Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door alani
#94311
Sinds een dag of 10 eet Nemo niet meer alles, vooral in de botten wordt hij kieskeurig en zijn vlees met groentemix laat hij vaak ook voor de helft staan. Met lange tanden zoekt hij er wat uit en de rest kan de vuilnisbak in :-\ Uit wanhoop, hij moet toch eten, heb ik al van alles geprobeerd, zelfs een bak brokken gister >:(die had hij in no time op maar het gevolg was wel dat ik hem vanochtend 3 keer heb uit moeten laten met alle 3 de keren een behoorlijke bolus. Nu ben ik natuurlijk bang dat hij niet alles naar binnen krijgt en mijn vraag is dan ook of dit heel erg veel kwaad kan. Hij is nu ruim 8 maanden. Hoe lossen jullie dit op?

Groetjes Anita

Afbeelding
Door Janet
#94315
Geef hem anders een tijdje wat minder. Ongeveer 2/3 van de "normale" hoeveelheid die hij krijgt. Misschien zit hij gewoon vol ???.
Door Marion
#94319
Ik zou ook eerst proberen een tijdje wat minder te geven, en geen brokken meer. Je kan evt ook weer eens een keertje een kant en klaar diepvriesvoer geven.
Door alani
#94344
Janet schreef: Geef hem anders een tijdje wat minder. Ongeveer 2/3 van de "normale" hoeveelheid die hij krijgt. Misschien zit hij gewoon vol ???.
Vol denk ik niet want hij at de brokken wel gelijk op >:(
Ik lees ook veel over een "vastendag" maar is dit een goede oplossing voor een pup??

Groetjes Anita

Afbeelding
Door Marion
#94351
Ik denk dat het heel goed kan zijn dat hij behoefte heeft aan iets minder, dat hij de brokken wel meteen at wil niets zeggen hoor; een hond kan tot ver boven zijn behoefte eten als het eten betreft wat "nieuw", aantrekkelijk of erg lekker is!!!
Door Truus
#94360
Hoi Anita,

Aangezien ik 2 honden hebt, die alleen maar aan eten denken, als ik in de keuken hun voedsel klaar maak ;D, zou ik het niet weten.
Ik denk, dat je inderdaad eens wat minder zou kunnen geven . In ieder geval zou ik absoluut geen brokken gaan geven!
Is het eten genoeg....bak weg en dit telkens herhalen.

Op de foto ziet jouw hond er wel goed uit hoor.
Groetjes Truus.
Door Diegel
#94370
Hier ook, hoor, erg kieskeurig soms, maar ik vind dat een teken dat ze meer dan genoeg gegeten heeft over de vorige dagen en bij mij gaat het dan terug de koeling in en mag ze een dagje vasten! ;D
Door Lizzy
#94524
Ik denk dat je hem beter kunt laten vasten dan brokken kunt geven.... Hoevaak per dag voer je hem? Misschien moet je met 1 maaltijd terug. En misschien voer je hem toch teveel. En na 1 dagje vasten lust hij waarschijnlijk weer alles wat in zijn bak komt!
Door tieneke
#94634
Onze hond had suikerziekte en MOEST eten!
Straks met onze nieuwe hond gaat het heel erg makkelijk worden.
Niet eten?
Pech,bak weg ;) ;D ;D
Door alani
#94648
Lizzy schreef: Ik denk dat je hem beter kunt laten vasten dan brokken kunt geven.... Hoevaak per dag voer je hem? Misschien moet je met 1 maaltijd terug. En misschien voer je hem toch teveel. En na 1 dagje vasten lust hij waarschijnlijk weer alles wat in zijn bak komt!
Hij eet 2 keer per dag 's morgens botten met vlees en 's avonds vlees met groente. Heb hem gister 1 x iets aangeboden daar keek hij naar en ging toen weer verder met waar hij mee bezig was ( de tuin om zeep helpen ;D) en verder niets meer gegeven. Vanmorgen heb ik hem lamsschouder gegeven met vlees eraan en bijna alles ging op, geef hem nu vanavond laat pas weer iets, wel minder dan dat hij gewoonlijk krijgt dus ben heel benieuwd.
Omdat hij nog "pup" is (30 kg en ruim 8 mnd.) dacht ik dat hij wel elke dag moest eten, dit heb ik dus verkeerd??

Groetjes Anita
Door Sander
#94653
Een vastendag is voor een pup misschien net iets te veel van het goede, maar je zou bijvoorbeeld een keer een maaltijd over kunnen slaan. Geef hem gewoon die dag maar 1 maal te eten en dan wel dezelfde hoeveelheid (per maaltijd) als gebruikelijk. Kennelijk heeft 'ie gewoon niet zo veel honger (tenzij er iets medisch aan de hand is natuurlijk).
Door alani
#94760
Janet schreef: Nou, 8 maanden is niet echt pup meer hoor. ::)
Tot welke leeftijd is het een pup dan? Hij is nog lang niet klaar met groeien :D

Groetjes Anita
Gebruikersavatar
Door Cherry
#94819
alani schreef:
Tot welke leeftijd is het een pup dan? Hij is nog lang niet klaar met groeien :D

Groetjes Anita
Jewel is nu ook ruim 8 maanden en die krijgt nog 3x per dag eten en in mijn ogen is ze ook nog beetje een pup.
Ze krijgt op dit moment ongeveer 1200 gram per dag, ze heeft zelfs bijna 3 weken op 1500 gram gestaan.
Maar staar je niet blind op die hoeveelheid want ze heeft ook veel beweging.
Door judah
#94824
:D ja hoor judah eet geen brokken meer. we stappen nu volledig over op versvoer, duck. eerst deden we het altijd mengen, maar nu kom ik er achter dat dat dus niet goed is voor hem. we vermoeden dan ook dat het daar aan ligt dat ie dunne ontlasting heeft.
:) groetjes katja.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door