Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hondenliefhebster
#94033
Mijn honden hebben vrijwel nooit iets (AFKLOPPEN!), maar nu zit ik toch een beetje met een genant iets ;) . Ben benieuwd naar jullie mening. Afgelopen vrijdag moesten we 's middags een paar uur weg. Mijn man heeft eerst 's ochtends een flink eind met de honden gelopen, zodat we ons om hen niet schuldig hoefden te voelen. Komen we terug, kan Jaymz bijna niet meer lopen .... Hij hinkte met een van zijn achterpoten en kon slechts met moeite uit zijn mandje komen. Leuk, hoor! Maar goed, hij heeft al vaker last van zijn kruisbanden gehad, dus we namen ons voor eerst in het weekend alles maar eens even rustig aan te zien. Misschien was hij tijdens onze afwezigheid wel verkeerd terechtgekomen toen hij van de bank afsprong (kwaad straft zichzelf, nietwaar). Hij begon 's avonds ook vreselijke winden te laten. :P ,,Stress", meenden wij. Nu, op maandagmorgen, gaat het zo te zien met zijn pootje weer prima en heeft hij al weer een half uurtje naast de fiets meegelopen. Alleen dat stinken ........ en er mankeert niets aan zijn ontlasting (die ziet er prima uit). Maar het is zo erg dat je het ook buiten, bij het fietsen, ruikt en in huis branden we uit arren moede maar wierookjes om de walmen te neutraliseren :P . Daarbij vind ik Jaymz ook vrij mat. Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn?
Door ine
#94071
Anaalklieren?
Ik roep maar wat!
Als voeding en ontlasting verder niet veranderd is, kan ik alleen dat verzinnen!
Door jeanne
#94156
heeft ie tijdens die wandeling niks vreemds kunnen eten ?
Ik weet nog dat Freule een moord deed voor :-Xmensenpoep :-X in de de bosjes! Dan meurde ze ook vreselijk van voor én van achter :-X :-X :-X :-X
smakelijk ::)
Door jeanne
#94158
jeanne schreef: heeft ie tijdens die wandeling niks vreemds kunnen eten ?
Ik weet nog dat Freule een moord deed voor :-Xmensenpoep :-X in de de bosjes! Dan meurde ze ook vreselijk van voor én van achter :-X :-X :-X :-X
smakelijk ::)
hm, tja, maar daar word je niet sloom van , dat bedoel je toch met vrij mat?
Door hondenliefhebster
#94268
Met 'mat' bedoel ik een houding van ,,Ik doe de dingen omdat het moet", anders kan ik het niet omschrijven. En nee, hij heeft de laatste tijd gegarandeerd geen mensenpoep op, zelfs helemaal niks anders dan anders gegeten. En z'n anus ziet er heel 'kalm' (ook mat? :-\) uit, daar kan ik ook weinig vreemds aan ontdekken.
Laatst gewijzigd door hondenliefhebster op ma 10 mei 2004, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#94538
Is het winden tegelijkertijd begonnen met het "mat zijn"?

Wat voer je hem?

Om te beginnen zou je hem misschien wat extra probiotica kunnen geven (capsules van Orthica ofzo).
Door alies2
#94682
Lizzy, ik heb net een leuke geleerd op school: darmflora is individueler dan je DNA en acidophilus houdt het (bij mensen) niet langer dan 24 uur uit, dan is het dus gewoon dood. Weet niet hoe dat zit bij honden.
(Dit vertelde Rob Muts, hij zit in de adviesraad van Folia Orthica een uitgave die via Orthica wordt gemaakt)
Alies
Door Jolly
#94811
over walmen gesproken, jeetje ik heb nu Joevis ( jij hij komt hier ook wel eens ;) ) te logeren en die kan me er ook wat van hoor he, pfoe en hij krijgt ook vanaf het begin( week of 10 oud) BB dus daar ligt het niet aan. Hij is gewoon een stinkie.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#95047
Jolly schreef: over walmen gesproken, jeetje ik heb nu Joevis ( jij hij komt hier ook wel eens ;) ) te logeren en die kan me er ook wat van hoor he, pfoe en hij krijgt ook vanaf het begin( week of 10 oud) BB dus daar ligt het niet aan. Hij is gewoon een stinkie.
En waarom zou het daar niet aan liggen?
Misschien doet hij het op een ander merk wel niet.
Die van mij doen alleen winden op de barfdag als ze botten hebben gehad ,je wilt het niet weten wat voor luft er dan uit komt,als ze CB eten hebben ze er nooit geen last van op de rodi ook niet.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 12 mei 2004, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hondenliefhebster
#95310
Bedankt voor jullie reacties. Het gaat nu weer wat beter met stinkie-stank. Hij is veel alerter en ligt ook weer meer rechtop (op zijn borst). Het was ons opgevallen dat 'ie een paar dagen vooral op zijn zij lag, maar dat kan ook aan zijn pijnlijke poot hebben gelegen. Hij lijkt geen smerige winden meer te laten. Mijn man heeft de volgende theorie ontwikkeld: ,,Jaymz heeft al eens eerder last van botten gehad (poepte dan gele korrels), ondanks dat dit zachte botten betrof, hij ze met beleid aangeboden had gekregen en al enige tijd op kkv stond. Uit voorzorg zijn we voorzichtig met de meeste botten. Hij krijgt wel kippennekken, maar eet die zo schrokkerig op dat dat stinken mogelijk toch een verteringskwestie is (Die winden bestonden echt uit pure rottingsluchten, vreselijk). Malle Frank heeft nergens last van. We gaan de nekjes voortaan eerst met de hamer bewerken en eens kijken hoe meneer dan reageert." Wat denken jullie hiervan?
Laatst gewijzigd door hondenliefhebster op wo 12 mei 2004, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#95331
sylvia schreef:

En waarom zou het daar niet aan liggen?
Misschien doet hij het op een ander merk wel niet.
Die van mij doen alleen winden op de barfdag als ze botten hebben gehad ,je wilt het niet weten wat voor luft er dan uit komt,als ze CB eten hebben ze er nooit geen last van op de rodi ook niet.
waarom ik denk dat het daar niet aan ligt, omdat hij het maar 1 dag heeft gehad daarna dus niet meer
Door hondenliefhebster
#95447
Hij heeft het van zondag tot dinsdag gehad. Of bedoel je dat 'ie gammel zou zijn van Energique? Maar dan zou 'ie toch voortdurend last van zijn maag moeten hebben? En dat is niet zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door