Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#944610
Ik zat al een tijdje te denken dat zodra mijn kivo op was ik overging naar volledig barf. Maar gisteren heb ik voor Jill de knoop doorgehakt. Ik moest voor mijn werk bij ene dierenartspraktijk zijn en dacht goh gooi meteen Jill even op de weegschaal, Ik schrok mij echt de tandjes!  18 kilo!!! :o :o :o en dat is nog naar beneden afgerond... Ze moet 15 kilo wegen.

Oke zij krijgt s'ochtend geen kivo meer maar een groentemixje ( prutje)  en dan s avonds wel gewoon haar normale portie Barf.

Ik heb voor haar de mix gemaakt van:
spinazie, andijvie, wortels, tuinkers, witlof, komkommer, sperziebonen, knoflook, broccelie en meteen de noten mix van walnoten, hazelnoten, pecannoten, pompoenpitten, amandelen erdoorheen gemixt. Afegmaakt met wat kefir en een lepel olijfolie om alles wat smeueriger te maken. het resultaat was een groenig prutje met hier en daar een korreltje noot. Maar ze lust het! ( ze lust eigenlijk alles!)

Daarnaast krijgt ze komende week:
Maandag: paardspiervlees
Dinsdag: eendkarkas
Woensdag:haasspiervlees / lamslever/eitje/kefir
Donderdag:konijnenkarkas
Vrijdag: struisvogelspiervlees
Zaterdag:   herteribben
Zondag: runderspiervlees

En daarvan 100-150gr.

Als ik dit zo aanhou krijgt ze dan genoeg? Of moet ik meer orgaan erbij geven? Als ik haar meer bot geef dan krijgt ze problemen met haar ontlasting
#944667
Ik zie alleen lever in je menu staan, is dat het enige orgaanvlees dat je geeft? Dat is te eenzijdig vind ik. Verder staan er geen gewichten bij, alleen wat ze totaal aan vlees krijgt. Wat zijn de onderlinge percentages die je voert? En hoeveel gram groentemix krijgt ze? Want als ik alleen naar het vlees krijg, krijgt ze max. 1% van haar gewicht wat ze zou moeten wegen, dat lijkt mij wat weinig eerlijk gezegd.

Weet je ook waardoor ze te zwaar is? Is het mogelijk om haar meer beweging te geven, zodat ze toch een redelijke maaltijd kan blijven eten. Ik kan me zo voorstellen dat 100-150 gram vlees voor een hond van haar grootte hap-slik-weg-en-dat-was-het-dan is. Ook zou je kunnen overwegen om haar naar 1 maaltijd per dag te zetten, zodat ze dan toch nog een aardig gevuld bakje krijgt. Dan ben je misschien ook meteen van het harde-ontlasting-probleem af, omdat je naast de RMB dan ook wat spiervlees, orgaanvlees of groentemix kunt geven.
#944733
[quote="*Natasja*"]
Ik zie alleen lever in je menu staan, is dat het enige orgaanvlees dat je geeft?
>>Nee komende week lamslever, maar ik heb verder nog kalfshart, hertelever, lamshart, kippelever, en pens ( lam, rund,geit, hert)

Dat is te eenzijdig vind ik. Verder staan er geen gewichten bij, alleen wat ze totaal aan vlees krijgt. Wat zijn de onderlinge percentages die je voert? En hoeveel gram groentemix krijgt ze? Want als ik alleen naar het vlees krijg, krijgt ze max. 1% van haar gewicht wat ze zou moeten wegen, dat lijkt mij wat weinig eerlijk gezegd.
>> oeps sorry, ze krijgt 100-150 gram iedere maaltijd (dus  sávonds) De kilo's zouden er dan wel afvliegen LOL

Weet je ook waardoor ze te zwaar is? Is het mogelijk om haar meer beweging te geven, zodat ze toch een redelijke maaltijd kan blijven eten. Ik kan me zo voorstellen dat 100-150 gram vlees voor een hond van haar grootte hap-slik-weg-en-dat-was-het-dan is. Ook zou je kunnen overwegen om haar naar 1 maaltijd per dag te zetten, zodat ze dan toch nog een aardig gevuld bakje krijgt. Dan ben je misschien ook meteen van het harde-ontlasting-probleem af, omdat je naast de RMB dan ook wat spiervlees, orgaanvlees of groentemix kunt geven.
>> Ze lust alles en snaait ook buiten erbij ( kattedrollen, karkassen in de uiterwaardes enz enz) en in de winterperiode beweegt ze inderdaad minder dan zomers, dat klopt wel. Aan fietsen heeft ze een grote hekel aan, dus is ook voor haar echt geen optie. Haar bal mag ze alleen uit het water apporteren en daar vind ik het nu nog een tikje te koud voor,  ze is dan s' avonds  te stram (Ze heeft rontgenlogisch hd d2/e1 ).

Als ik haar terug zet na 1 maaltijd op ene dag lijdt ze echt aan schreeuwhonger ( vind ze ) en geeft ze dus gal over. maar ze is aardig bezig hoor met een maaltijd van rond de 100-150 gram op een avond.
[/quote]
#947977
Is ze echt dik, of alleen volgens de weegschaal? Ik bedoel: als ze niet te dik oogt en je kunt goed haar ribben voelen of ze zelfs een beetje zien, dan is ze goed. Ook al hoort ze officieel 15 kilo te wegen. In dat geval zou ik haar dus niet laten afvallen. Een voorbeeld: mijn reu is volgens de weegschaal fors (34 kg). Maar er zit werkelijk geen gram vet aan. Onze Sam ook: 28 kilo, best veel voor een teef, maar geen spat te dik.

Als ze wel echt moet afvallen, dan zou ik gewoon van alles wat minder voeren. Dan zie je binnen een week meestal al resultaat.
#948899
Nee er zit echt een vetlaagje op haar ribben. het is echt te zien bij haar. Maar ze staat nu al een poosje op de groentemix in de ochtend en heel soms krijgt ze een klein beetje kivo erbij. Ik moet aanstaande dinsdag toch op een dierenartspraktijk zijn voor mijn werk en dan zet ik haar wel weer op de weegschaal. Eens zien of het effect heeft gehad ( zo op het oog wel, maar dat kan je ook willen zien he  ;))
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door