Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#947717
Zoals de meesten inmiddels weten, tob Chico nog steeds met jeuk.
Ik heb een drainage kuur gegeven (shindeles minerals). Probiotica (arkocaps). En ik heb ook prodier huidjeuk gegeven. hij krijgt nu alleen konijn/haas.
Z'n huid op buik en achterpoten is geirriteerd van het krabben en bijten.
Wat kan ik gebruiken om z'n huid te kalmeren. Op 1 plekje na is de huid niet kapot.
Door Boefies
#947727
Ik zweer bij MSM-balsem van de Healt&Care line van Fides Petfood.
Verzorgt, voedt en herstelt huid en pels. Bedaart huidirritaties.
Je kan het gebruiken voor (bijna) alles!
Huidirritatie, insectenbeten,jeuk, krabben,wonden, sneetjes, lichte brandwonden, kale plekken, broze huid, zwakke haren en nagels, kloven, schale huid, blessures etc.etc.
Ingrdiënten: vaseline, zinkoxide, lanoline, methysulfonylmethaan, tarwekiemolie en caroteenolie.
Het is op natuurlijke basis, dus kan nooit kwaad.

Ik gebruik het zelfs voor mijn konijnen! En Babs krijgt het ook overal op gesmeerd!

Jeuk verdwijnt als de zon, de huid herstelt sneller en de haren komen sneller terug.

Hopenlijk heb je hier wat aan en kan je het bij jou in de buurt kopen.

Succes!
Door bloemetje
#947783
Wij gebruiken voor de kriebel of huid te kalmeren altijd Calendulan Emulsie van VSM. Werkt hier heel goed en ze blijven er ook af dan(smaakt zeker vies ofzo  :D). Als ze jeuk hebben en ik kom aan met mijn flesje gaan ze er al helemaal voor liggen, hèhèè  ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door