseld en gewoon bij elkaar in dezelfde ruimte. Eerst had ik ook 2 reuen en 1 teef nu nog maar 1 reu en 1 teef maar ook met de 2 reuen ging dat goed.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#950648
danielle1980 schreef: bij mij krijgen ze hop, werkt beetje. ;)
bij mij zitten ze bij elkaar tot de dekdagen...
als je goede reu hebt en je teven kent dan kan je dat altijd voorspellen...
wel zet ik ze apart als we er niet zijn vanaf vroeg...

mijn ene reu zit gewoon op dekdagen in een bench erbij trouwens ( ondersom werkt niet dan maakt hij heel lief de bench open voor de teef ::)
en ze zitten buiten met 1 of 2 hekjes gescheiden
En soms worden we ineens verrast met een nestje pups ;D ;D (sorry, inkoppertje ;D)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door