Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eertje
#947612
Eén van onze teefjes heeft al sinds lange tijd jeuk. Soms iets meer en soms iets minder.
Dat was tijdens de brokkentijd en nu ruim drie weken later ook nog in het nieuwe tijdperk 'vleesvoeding'. Ze is ontwormt en heeft twee maal een vlooienkuur gehad en krijg 1 x in de week vis en verder aangevuld met een visoliecapsule.

Nu zweert een kennis van mij bij zilverwater, daar hij er zelf goeie ervaringen mee heeft.
Heeft iemand hier een idee of zilverwater ook in het geval van jeuk gebruikt kan worden. M'n kennis, de lieverd, had de dag erna direct een flesje voor me gemaakt.
Door Lizzy
#947640
Ik zou zeggen: probeer het! Overigens denk ik dat 3 weken veel te kort is om resultaat te verwachten. Dat gaat langer duren. Bovendien moet je hond eerst nog een hoop gifstoffen kwijt. Ik zou zelf zeker ook een reinigingskuurtje erbij geven. Te denken valt aan : Drainage Compositum van de Groene Os.

Overigens weet ik niet waarmee je haar ontwormt en ontvlooit hebt, maar je moet je ook wel realiseren dat je weer een hoop gif op je hond hebt gekwakt. En dit is niet altijd even bevorderlijk voor de gezondheid, het immuunsysteem en ook niet voor de jeuk. Veel honden krijgen van vlooiengif overigens jeuk.... Heb je haar ontwormt omdat ze wormen had? Of heb je haar zogenaamd preventief ontwormt?

Ik zou zeker ook probiotica aan haar gaan geven, om de darmflora weer op te bouwen.
Door Boefies
#947716
Ik heb het ook bij Babs gebruikt ivm haar jeuk. Ik moet zeggen dat Babs niet veel baat bij had. Ik ben toen overgegaan op Prodier Huidjeuk van VSM. Dat spul werkt bij Babs super. De jeuk vermindert aanzienlijk in een korte tijd.
Ik heb het nu standaard in huis. Als ze weer wat verkeerds heeft gegeten en jeuk krijgt, krijgt ze het meteen. Ideaal!
Maar misschien reageert jouw hond wel goed op Zilverwater, wie niet waagt wie niet wint en het is onschadelijk....

Heb je wel een Prodierhuidjeuk geprobeert? Anders raad ik je die aan...

Succes!
Door Eertje
#947803
Jet en Babs schreef: Ik heb het ook bij Babs gebruikt ivm haar jeuk. Ik moet zeggen dat Babs niet veel baat bij had. Ik ben toen overgegaan op Prodier Huidjeuk van VSM. Dat spul werkt bij Babs super. De jeuk vermindert aanzienlijk in een korte tijd.
Ik heb het nu standaard in huis. Als ze weer wat verkeerds heeft gegeten en jeuk krijgt, krijgt ze het meteen. Ideaal!
Maar misschien reageert jouw hond wel goed op Zilverwater, wie niet waagt wie niet wint en het is onschadelijk....

Heb je wel een Prodierhuidjeuk geprobeert? Anders raad ik je die aan...

Succes!
Nee, ik heb nog niet eerder van Prodier gehoort. En vwb het zilverwater, tja.. de een heeft er baat en bij de andere werkt het niet. Ik zal dan eerst eens moeten gaan kijken naar de hoeveelheid. Gaf jij het in- of uitwendig? Maar igg thanks voor de tip!
Door Eertje
#947814
Lizzy schreef: Ik zou zeggen: probeer het! Overigens denk ik dat 3 weken veel te kort is om resultaat te verwachten. Dat gaat langer duren. Bovendien moet je hond eerst nog een hoop gifstoffen kwijt. Ik zou zelf zeker ook een reinigingskuurtje erbij geven. Te denken valt aan : Drainage Compositum van de Groene Os.

Overigens weet ik niet waarmee je haar ontwormt en ontvlooit hebt, maar je moet je ook wel realiseren dat je weer een hoop gif op je hond hebt gekwakt. En dit is niet altijd even bevorderlijk voor de gezondheid, het immuunsysteem en ook niet voor de jeuk. Veel honden krijgen van vlooiengif overigens jeuk.... Heb je haar ontwormt omdat ze wormen had? Of heb je haar zogenaamd preventief ontwormt?

Ik zou zeker ook probiotica aan haar gaan geven, om de darmflora weer op te bouwen.
De naam van het ontwormmiddel weet ik niet meer, maar tis al wel weer zo'n 2 maanden geleden geweest. Voorheen gebruikte ik als vlooienmiddel 'Frontline' in sprayvorm nu heb ik voor het eerst exil tick off in de vorm van een ampul gebruikt. Wie weet heeft het hier mee te maken. De wormtabletten heb ik van de da omdat ze idd wormen had. Ik heb de gedachte om haar eerst eens te wassen, tip van een zelfgemaakte shampoo heb ik al en dan evt. hierna het zilverwater te gaan proberen. Maar.. het is wat je zegt ze zit nog zo kort op het vlees, moet het ook nog wel even tijd geven. Thanks!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door