Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Leonw
#948329
Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort, maar anders merk ik het snel genoeg.

Ik heb een diepvrieskist op het oog met een netto inhoud van 245 ltr, incl. 9 draadmanden. Energieklasse A.

Is dat groot genoeg voor 1 Dalmatiër x van (uiteindelijk) 23 kg?

Groeten Leon ( nog steeds aan het stoeien met het menu)
Door arja
#948346
Ik denk het wel, ik heb ook zo'n kist voor 2 labradors, ik ben nog niet zo lang op vers maar de tijd zal het leren, hij zit nu al wel bomvol ???
Door Anthraciet
#948351
In principe lijkt me dit voldoende, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf om de hoeveel tijd je bestellingen wil gaan plaatsen.
Als je elke week ergens iets vandaan haalt, heb je minder ruimte nodig als wanneer je 1x in de maand groot inslaat ;)
Door Eef+Stippels
#948354
ik heb zelf twee kisten voor de honden, 1 van 220 liter en 1 van 100 liter, en daarmee red ik het voor 2 dobers een hele maand. Ik denk dus dat je met die kist van 245 liter een ruime maand c.q. anderhalve maand haald voor 1 dalmatier.
Door Leonw
#948363
Tsja, in principe wil ik zo groot mogelijk inkopen. Ik ben er al achter dat dit toch wel voordeliger is....
Door Juul
#948465
Heb 1 kist van een 200 liter, voor 1 hond.
Ik moet echt passen en meten als ik een bestelling binnen heb. Als ik 'm nog een keer moest kopen zou ik een grotere nemen, om dan ook wat groter in te kunne kopen. Nu zit ik soms net niet aan een franco bedrag.

Toen ik de mijne net gekocht had (whirlpool en ook nog in de aanbieding), zag ik dezelfde maar dan een maat groter, voor het zelfde bedrag bij Neckerman in de catalogus. Zal je altijd zien. Maar misschien waard om even naar te kijken.

groetjes Juul
Door roefus
#948491
In een kist stop je meer dan in zo'n ladenkast.
Maar dan nog...als je ook veel karkassen e.d. gaat voeren, dan zijn dat vaak onhandige dingen. Het stapelt niet zo makkelijk.
Ik denk dat je minder dan de helft aan kilo's moet aanhouden, dan de liter-inhoud van je vrieskist.
Ik heb hier een kist van 300 liter en een kast van 260 (of zoiets).
In die kist prop ik duidelijk veel meer, maar ik denk niet dat er 150 kilo ingaat, althans niet aan onhandige karkassen en ribben.
Misschien iets meer dan 100 kg.
Ik denk dat je zo een beetje moet rekenen, dus ook hoeveel je in één keer wilt inslaan.
Pakketjes vlees...tja, da's 'n ander verhaal...die passen veel mooier  :)
Door 202Spots
#948544
Ik heb 'n kist en ik heb 'n kast met rekken, ik gebruik ze alle 2 maar vind de rekken/laden makkelijker.
Het maakt niet uit wat je voor je zelf het makkelijkste vind,ik raad je alleen aan om de GROOTSTE maat die je kan veroorloven en/of plaats voor hebt te kopen. 8)
Door ilovegoldenretrievers
#948577
Ik heb een diepvrieskast met laden. De laden zijn best wel groot. Past zeker 50 kilo carnibest in. Het zijn 5 laden. Tevens heb ik een koelkast met vriezer, maar die is voor mij bedoel, deze heeft 3 kleine laden. Ben benieuwd wat erin gaat passen.
Door Nynke
#948664
Ik heb een vrieskastje 4deurs, 96 liter en nog 2 vakken van onze keukenvrieskast in gebruik voor de 3 hondjes.
Ik doe er zeker en ruime maand mee, met de hele inhoud en waarschijnlijk nog wel langer ook. Ik wil graag een grotere vriezer maar ik mag hem niet :-[ :-X
Door Leonw
#948749
Zo, ik heb net via mp een vrieskist gekocht (tenminste wederzijds toegezegd).
Een Liebherr van 3 jaar oud, met een inhoud van 284 ltr.
Lijkt me niet verkeerd te zijn.
Morgen ga ik hem halen, en dan kan het inkopen pas echt beginnen.
Door Laura2004
#948774
Ik heb volgens mij een vrieskist met een inhoud van 200 liter en ik vind hem prima, ik koop redelijk groot in en het past bijna allemaal, alleen het orgaanvlees (behalve de pens) bewaar ik in mijn eigen vriezer, waar voor ons eigenlijk nooit wat in zit, behalve brood, dat zit in een aparte lade.
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met deze vrieskist, zeker voor 1 hond, ik heb een kleinere voor 2 honden en ben goedkoop uit met het inkopen van barfprodukten  ;) .
Door Edelgrijsje
#948799
Ik heb voor 2 Jacks en  een Labrador en een grote mix 1 grote vriezer, ik denk 300 liter, ik weet nog niet hoeveel ik precies in kan slaan . nu ligt er 5 kilo pens, 3 kilo kipkarkas, 2 kilo haaskarkas, 14 kilo rundvlees, 5 kilo kippennekken, vis 1 kilo, 9 kilo geitenvlees en ribben, nog 1 kilo orgaanvlees en 3 worsten bibi. Morgen komt er nog een 10 kilo kipkarkas bij,zal er net nog in passen :o Ik weet niet hoelang ik ermee doe...
Door Leonw
#948953
Nou, bel ik net de mevrouw van de diepvries om een tijdstip af te spreken..... Komt ze met een blahblah verhaal dat de verkoop helaas niet door kan gaan. Bij haar zus was vannacht (!) plotseling de diepvries gesneuveld, dus hebben ze vannacht(!) het vlees liggen omgooien....

Ze had ook gewoon kunnen zeggen dat ze een beter bod heeft gekregen....

Dus maar weer opnieuw zoeken....
Door lightning
#948979
ik heb hier 2 vriezers (inhoud geen idee, weet niet waar dat staat) beide 2de hands en het is voor 4 honden. en ik kan genoeg in slaan voor 3 maanden of mijn honden eten niet veel of ik geef niet veel ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door